به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع" در ابتدای این نشست با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در ماه مبارک رمضان، با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم بخش کشاورزی و دامپروری درشهرستان گفت: بخش کشاورزی و دامپروري به عنوان یکی از مهم ترین محور های توسعه شهرستان تفت در اسناد بالا دستی لحاظ شده که این موضوع نشان دهنده قابلیت های تفت در حوزه های کشاورزی و دامپروری است.

فرماندار تفت با تاکید بر ضرورت تامین زیرساخت های لازم برای ایجاد مجتمع های کشاورزی و دامپروری اظهار داشت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا استقرار این گونه واحدها، با در نظر گرفتن زیرساختهای لازم در منطقه صورت گیرد.

زارع واحدهای تولیدی فرآورده های لبنی را صنایعی پاک و اشتغال زا عنوان کرد و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا در کنار گسترش مجتمع های دامپروری، صنایع تبدیلی و لبنی مرتبط با این مجتمع ها نیز در جوار آنها توسعه یابد. 

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان، صنایع تبدیلی مرتبط با امور دامپروری را صنایعی درآمدزا عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاران با ورود به این حوزه مستعد در شهرستان می توانند ضمن ایجاد ارزش افزوده، در امر پرثواب اشتغال برای جوانان مشارکت نمایند.

فرماندار تفت از تشکیل کارگروهی برای آسیب شناسی و تعيين فرصتها و مشکلات در حوزه دامپروری در سطح شهرستان خبر داد و گفت: این کارگروه همچنین در خصوص جمع بندی فرصت های توسعه صنایع فرآورده های دامی در تفت اقدام خواهد كرد.

وی افزود: نماینده جهاد کشاورزی، نماینده دستگاههای خدمت رسان، نماینده منابع طبیعی، نماینده شهرکهای صنعتی، نماینده فرمانداری و بخشداران اعضای این کارگروه خواهند بود تا با بررسی همه جانبه کار، زمینه را برای توسعه عرصه های دامی و صنایع مرتبط با آن فراهم کنند.     

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان با اشاره به این که توجه به بخش کشاورزی شهرستان از مهاجرت گسترده روستاییان به شهرها و کلان شهر جلوگیری خواهد کرد خاطرنشان کرد: نقش و وظیفه بخشداران و دهیاری نیز در زمینه توجه به عرصه کشاورزی و دامي در شهرستان خطیر و حائز اهمیت است و باید تعامل میان جهاد کشاورزی و بخشداری ها و دهیاری های شهرستان تقویت شود. 

در ادامه اين نشست اعضاء به بيان ديدگاهها و نكته نظرات خود پرداختند و تصميمات لازم اتخاذ شد.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا