آیت الله اعرافی با اشاره به تصمیمات ناپخته و تبعیض آمیز تقسیمات حوزه های انتخابی استان گفت: نگاه ما جامع و عاقلانه است و خط قرمز ما اعلام شده است و در چند طرح ارائه شده باید مصالح ما و شهرهای جنوبی استان در نظر گرفت.

حضرت آیت الله اعرافی در خطبه های آخرین نمازجمعه ماه مبارک با اشاره به تصمیمات ناپخته و تبعیض آمیز تقسیمات حوزه های انتخابی استان اظهار کردند: این تصمیم ناپخته و تبعیض آمیزی بود که بعضی از دوستان گرفته بودند و از آغاز آن مردم، جوانان و مسئولان ما قانومند نظر مخالف خود را اعلام کرده بودند.

امام جمعه میبد در ادامه افزودند: جایگاه میبد بعنوان بزرگترین شهر بعد از مرکز استان باید حفظ شود.

امام جمعه میبد با قدردانی از تلاش ها و پی گیری های همه مسئولان سیاسی و امنیتی و انتظامی و مردمی و همچنین مسئولان استانی و کشوری در همراهی این مسأله افزودند: این تصمیم بر خلاف عدالت بود و شهرستان میبد با این همه شاخص های رشد جمعیتی، توسعه جغرافیایی، علمی، صنعتی، باید جایگاه شهرستان میبد بعد از مرکز استان محفوظ بماند.

ایشان تصریح کردند: شهری که بالاترین رشد جمعیت را دارا است و در آستانه صد هزار نفری است هضم آن در حوزه های انتخابی دیگر بی عدالتی است و این فریاد رسای همه ماست و تکبیر امروز نمازگزاران روزه دار نشان دهنده همراهی با این نظر است.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه بعنوان یک طلبه و خادم کوچک موضع ام در برابر این تصمیم قاتع و بی برو برگشت است و این خط قرمز ماست تصریح کردند: این خط قرمزهایی است که بر دوستان مجلس و کمسیون شوراها و استاندار و وزارت و مقامات گفته شده است.

ایشان با بیان اینکه ما احساسات کور ناسیونالیستی نداریم اجرای عدالت میان شهرهای جنوبی استان را هم ضروری خواندند و افزودند: باید عدالت در راستای شهرهایی که دارای جمعیت کمتر و در محرومیت قرار دارند هم به اجرا دربیاید.

امام جمعه میبد خاطرنشان کردند: نگاه ما جامع و عاقلانه است و خط قرمز ما اعلام شده است و چند طرح ارائه شده است و باید مصالح شهرهای جنوبی را هم در نظر گرفت.

خطیب جمعه میبد بر هر گونه بی نظمی و ایجاد فضا در شهرستان تاکید کرند و افزودند: اعتراض ما باید قاطع کوبنده و روشن اما در چارچوب قانون و همانگ با مسئولین باشد و از نمایندگان مجلس، کمسیون شوراها و استانداری انتظار می رود؛ کلیت را با عدالت ببینند و جایگاه میبد را بعنوان بزرگترین شهر در استان و با معیارهای دانشگاهی و حوزوی، علمی،  صنعتی، جغرافیایی، رشد جمعتی مورد توجه قرار دهند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا