اولین جشنواره بازی های سنتی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی و شهرداری طبس برگزار شد.

احمد رفیعی در حاشیه برگزاری اولین جشنواره بازی های سنتی گفت: یکصد دانش‌آموز در مجتمع امام مهدی(عج) کمیته امداد طبس در جشنواره بازی‌های سنتی در سه بازی لی‌لی، طناب کشی، هفت سنگ، شمع گل پروانه و وسطی با هم به رقابت پرداختند.

مدیرکمیته امداد طبس به توصیه مقام معظم رهبری در احیاء ورزش های سنتی و محلی اشاره کردو گفت: به جهت تعالی روحی و معنوی و افزایش نشاط اجتماعی سالم در خانواده های تحت پوشش امداد و به منظور غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان دانش آموز، اولین جشنواره بازی های سنتی در طبس برگزار شد.

احداث باغ موضوعی حیوانات و آبشار موزیکال در راه است

شهردار طبس نیز در حاشیه این جشنواره، پرداختن به ورزش را عاملی موثر در اصلاح روح، پرهیز از مبادرت به خشونت، صلح و دوستی، تعاون و همکاری عنوان کرد و ادامه داد: این همان سفارشی است که پیامبر اکرم(ص) ما را به آن امر می‌کند.

علی اشرفیان ضمن تقدیر از اقدام مناسب کمیته امداد طبس دربرگزاری اولین جشنواره بازی های سنتی تصریح کرد: همه دستگاه های متولی باید با هدف ایجاد نشاط اجتماعی، تقویت روحیه همبستگی و مشارکت، معرفی، ترویج و احیای بازی‌های بومی و محلی در بین آحاد مردم، جشنواره بازی‌های بومی و محلی را حمایت و به اجرای آن کمک کنند.

وی همچنین از راه اندازی باغ موضوعی حیوانات و نیز احداث آبشار موزیکال جهت سرگرمی و نشاط کودکان و نوجوانان در شهر طبس خبر داد.

اولین جشنواره بازی های سنتی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی و شهرداری طبس برگزار شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا