ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر"دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با مسئولین ابرکوه گفت: واحدهای دانشگاهی شهرستان به گونه ای تدریس کنند که خروجی اش کاربری عملی برای شهرستان باشد.
 حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه، سید نبی رسولی فرماندار و شهرداران ابرکوه  و مهردشت با آقای محسن رضائی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.
رضائی ضمن خوش آمد گویی به امام جمعه ابرکوه و همراهان، گفت: سعی کنید شهرستان ابرکوه با توجه به بحران آّب در ابرکوه، باید سریعا شهرستان از سبک کشاورزی سنتی خارج شود. زیرا روستاها را فروپاشی می کند و لازم است به مردم انگیزه جهادی داده شود و به زندگی ناچاری دل نبندند.
رضائی افزود: در تمام بخش ها به خصوص بخش کشاورزی زمینه فعالیت را بروز کنید و چشم امید به آسمان و دولت ندوزید بلکه با اعمال اقتصاد مقاومتی، همه در رفع مشکلات همدست شوید.
وی تاکید کرد: صنعت شهرستان ابرکوه متناسب با مهمترین نیازهای شهرستان، خصوصاً ایجاد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی را در دستور کار قرار دهید.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص مراکز آموزشی در ابرکوه تصریح کرد: واحدهای دانشگاهی شهرستان به گونه ای تدریس کنند که خروجی اش کاربری عملی برای شهرستان باشد. یعنی مثلاً برای ابرکوه رشته کشاورزی و دامداری اولویت خاص دارد بنابر این دانشگاه ها رشته کشاورزی و دامداری را آنگونه آموزش دهند که بتواند در همانجا اصلاح دام و کشاورزی داشته باشد.
رضائی در این دیدار نسبت به پیگیری مشکلات شهرداری ابرکوه و مهردشت و صنعت شهرستان، قول همکاری و اعطای تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی را داد و همچنین توصیه به پیگیری موضوع توسط مبادی زیر ربط نمود.
سپس حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه، خواستار توجه عملی به فرمایشات مقام معظم رهبری(حفظله) در مورد ابرکوه شد که فرمودند: " ابرکوه شهری قدیمی و تاریخی ومنطقه کویری و از مناطق نامدار کشور است".
حسینی تاکید کرد: ابرکوه می تواند قطب گردشگری طبیعی کشور باشد و این موضوع از طریق فرمایشات مقام معظم رهبری(حفظله) نیز مخصوصاً بدست می آید. لذا انتظار این است که مسئولین امر ابتدا به زیر ساخت های مورد نیاز شهرستان در بخش گردشگری توجه کنند و زمینه اعتلای شهرستان را فراهم سازند.
گفتنی است در پی دعوت فرماندار و امام جمعه، قرار شد در فرصت مناسب رضائی مهمان مردم شهرستان ابرکوه باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا