حجت‌الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی اظهار کرد: همایش ملی امامزادگان همزمان با 10 شهریورماه امسال در جوار بارگاه امامزاده موسی الکاظم(ع) طبس برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش یک کار مشترک بین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و مؤسسه حسین بن موسی الکاظم طبس است که در محوریت‌های متفاوتی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به استقبال بالا از این همایش، تصریح کرد: بنا بر این است که در راستای بزرگداشت امامزادگان، زمینه معرفی اماکن زیارتی استان در سطح کشور فراهم شود.

حجت الاسلام گرایلی بیان کرد: بسیاری از افراد نمی‌دانند که طبس چنین جایگاه مذهبی را در سطح کشور دارد که زائران، گردشگران و یا کاروان‌های پیاده حرم مطهر امام رضا(ع) می‌توانند از امکانات رفاهی و اقامتی آن بهره‌مند شوند.

وی معرفی امامزاده حسین بن موسی الکاظم، اماکن گردشگری و زیارتی استان و مجموعه خدماتی مؤسسه امامزاده طبس را از مهم‌ترین اهداف این همایش برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این‌که این همایش مایه انسجام مسئولان و مردم است، گفت: تمامی مسئولان متحد هستند تا خدمات خود را به سمتی ببرند که محل تجمع و مورد استقبال مردم است.

حجت الاسلام گرایلی افزود: برای خدمت‌رسانی باید آنجایی که مردم بیشتر حضور دارند بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و اکثریت مردم ملاک خدمت‌رسانی باشند.

وی بیان کرد: امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس از نظر زیرساختی وضعیت بهتری نسبت به دیگر امامزادگان و بقاع متبرکه استان دارد بنابراین تصمیم بر این شد تا امسال همایش ملی در این امامزاده برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری برنامه‌های متفاوت این همایش در سال‌های آتی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همایش بین‌المللی امامزادگان سال 94 در خراسان جنوبی برگزار می شود.

حجت الاسلام گرایلی تصریح کرد: اوقاف در بیشتر بقاع متبرکه‌ای که زیرساخت‌های آن فراهم است، برگزاری این همایش را تکرار خواهد کرد.

وی با بیان این‌که 5 تا 10 شهریورماه امسال، همایش منطقه‌ای و سپس همایش ملی امامزادگان در طبس برگزار می‌شود، گفت: این همایش در قالب همایش ملی امام رضا(ع) است که چندین سال است که در سطح کشور برگزار می‌شود و امسال بخشی از آن در طبس برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد: همایش سال آینده، به همت مدیریت اجرایی موسسه حسین بن موسی الکاظم، آستان قدس رضوی و اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و پوستر آن در روز دهم شهریور در همایش ملی امسال رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام گرایلی بیان کرد: برای شرکت در همایش بین‌‌المللی بسیاری از کشورهای اسلامی و غیراسلامی فراخوان داده می‌شود و هم‌اکنون نیز مقالاتی از مالزی، سنگاپور و حتی کشورهای شرق آسیا ارسال شده که گاهی اطلاعاتی که برخی از این پژوهشگران داشتند از اطلاعات داخل کشور نیز بالاتر و بیشتر بوده است.

وی افزود: امسال در همایش امامزادگان از پوستر همایش بین‌المللی رونمایی می‌شوند و محققان و پژوهشگران یک سال فرصت تحقیق و ارسال مقالات خود را دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های توسعه بقاع متبرکه استان، گفت: قبلاً یکی از مشکلات بقاع و اماکن متبرکه، نبود طرح جامع بود که در حال حاضر طرح جامع 31 امامزاده استان تعریف شده و اقدامات اجرایی در حال انجام است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا