صبح روز شنبه 4/6/93 به مناسبت هفته دولت  نشست خبری رئیس دانشگاه آیت ا... حائری میبد با نمایندگان رسانه های محلی در محل سالن کنفرانس دانشگاه برگزار شد.

در این نشست دکتر کلانتری با گرامیداشت روز خبرنگار، هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک پیشاپیش میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر و یاد و خاطره مرحوم یحیی زاده نماینده فقید مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از افراد پیگیر برای ارتقای مجتمع آموزش عالی میبد به دانشگاه، خلاصه ای از وضعیت موجود دانشگاه در زمینه عمرانی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی را بیان کرد  و گفت: دانشگاه آیت ا... حائری از ابتدا با عنوان مرکز آموزش عالی میبد وابسته به دانشگاه یزد و با پذیرش 30نفر دانشجو در مقطع کارشناسی دبیری الهیات در سال 74 فعالیت خود را آغاز نمود. رشد این مرکز در زمینه های آموزشی ، پژوهشی و عمرانی به اندازه ای بود که وزارت علوم در بهمن ماه سال 87 آن را از دانشگاه یزد منفک و مستقل نمود. با توجه به اینکه در سال 88 مجوز رشته ایرانشناسی اخذ گردید و زیر ساخت های لازم در حد قابل قبول فراهم شد در شهریور ماه 89 این مرکز به مجتمع آموزش عالی ارتقا یافت. در سال 91 مجوز ایجاد دو رشته در مقطع دکتری اخذ گردید و در 22 تیرماه 92 به طور قطعی به دانشگاه ارتقا یافت.

 وی گفت:در حال حاضر این دانشگاه دارای 860نفر دانشجو، 30نفر عضو هیات علمی، یک نشریه علمی پژوهشی(Isc)کتابخانه با حدود 25هزلر جلد کتاب، یک مرکز (IT) با 40 دستگاه کامپیوتر، آزمایشگاه زبان با 36 صندلی، آزمایشگاه فیزیک، خوابگاه برادران و خواهران و سایر امکانات رفاهی می باشد

دکتر کلانتری گفت: دانشگاه آیت ا... حائری میبد هم اکنون دارای 9 رشته در مقطع کارشناسی، 8 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته در مقطع دکتری است و سیاست دانشگاه بر اساس طرح جامع که مبتنی بر چشم انداز 1404 تدوین شده اخذ مجوز و پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی صرفا در رشته های جدید و میان رشته ای است و بنا داریم هر سال حداکثر سه رشته در مقطع کارشناسی  شش رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع دکتری را به رشته ها اضافه نماییم .

وی افزود: براساس طرح جامع تا سال 1404 ما حداکثر پنج هزار نفر دانشجو در مقاطع سه گانه خواهیم داشت.

وی به فعالیت های عمرانی دانشگاه اشاره کرد و گفت: تکمیل ساختمان دانشکده فنی مهندسی، مسجددانشگاه، مجتمع کارگاهی و آزمایشگاهی، سالن چند منظوره ورزشی  و تکمیل محوطه سازی از مهمترین طرح های عمرانی در حال اجرای دانشگاه است. وی ابراز امیدواری کرد تا ابتدای سال تحصیلی جدید حداقل یک طبقه ساختمان فنی مهندسی برای استفاده دانشجویان آماده شود.

وی با تشکر از خیرین بویژه بنیاد میبدی به خاطر کمک در ساخت  ساختمان های آموزشی دانشگاه از سایر خیرین درخواست نمود جهت تسریع در آماده سازی فضاهای آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی به یاری دانشگاه بشتابند

دکتر کلانتری گفت: تا کنون مبالغ زیادی برای ایجاد زیر ساخت های لازم نظیر آب ، برق و فیبر نوری هزینه شده و شایسته است  در این خصوص از همکاری فرمانداری ، شهرداری، اداره راه، اداره آب، برق و گاز شهرستان تشکر نماییم.

 وی گفت: جذب پنج میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان آموزشی، افزایش تعداد رشته های کارشناسی ارشد از 5 رشته به 8 رشته، تهیه طرح جامع دانشگاه، جذب یک میلیارد و پانصد میلیون ریال برای تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاهها ، اخذ مجوز انتشارات دانشگاه، پیگیری مجوز صدور سند زمین دانشگاه از طریق کمیسیون مستند سازی نهاد ریاست جمهوری از مهم ترین اقدامات دانشگاه در سال گذشته بوده است.

 در پایان از راهنمایی ها و حمایت های امام جمعه محترم حضرت آیت ا... اعرافی از بدو شکل گیری دانشگاه تا ارتقای آن تقدیر و تشکر کرد و از فرماندار محترم به خاطر اختصاص بودجه در سال جاری برای کمک به فعالیت های عمرانی دانشگاه  و پیگیری مشکلات داشگاه تقدیر نمود و در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا