زنانی که زمان بیشتری را صرف مرتب کردن خانه، شستن ظرف‌ها، جارو کشیدن، گردگیری و پختن غذا می‌کنند، اندام زیباتری دارند.

به گزارش  برترینها، در آخرین تحقیقات دانشمندان سعی کردند رابطه بین کارهای روزانه یک زن خانه‌دار و وزن او را بررسی کنند. با انجام این کار آن‌ها متوجه شدند زنانی که زمان بیشتری را صرف مرتب کردن خانه، شستن ظرف‌ها، جارو کشیدن، گردگیری و پختن غذا می‌کنند به همان اندازه فعالیت بدنی بالاتری داشته و اندام زیباتری دارند.انجام این کارها هم‌چنین باعث می‌شود وضعیت سلامت این زنان هم به‌طور چشم‌گیری بهبود پیدا کند و با احتمال کمتری به بیماری‌هایی مانند سرطان، دیابت و بیماری قلبی دچار شوند.
هم‌چنین زنان مرتب و منظم از لحاظ شخصیتی هم تفاوت‌های زیادی با زنان بی‌مسئولیت دارند. این افراد بهتر می‌توانند اشتهای خود را کنترل کنند و در برابر غذاهای چرب و شیرین از خود مقاومت نشان بدهند. به اعتقاد دانشمندان افرادی که نسبت به وضعیت خانه خود وسواس زیادی نشان می‌دهند در مورد سلامت و ظاهر خودشان هم به همان اندازه وسواس دارند و اجازه نمی‌دهند وزن بدن‌شان از حد معینی افزایش پیدا کند.
در عوض اگر خانه یک زن نامرتب و به هم ریخته است، احتمال زیادی وجود دارد که عادت‌های غذایی او هم به همین شکل است و این فرد کنترلی روی اشتهای خود ندارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا