هادی طالب زاده، طبس را یک منطقه استراتژيك بدلیل اتصال استان هاي متفاوت کشور و ترددهای بیشمار دانست و گفت: اورژانس اجتماعي 123 در دو واحد سيار و ثابت به صورت شبانه روزی تلاش مي كند که از وقوع جرم و شيوع ناهنجاريها در جامعه طبس پیشگیری کند.

طبس- سرپرستی یزدفردا: رئیس اداره بهزیستی طبس در جمع خبرنگاران گفت: در ساخت مسكن معلولين تا كنون دومين شهرستان استان يزد بعد از مرکز بوده ایم و توانسته ايم 120 واحد مسكوني را در شهرستان ساخته و تحویل دهیم كه اين نصف آمار مسکن معلولین کل استان يزد بود.

دكتر "وحیدرضا گازراني" با تاکید بر فعالیت مثبت و موثر اورژانس اجتماعی 123 تصریح کرد: انصافاً اورژانس اجتماعي در طبس يك شكل و خدمت فعال از اداره بهزيستي است كه در بسياري مواقع به دستور مراجع قضايي و توسط نيروي انتظامي در پرونده های ناهنجاری اجتماعی ورود کرده و بوسیله مراكز تحت مراقبت بهزيستي نسبت به پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از هنجارشکنی اقدام می کند.

وي از تلاشهاي هادی طالب زاده در دوران مديريت اداره بهزيستي طبس و تلاش وی در بخش امور اجتماعی تشكركرد.

"هادی طالب زاده" کارشناس علوم اجتماعی بهزیستی طبس در ادامه این نشست خبری گفت: بزرگترين گروه معلولين بهزيستي كه خدمات دريافت مي كنند، بيماران اعصاب و روان هستند كه توسط يك تيم كامل شامل پزشك، روانكاو و مددكار در مركز اعصاب و روان طراوت طبس، تحت نظر مداوم قرار مي گيرند.

وی افزود: ساير معلولين در بازديدهاي ساليانه توسط همكاران ما در بهزيستي طبس رصد مي شوند و در صورت نياز به مشاوره تحت درمان قرار مي گيرند.

معاون بهزیستی طبس خاطرنشان کرد: در رابطه با شرایط تحویل كودكان بی سرپرست به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی، قوانین بسيار محكم و نظارت شده از جمله گواهي عدم اعتياد و عدم سابقه كيفري، خوش نامي، استطاعت مالي، داشتن سطح فرهنگي و مذهبي بالا و نیز تشخیص نهایی مقام قضائی لحاظ می گردد.

طالب زاده تصریح کرد: تحويل فرزند به خانواده های متقاضی ابتدا به طور موقت بوده و در این مدت به طور آزمايشي تحت نظر قرار مي گيرند و نحوه نگهداري كودك با دقت توسط کارشناسان بهزیستی رصد می شود، ضمن اینکه خانوادهای درخواست کننده کفالت فرزند بی سرپرست در مراكز مشاوره خانواده این سازمان مورد آموزش قرار مي گيرند.

کارشناس علوم اجتماعی بهزیستی طبس گفت: مهمترين برنامه اداره بهزيستي در طبس آموزش مهارتهاي زندگي بوده كه در مدارس و مهد كودك ها و سطح عمومي اجتماعي برای پيشگيري از اعتياد و آموزشهاي قبل از ازدواج و... اقدام كرده ايم.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان طبس مردها استقبال كمتري از آموزش هاي خانواده دارند، گفت: اداره بهزیستی گام موثری در پیشگیری از وقوع جرم با آموزش مدرسين خبره در جامعه برداشته است.

هادی طالب زاده طبس را یک منطقه استراتژيك بدلیل اتصال استان هاي متفاوت کشور و ترددهای بیشمار دانست و گفت: اورژانس اجتماعي 123 در دو واحد سيار و ثابت به صورت شبانه روزی تلاش مي كند که از وقوع جرم و شيوع ناهنجاريها در جامعه طبس پیشگیری کند و تاکنون در برخورد و کاهش پدیده فرار فرزندان از خانه و رها كردن فرزند توسط خانواده با شدت و دقت مقابله و در زمینه کاهش آن فرهنگ سازی شده است.

طالب زاده ادرس مکان استقرار ثابت مركز اورژانس اجتماعي 123 طبس را  جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان واقع در خيابان پارك كودك اعلام کرد و افزود: این مرکز در حال حاضر بازسازي مي شود و به زودي بكارگيري خواهد شد.

هادی طالب زاده در پایان نشست خبری گفت: در حال حاضر 35 نفر مدرس براي پيشگيري از وقوع اعتياد در ادارات سطح شهرستان آموزش داده ایم كه متاسفانه تا كنون هيچكدام از ادارات و دستگاههای اجرایی از اين مدرسان استفاده نكرده اند و گزارشی در این رابطه دریافت نشده است.   

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا