مدیرکل اموربانوان وخانواده استانداری: سوادآموزی حوزه ای است که مورد ستایش انبیاء واولیای الهی بوده است

نشست مشترک معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و کارشناسان این حوزه با مدیرکل امور بانوان استانداری ، با موضوع باسوادکردن بانوان بی سوادباقیمانده استان در دفتر مدیرکل اموربانوان استانداری برگزار شد

در این نشست امین الرعایا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش  به ارائه آمار بی سوادی استان در گروه زنان پرداخت  وگفت قبل از انقلاب اسلامی نرخ باسوادی زنان در استان یزد در برابری با مردان خیلی پایین بود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی  و توجه به حقوق زنان رشد چشمگیری داشته به طوری که الان در استان یزد نرخ باسوادی بانوان از مردان بالاتر است . امین الرعایا افزود برای باسوادی عده محدود باقی مانده بی سوادان زن استان باید چاره اندیشی شود تا این گروه هم از نعمت وفواید بسیار سواد بهرمند شوند.

خامسی مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری نیز  ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در سوادآموزی استان ، سوادآموزی را یک فریضه الهی دانست که همیشه مورد تاکید اولیاء وانبیاء الهی بوده است. و هرکس در این مسیر تلاش کند مورد توجه خاص است . ایشان سواد  را مهمترین رکن در تثبیت بنیاد خانواده دانست وآمادگی این اداره کل را در جهت باسوادی و سواد افزایی بانوان استان اعلام نمود.

 در ادامه جلسه کارشناسان دو حوزه چالش ها وراهکارهای باسوادی بانوان را مورد بحث وبررسی قرار دادند.

 
 

         

                  

 
     
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا