فیلمنامه زیارت زیبا با محوریت شخصیت زن اشرف آهنگر که در فضای تاریخی یزد شکل گرفته مورد نقد و بررسی مشاورين استاندار قرار گرفت .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، روز شنبه 10 آبان ماه جلسه ی نقد و بررسی فیلم نامه " زیارت زیبا " با حضور مشاورین فرهنگی و  هنری استاندار ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نمایندگاني از  سازمان میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري استان، در دفتر حوزه ی مشاورین فرهنگی و هنری  استاندار برگزار شد.
در اين نشست " دهقان" مشاور هنري استاندار يزد گفت: این فیلم نامه پیرامون شخصیت " زن اشرف آهنگر "  نوشته شده و در فضای تاریخی یزد شکل گرفته است ، که در آن از مشاغل قدیم یزد ، آداب و رسوم ازدواج ، رسیدگی به بینوایان ، مکتب  خانه ها ، زور خانه ها و صفا و سادگی و صبوری خانواده های یزدی صحبت به میان آمده است .
وي افزود: در این فیلم نامه مزار جوی هر هر ، برج و باروی یزد ، محلات قدیم ، بازار ، شعر بافی ها و خانه های قدیمی به عنوان پشت صحنه آورده شده و همچنین به رابطه مسالمت آمیز مسلمان با زررتشی ها اشاره نیز شده است .
همچنين محمدي مشاور فرهنگي استاندار يزد نيز در خصوص تصميمات اتخاذ شده دراين مورد خاطر نشان نمود: در پایان فیلم نامه مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی با هماهنگی سازمان های سینمائی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری های لازم را مبذول فرماید . و همچنین اداره میراث فرهنگی مساعدت های لازم را داشته باشد و نیز شهرداری هم تلاش خود را جهت همکاری بنماید .
گفتنی است فیلم نامه مورد نظر از نوشته های "محمود ملک ثابت " شاعر و مدیر کل سابق حوزه هنری  می باشد .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا