به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان که با محوریت شورای زکات و ستاد عتبات عالیات با حضور مدیرکل کمیته امداد ومدیر ستاد عتبات عالیات استان تشکیل شد افزود: این شهرستان ظرفیتهای خوبی برای کمک به این ستاد دارد که باید از این ظرفیتها با اطلاع رسانی و آگاهی دادن مردم بهترین استفاده را نمود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه مهم زکات در جامعه اسلامی، آن را از نشانه های حکومت صالحان دانست.

وی با بیان اینکه فریضه الهی زکات آنطور که باید و شاید در جامعه جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده گفت: ما مسوولان باید این واجب الهی و برکاتش را برای مردم یادآوری و بر پرداخت زکات واجب و مستحبی توصیه نماییم.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان هم با اشاره به خدمات بزرگ این نهاد مقدس به محرومین گفت: ما با رویکرد توانمندسازی و اشتغال و توسعه مشارکتهای مردمی بدنبال برآوردن انتظارات مقام معظم رهبری هستیم.

محمد اکبری با برشمردن اهمیت زکات و پیشگام بودن استان یزد در بحث پرداخت زکات گفت:علاوه بر اجرای پروژه های عام المنفعه در قبال جمع آوری این واجب الهی،سهم محرومین که فقط چهار درصد جمعیت زیر پوشش استان را تشکیل می دهند باید بیشتر در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه بحث اشتغال و توسعه مشارکتهای مردمی دو رویکرد اصلی کمیته امداد است گفت: استان یزد در سال گذشته از نظر مشارکت مردمی و پرداخت زکات رتبه دوم کشوری را کسب نمود.

وی اظهار داشت: امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده وبا اولویت بندی پروژه ها و اختصاص سهم بیشتری به محرومین بتوانیم درزمینه اشتغال و توانمندسازی آنها نتایج خوبی بدست آوریم.

این مسئول با اشاره به تدوین سند کاهش فقر که ابتکار استان یزد بوده و امضای 50 تفاهمنامه بین دستگاههای اجرایی و کمیته امداد در این زمینه گفت:برای رسیدن به اهداف کمیته امداد این سند باید عملیاتی و تفاهمنامه ها نیز به صورت جدی پیگیری شوند.

رییس ستاد عتبات عالیات استان هم با قدردانی از مردم استان یزد در بحث مشارکت در بازسازی عتبات عالیات و صحن بزرگ حضرت زهرا(س) گفت:شهرستان تفت علیرغم اینکه مثل شهرستانهای دیگر از شرکتها و معادن بزرگ و توسعه یافته برخوردار نیست ولی با کمک و نیات خیر مردم و مسوولان در دوسال گذشته بیش از 260 میلیون تومان به این ستاد کمک شده است.

حجت الاسلام شریفی پروژه ساخت صحن حضرت زهرا(س) را یکی از پروژه های بزرگ و عظیمی دانست که فقط توسط ایرانیان در دست ساخت است و گفت:می طلبد که مردم و مسوولان برای تسریع در ساخت آن در حد توان خود کمک نمایند.

محمود زارع فرماندار تفت هم با تسلیت سالروز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش و تقدیر و تشکر از هیئتهای عزاداری شهرستان بحث زکات را یکی از مسائل مهم جامعه اسلامی خواند و از بخشداران و دهیاران خواست تا در مناطق خود با ائمه جمعه و مسئولان زکات شهرستان و استان جلساتی برگزار و این فریضه الهی را برای مردم واضح و کامل بیان نمایند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا