طبس- قلی زاده ثالث/ معاونت فرهنگی موسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) گفت: عزاداران حسینی صبح روز اربعین در اجتماعی عظیم میهمان آستان مبارک برادر امام هشتم(ع) خواهند بود.

حسن فروزان ابراز امیدواری کرد که همدلی و تجمع بزرگ و منسجم هیئت های عزاداری شهر طبس در روز اربعین همانند شب عاشورای حسینی در آستان مبارک، موجب نهادینه شدن این فرهنگ عاشورایی و نماد وحدت شود و افزود: صدا و سیمای خراسان جنوبی و شبکه سراسری شما بصورت زنده از جوار بارگاه منور حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) مراسم عزاداری پوشش خواهد داد.

وی تصریح کرد: با عنایت به ولایتمداری و تدین مردم طبس، انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی، تعامل و همکاری نهادهای فرهنگی و اجرایی شهرستان و تامین وسیله ایاب و ذهاب، زمینه حضور حداکثری مردم در اجتماع بزرگ عاشقان ثار‌الله در روز اربعین حسینی فراهم تا ان‌شاء‌الله در راستای معرفی آستان حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) به عنوان چهارمین حرم مطهر در کشور حرکتی ارزنده انجام دهیم.

فروزان افزود: اجتماع بزرگ عاشقان ثارالله در روز اربعین حسینی متشکل از اقشار مختلف مردم ولایت مدار شهر طبس و روستاهای همجوار از ساعت ۹:۳۰ صبح روز شنبه 22 آذرماه 93 با اجرای قرائت زیارت اربعین آغاز و پس از کسب فیض از منبر سخنران مراسم با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم و نیز برنامه های عزاداری شب و شامگاه اربعین حسینی توسط صدا و سیمای خراسان جنوبی و شبکه شما بصورت زنده پخش خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا