شورای برنامه ریزی مدیران شهرداری با موضوع داده کاوی تشکیل شد

 دانش داده کاوی در مدیریت شهری و شهر هوشمند عنوان موضوعی بود که در شورای برنامه ریزی مدیران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

    به گزارش روابط عمومی  شهرداری یزد، دکتر جمال شهرابی عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر که به عنوان میهمان در شورای برنامه ریزی مدیران حضور یافته بود پیرامون مفاهیم داده کاوی، مدیریت شهری و کاربردها و نتایج، ارائه پروژه های برتر جهانی و نمونه های کار شده در ایران سخنان مبسوطی ایراد کرد.

    وی اظهار داشت: توانایی اقتباس اطلاعات مفید که در داده ها مخفی است و به کارگیری این اطلاعات در جهان رقابتی امروز اهمیت فزاینده ای یافته است، یک پروسه کامل از به کارگیری روش و تکنیک های جدید برای کشف اطلاعات از داده ها، داده کاوی نام دارد. داده کاوی، مدل سازی است مبتنی بر داده، اگر از اطلاعات و داده هایی که سالها وقت و هزینه صرف شده تا جمع آوری گردیده و از آنها استفاده چندانی نشده باشد، مثل ترافیک، جمع آوری پسماند، عوارض و... بتوان با داده کاوی، اطلاعات جدیدتری را از دل آنها بیرون کشید و روش های جدیدتری را به کار برد در وقت و هزینه بسیار صرفه جویی خواهد شد کاری که هم اکنون در دنیا در اکثر حوزه ها در حال انجام است.

    در ادامه مهندس عظیمی زاده شهردار یزد نکاتی را یادآور شد و اظهار داشت: باید سعی کنیم که با استفاده از داده ها و اطلاعات موجود در مواردی که فعلاً امکان پذیر است بحث داده کاوی را در مدیریت شهری آغاز کنیم و از این علم در جهت حفظ منافع شهر و شهروندان استفاده کنیم.

    شهردار یزد گفت: در مبحث بودجه سال آینده با در نظر گرفتن نیازهای شهر باید به یک جمع بندی برسیم و به دقت بررسی نمائیم تا اگر ردیفی در بودجه لحاظ شده که امکان هزینه کردن آن در حوزه ای وجود ندارد آن را حذف نمائیم تا موضوعات مهم تر در اولویت قرار گیرد.

   وی از کلیه مدیران خواست تا با ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری همکاری نمایند تا در ایام نوروز بتوانیم به نحو شایسته ای پذیرای میهمانان نوروزی باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا