حسین فلاح روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ساماندهی اتباع بیگانه نیمه اول بهمن ماه سال جاری در شهرستان میبد اجرا می شود.

فلاح تأکید کرد:ابتدا به کارفرمایانی که اتباع بیگانه بدون مجوز را بکار گرفته اند قوانین مربوطه اطلاع رسانی می شود و در مرحله بعد برخورد قاطع و قانونی در این مورد انجام می شود.

فرماندار میبد در خصوص ساماندهی اتباع دارای مجوز ساکن در محدوده شهری خاطر نشان کرد:همکاری و همراهی مردم و دستگاه های اجرایی در ساماندهی اتباع بیگانه نقش مهمی دارد و اتباع مجاز ساکن در شهر به کمپ محدوده مهمانشهر میبد هدایت خواهند شد.

وی با تاکید بر مشارکت هرچه بیشتر ادارات در ساماندهی طرح اتباع بیگانه گفت: شرکت شهرک های صنعتی،آموزش و پرورش،نیروی انتظامی و اداره تعاون همکاری خوبی را در این زمینه داشته اند و بسیج،هیئت های مذهبی و تبلیغات اسلامی در مراحل بعدی در این طرح مشارکت دارند.

وی در خصوص اشتغال مهاجرین گفت:کارفرمایان باید نیروی کار غیر بومی را به دفتر سلامت کار معرفی و این دفتر موارد مربوطه را بررسی و با هماهنگیهایی که با ادارات مربوطه شده مهاجرینی که سوء پیشینه دارند مطابق قوانین و مقررات حکم طرد آنان اجرا می شود.

فرماندار میبد در ادامه با اشاره به حمایت از صنایع دستی و صنعت گردشگری گفت:با توجه به اینکه توسعه صنایع آلاینده و آب بر در دشت یزد -اردکان ممنوع شده است از صنعت گردشگری و صنایع دستی حمایت می شود.

وی افزود:پیگیریهایی در خصوص اختصاص بودجه برای تعیین حریم آثار باستانی،ایجاد سایت صنایع دستی و ثبت چند اثر باستانی دیگر میبد در فهرست آثار ملی انجام شده است.

میبد در 50 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا