مدیرکل چاپ و نشر وزارت ارشاد از راه اندازی رشته چاپ و نشر در استانها خبر داد و تصریح کرد: وزارت ارشاد بخشی از هزینه افرادی که از سوی صنف چاپخانه داران معرفی شود را تقبل می کند.

محمودرضا برازش در نشست با چاپخانه داران یزدی با بیان اینکه صنعت چاپ در چند دهه اخیر دچار تغییرات زیادی شده تصریح کرد: این صنعت در بخش های مختلف از نظر تولید محصولات و از جمله بسته بندی بسیار متحول شده است.
وی به چاپ و بسته بندی در صنایع غذایی از جمله شکلات اشاره و اضافه کرد: سالانه 600 تا 800میلیون دلار صادرات شیرینی و شکلات از ایران به کشورهای مختلف صورت می گیرد که بخش عمده آن مربوط به چاپ و بسته بندی است.
مدیر کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: چنانچه این صنعت پیشرفت نکند، سایر صنایع نیز نمی توانند رشد و پیشرفت کنند.
وی با بیان اینکه ایران می تواند در تولید مواد اولیه و نگهداری در صنعت چاپ و بسته بندی پیشرفت های خوبی داشته باشد گفت: صنعت چاپ در دهه های اخیر در بخش های مختلف از نظر تولید محصولات و از جمله بسته بندی بسیار متحول شده است.
وی اظهار کرد: با در نظر گرفتن عوارض مازاد چهار درصدی برای واردات محصولات فرهنگی و ورود آن به صندوق حمایت از صنعت چاپ، سعی در حمایت و سرمایه گذاری در این بخش داریم.
وی افزود: باید چاپخانه داران دستگاههای خود را به روز کنند و علاوه براینکه واردات راکاهش می دهیم زمینه صادرات کالاهای چاپی را نیز فراهم کنیم.
وی گفت: با توجه به توسعه فناوری در عصر امروز، نیازمند کارها و ایده های جدید و ورود ابزارآلات پیشرفته در صنعت چاپ هستیم.
گفتنی است در این نشست چاپخانه داران یزدی برخی مشکلات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا