دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید، مرحوم دکتر طباطبایی معتقد بود نگاه مردم اروپا نسبت به وضعیت سیاسی ایران بهتر شده است.

دکتر محسن رضایی در گفت و گو با  جماران، در خصوص شخصیت مرحوم دکتر صادق طباطبایی اظهار داشت: مرحوم طباطبایی تا آخرین لحظه عمر روی اصول و ارزشهای انقلاب باقی ماند و با اینکه فردی خارج دیده و دنیا دیده بود از این ارزشها فاصله نگرفت.

وی افزود: من بارها به منزل ایشان آمدم و در بحث هایی که صورت می گرفت می دیدم که حساسیت زیادی روی مسائل فرهنگی داشت و معتقد بود تا ما مسائل فرهنگی(از حوزه اخلاق گرفته تا سایر امور) را تقویت نکنیم به جایی نخواهیم رسید.

رضایی با بیان اینکه در امور سیاسی خاطره های خوبی از مرحوم طباطبایی دارم، یادآور شد: در زمان جنگ که تحریم های شدیدی علیه ایران وجود داشت، ایشان در خرید اقلام دفاعی به ما کمک می کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص آخرین ملاقاتش با مرحوم طباطبایی گفت: آخرین بار دو ماه پیش ایشان را در ایران ملاقات کردم که در مورد تغییر نگرش غرب و مخصوصا مردم اروپا نسبت به وضعیت سیاسی ایران سخن می گفت و معتقد بود که تغییری اساسی در این نگرش ایجاد شده است و نگاه مردم اروپا نسبت به وضعیت سیاسی ایران بهتر شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا