مراسم جشن فارغ التحصیلی 76 نفر از دانشجویان ورودی 90و 91 مركز آموزش علمي – كاربردي فني و حرفه اي آيت الله خامنه اي يزد  با حضور مسئولين استان ، روساي محترم مراكز آموزشي و دانشگاهها  ، اساتيد، دانشجويان ، در سالن همايش هاي غدير مركز آموزش فني و حرفه اي آيت اله خامنه اي يزد برگزار شد.

دکتر صدرا ابرقویی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان یزد در این مراسم ضمن تبریک به دانشجویان فارغ التحصیل با اشاره به اینکه  باید به سمت سیاست‌ آموزش های فنی و حرفه ای و افزایش کیفیت آموزشی حرکت کنیم، گفت: باید این موضوع در دستور کار مراکز آموزشی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود :دانشگاه جامع علمی کاربردی متولی آموزش های عالی مهارتی با هدف ارتقاء شایستگی های شغلی است و تمام رشته های که در این دانشگاه وجود دارد با توجه به نیاز شغلی جامعه ایجاد شده اند .

وی تصریح کرد:وجود بیش از 1000 مرکز آموزش علمی کاربردی و همچنین حضور بیش از 750 هزار دانشجو در این دانشگاه نشان از اعتلای این دانشگاه در سال های اخیر است

وی با اشاره به اینکه مسئولین همه به این موضوع آگاهی دارند که بالاترین آمار بیکاری در جامعه را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل میدهند گفت: متاسفانه در سالهای اخیر معضل بیکاری در بین قشر تحصیل کرده به گونه ای پیش رفته است که اگر کنترل نشود به یک بحران تبدیل می شود . ولی ما در اینجا ذکر میکنیم که فارغ التحصیلان مراکز آموزش علمی کاربردی کمترین میزان بیکاری را نسبت به فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها دارند .

در ادامه  این مراسم كارگر  رئیس فنی حرفه ای استان نیز در سخنانی ضمن  تبريك  به دانشجويان ، تاكيد كرد دانش و مهارت دو بال ضروري پرواز به سوي قله هاي رفيع سربلندي و موفقيت است .

در ابتداي اين مراسم نیز خانم مهديه كارگر دهقاني رئیس مرکز علمی کاربردی فنی حرفه ای آیت الله خامنه ای  ضمن خیر مقدم و گراميداشت ايام ا... دهه فجر به دانش آموختگان و خانواده آنان گفت: تبريك بزرگتر من جهت فارغ التحصيلي شما از دانشگاه جامع علمي كاربردي ، دانشگاه كارآفرين است ، دانشگاهي كه به معناي واقعي كلمه ، علم وعمل را باهم تلفيق مي نمايد و به فرمايش مقام معظم رهبري افرادي را تربيت مي كند با پنجه هاي كارآمد دارند .

 وی گفت: امروز روز بزرگي است كه مي تواند نقطه شروعي باشد براي شما جهت ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر و رسيدن به موفقيت هاي بيشتر .

از ديگر برنامه هاي اين مراسم اجراي مراسم شاد و مفرح و اجراي موسيقي ، برگزاري مسابقه و مداحي و مولودي خواني بود . همچنین از دانشجويان شاهد و ايثار گر ، دانشجويان برتر ، اساتيد  برگزيده و همكاران نمونه  با اهدا لوح تقدير تجليل بعمل آمد.

در پايان ضمن قرائت سوگندنامه از تمامي دانش آموختگان در رشته هاي مكانيك خودرو ، تعميرات ماشين آلات صنعتي و دوخت و تكنولوژي لباس با اهداء تنديس تجليل بعمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا