به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد قلعه مبارکه شهرستان خاتم مرمت می شود.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاتم در این خصوص گفت: قلعه مبارکه شهرستان خاتم مرمت و ساماندهی می شود.

حمید مشتاقیان عنوان کرد: قلعه مبارکه با پلان چهار ضلعی و قدمت 300 ساله (افشاریه و زندیه) در روستای مبارکه شهرستان خاتم واقع شده است. از مهمترین فضاهای این بنا می توان به شاه نشین، خانه اربابی، حمام، واحد های مسکونی رعایا، انبارهای غله و محل نگهداری احشام اشاره کرد. این بنای تاریخی در سال 1384 با شماره ثبتی 14841 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. مرمت و ساماندهی قلعه ملکی از محل اعتبارات سال 1393 از بهمن ماه سال جاری شروع و تا اردیبهشت ماه سال آینده به پایان می رسد.

وی اضافه کرد: در چند ماه گذشته نیز با مشارکت دهیاری مبارکه، بخشی از اقدامات اضطراری و محوطه سازی قلعه مذکور صورت گرفته و اکنون این پروژه به صورت امانی و با آیتم های اجرایی زیربندی و استحکام بخشی، کاهگل بدنه، دیوارچینی با خشت، کف سازی ورودی، اجرای قرنیز، نماسازی ورودی اجرا خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا