یزد فردا: رئيس پليس فتاي استان يزد به مسافران نوروزي توصيه كرد: پيش از واريز وجه نقد به حساب آژانس هاي مسافرتي و تورهاي گردشگري، نسبت به قانوني بودنشان و داشتن مجوز از مراجع قانوني اطمينان حاصل كنيد.
به گزارش  یزد فردا به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسين رضايي"  گفت  به روزهاي پاياني سال و تعطيلات نوروزي پيش رو اشاره و اضافه كرد: همه ساله بخش زيادي از هموطنان براي تعطيلات سال نو به سفرهاي داخل و خارج از کشور مي روند.
وي افزود: همين موقعيت زمينه اي را براي افراد سودجو فراهم مي آورد، تا از عدم آگاهي و دقت شهروندان سوء استفاده كرده و کلاهبرداري كنند.
رضايي با اشاره درج آگهي هاي تبليغاتي متعدد و متنوع در فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي، گفت: افراد زيادي از طريق درج اين نوع آگهي ها کسب و کار مي کنند، اما افرادي نيز هستند که از همين طريق دست به سرقت اينترنتي و كلاهبرداري مي زنند.
اين مسئول انتظامي گفت: با توجه به داغ شدن تب سفرهاي نوروزي سايت هاي متعددي اقدام به تبليغ تورهاي مسافرتي مي كنند و با قرار دادن تصاوير دروغين از تورها و محل‌هاي اقامت و پيشنهاد قيمت‌هاي ارزان افراد را ترغيب مي کنند تا از خدمات آژانس آنان بهره‌مند شوند.
وي افزود: غافل از اينکه اين تورها تنها زمينه اي براي کلاهبرداري از مسافران مي باشد، بدين صورت که مسافران پس از واريز وجه نقد به حساب اين افراد، ديگر نمي‌توانند با آنها ارتباطي برقرار کرده و متواري مي‌شوند و همچنين در بعضي موارد افراد سودجو به دنبال اطلاعات شخصي افراد و سوء استفاده از آنها هستند.
سرهنگ رضايي به مسافران نوروزي توصيه كرد: پيش از واريز وجه درخواستي به حساب آژانس هاي مسافرتي و تورهاي گردشگري، نسبت به اصيل بودن آنها و داشتن مجوز از سوي اداره کل نظارت و ارزيابي گردشگري، معاونت گردشگري ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اطمينان حاصل کنند.
رئيس پليس فتاي استان يزد ادامه داد: از سايت هاي داراي نماد اعتماد الکترونيک(E-namad) معتبر استفاده کنيد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضاي سايبر نظير کلاهبرداري هاي اينترنتي ، جعل عنوان، وب سايت هاي جعلي ، سايت هايي با محتواي مجرمانه و مغاير با شئونات اسلامي و ... مراتب را با ارائه مستندات مربوطه از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.irبخش تماس با ما و يا باايميل yazd_fata@police.ir اطلاع دهيد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا