هم زمان با سراسر کشور آزمون طرح تربیت حافظان با حضور جمع کثیری از علاقمندان به مسابقات قرآنی در یازده رشته درامامزاده احمد(ع)، زینبیه روستای اردی وحسینیه حضرت ابوالفضل (ع) مهرآباد ابرکوه درروزجمعه 15 اسفند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، سید محسن ابطحی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اظهار داشت: حفظ قرآن کریم به عنوان یکی از امور مورد تأیید و تأکید دین مبین اسلام، نقش مهمی در ارتقاي اخلاق فردي واجتماعی مسلمانان دارد. آنها، نه تنها رفتار و منش فردي خود را مطابق با دستورات دین می سازد بلکه با عملکرد خویش می تواند، نقش مربی اخلاق یک جامعه را نیز به خوبی ایفاء نماید.
ابطحی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه جهت اجراي تدابیر حکیمانه رهبري در راستاي تربیت ده میلیون حفاظ قرآنی و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی؛ طرح ملی 4 ساله ی تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم را با هدف تربیت یک میلیون نفر حافظ قرآن از سال 1391 آغاز کرده و امسال در سومین سال متوالی برگزاري این طرح عظیم، مفتخر است که آزمون هاي حفظ ترتیبی و موضوعی را به صورت سراسري در 11 رشته برگزار نماید.
وی عنوان کرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده سومين آزمون اين رويداد بزرگ حفظ قرآن كريم، در شهرستان ابرکوه راس ساعت 9 صبح، همزمان با سراسر كشور در تاريخ 15 اسفند ماه در محل امامزاده احمد (ع)، حسينيه حضرت ابوالفضل (ع) مهرآباد، مسجد محمد رسول الله (ص) و زينبيه اردي برگزار شد.
رئیس اوقاف و امور خیریه ابرکوه تصریح کرد: موارد آزمون كتبي شامل 40 سؤال در رشته حفظ ترتيبي قرآن: حفظ (جزء30)، حفظ (جزء30 و جزء 1)،حفظ (جزء30 و جزء 1 و جزء 2)، حفظ (5جزء)، حفظ (10جزء)، حفظ (15جزء)، حفظ (20 جزء) و حفظ كل قرآن كريم می باشد.
ابطحی ادامه داد: در 3 رشته حفظ موضوعي قرآن بر اساس كتابي با عنوان 300 موضوع از آيه هاي اعتقادي و ديني كه افراد  با حفظ 150 موضوع از آن و همچنين بر اساس كتاب مسافران آسمان ويژه نوجوانان با حفظ 150 موضوع از آن در آزمون شركت کردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا