همایش چالشهای عصر رسانه با رویکردی بر شبکه های مجازی و ماهواره ای در دانشگاه  آیت الله حائری میبد برگزار شد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، همایش چالشهای عصر رسانه با رویکردی بر شبکه های مجازی و ماهواره ای با سخنرانی حجت الاسلام عبداللهی کارشناس ارشد حوزه سایبر و رسانه و رئیس مرکز تحقیقات جنگ نرم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، عصر دوشنبه 18 اسفند در سالن آمفی تئاتر دانشگاه  آیت الله حائری میبد برگزار شد.

در ابتدای این همایش علی اکبر کریمی مدیر فرهنگی دانشگاه، هدف از برگزاری این همایش را تکمیل و جمع بندی کرسی های آزاد اندیشی قبلی و تبیین درست خواسته ها با توجه به مبنای اعتقادی، پاسخ به شبهات و چالش های ماهواره ای بیان کرد.

حجت الاسلام عبداللهی کارشناس این همایش، مقدمه ای در باب جنگ نرم بیان کرد و اهداف دشمن را حمله به چهار حوزه ارزش ها، باورها، افکار و رفتار جوانان ما برشمرد و توضیحاتی در این باره داده شد.

رئیس مرکز تحقیقات جنگ نرم گفت: ما باید به جوانان و دانشجویان سواد رسانه ای را آموزش دهیم تا بتوانیم در مقابل دشمنان بایستیم وآموزش دشمن شناسی را باید از کودکانمان شروع کنیم.

استاد عبداللهی تفاوت کشور ایران با کشورهای غربی را در اعتقادات بیان داشت و گفت: اعتقاد ما به اصالت خداوند، آخرت و خانواده محوری است؛ در حالی که در کشورهای غربی اصالت انسان و اعتقاد مادی و دنیوی است.

وی همچنین به مشکلاتی که برنامه های ماهواره ای در زندگی و دگرگونی سبک زندگی بوجود آورده، اشاره کرد و راهکار مبارزه با این برنامه ها را ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و آموزش و آگاهی خانواده ها از طریق کارهای فرهنگی و نزدیکی مردم به اهلبیت مخصوصا زندگی امام حسین (علیه السلام) دانست.

این همایش ساعت 16:30 شروع و تا اذان مغرب به طول انجامید و پخش برنامه های ماهواره ای که در جهت تخریب کانون خانواده های ایرانی و اسلامی در شبکه های فارسی زبان خارج از کشور تهیه و پخش می شوند و کارشناسی این برنامه ها و افشای اهداف سازندگان این برنامه ها از بخش های قابل توجه این همایش بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا