روز گذشته همزمان با روز درختکاری ، این آئین حسنه با حضور مردم و جمعی از مسئولین استان در کمربند سبز یزد واقع در جاده فولادآلیاژی ایران برگزار شد .

در این مراسم که نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ، معاونین هماهنگی امور عمرانی و سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری یزد ، فرماندار شهرستان و جمعی از مدیران استان حضور داشتند طرح درخت تولد برای نخستین بار در کشور در استان یزد اجرا شد و والدینی که در دهه فجر امسال صاحب فرزند شده بودند برای نوزادان خود درختی به یادگار غرس کردند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در این مراسم با اشاره به طرح درخت تولد ، اجرای این طرح را یادمانی نیکو و پسندیده برای نوزادان دانست و بر نهادینه ساختن سنت حسنه درختکاری در بین خانواده ها تاکید کرد .

جوکار با بیان اینکه  نخستین گام برای توسعه فضای سبز، حفظ منابع طبیعی موجود است اظهار داشت : طرح کمربند سبز یزد طرح خوب و با پشتوانه کارشناسی است اما کار نگهداری و حفاظت از طبیعت دشوارتر از خود درختکاری است .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار امیدواری کرد : مسئولین منابع طبیعی استان در این تفرجگاه ایجاد شده ، همزمان با رسیدگی به درختان و نگهداری آنها ، برای بهره مندی مردم یزد از این فضای سبز امکانات تفریحی مناسبی را در نظر بگیرند .

طالبی ، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری یزد نیز کاشت درخت برای نوزادان را یک حرکت فرهنگی تاثیرگذار دانست و افزود : گر چه به لحاظ منابع آّب با محدودیتهایی روبرو هستیم اما نیاز داریم که از طریق تأمین منابع لازم آب به امر مهم درختکاری اهمیت بیشتری دهیم و آن را در بین نسل نوجوان و جوان فرهنگ سازی کنیم وبا مشارکت داوطلبانه مردم این رسالت مهم و اساسی تداوم یابد .

مدیر کل ثبت احوال استان یزد هم در سخنانی اجرای طرح درخت تولد را از جمله برنامه های فرهنگی سازمان ثبت احوال کشور برشمرد و اظهار داشت : این طرح برای نخستین بار بصورت آزمایشی در استان یزد اجرا می شود و قرار است در فاز دوم اجرای آن که در سال آینده انجام خواهد شد همه خانواده هائی که مشمول هدیه آسمانی نوزاد می شوند همزمان با اخذ شناسنامه فرزند دلبند خود ، نهالی نیز دریافت نموده و در مکانهائی که شهرداری تعیین خواهد کرد غرس نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا