در مراسمي با حضور فرماندار، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري، معاونت پيشگيري و رئيس پليس اطلاعات و امنيت فرماندهي انتظامي استان از پرسنل فرماندهي انتظامي و رؤساي كلانتري هاي شهرستان يزد تجليل شد.

محمود شاكري شمسي در مراسم تجليل از پرسنل فرماندهي انتظامي و رؤساي كلانتري هاي شهرستان يزد با تسليت ايام فاطميه و گراميداشت ياد و خاطره شهداء به ويژه شهداي نيروي انتظامي گفت: سربلندي و اقتدار امروز ايران اسلامي ناشي از بركات خون شهيداني است كه مظلومانه جان خود را فداي انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي نموده اند.

فرماندار يزد با تقدير از زحمات پرسنل خدوم و شجاع نيروي انتظامي شهرستان يزد در سال 93 اظهار داشت: با برنامه ريزي، تلاش مجموعه پرسنل نيروي انتظامي و اجراي مانورهاي مختلف در سطح شهرستان 15 درصد از جرائم و بزه ها كاهش يافته است.

وي با بيان اينكه بحث امنيت و گسترش آن يك از وظايف حاكميت و نظام است افزود: هر دولتي كه در جمهوري اسلامي تاكنون سكان اجرايي را بدست گرفته است موضوع امنيت جامعه را جزء اولويت هاي خود قرار داده و براي گسترش آن اهتمام ويژه داشته است.

رئيس شوراي تأمين شهرستان يزد با تأكيد به اينكه توسعه سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي بدون وجود امنيت منطقي نيست افزود: امنيت زير مجموعه توسعه است و اگر خواهان رسيدن به توسعه پايدار و همه جانبه هستيم بايد بيش از پيش به اين مقوله مهم توجه داشته باشيم.

فرماندار يزد با اشاره به سخنان حضرت رسول اكرم (ص) كه مي فرمايند " النعمتان مجهولتان الصحه و الامان" افزود: اسلام به بحث امنيت توجه خاصي داشته تا آنجا كه نعمت امنيت را هم رديف نعمت سلامتي دانسته و به عنوان يكي از ضروريات جامعه بحساب مي آورد.

شاكري شمسي گفت: به عقيده جامعه شناسان امنيت در حد نيازهاي اوليه است كه تداوم و استمرار زندگي به آن بستگي دارد.

فرماندار يزد با اشاره به ناامني هاي به وجود آمده در منطقه خاورميانه وبرخي از كشورهاي همسايه خاطرنشان ساخت: امروز به بركت تدابير حكيمانه مقام معظم رهبري،‌جانفشاني هاي رزمندگان اسلام، كشورمان با اقتدار توانسته جلوي پيشروي هاي گروه هاي تروريستي و تكفيري را گرفته و آنها را مجبور به عقب نشيني كند.

شاكري شمسي با بيان اينكه در نظام مقدس جمهوري اسلامي ارزشهاي الهي و محوريت قرار گرفتن مردم به عنوان يك اصل است افزود: دشمنان بعد از انقلاب تا كنون با انواع تهديدات و تحريم ها در صدد بودند تا مانع رسيدن ايران به اهداف وارزشهاي خود باشد.

فرماندار يزد تصريح كرد: در گذشته با جنگ نظامي قلب و جان جوانان اين مرزو بوم را هدف قرار داده بودند ولي در شرايط حاضر با راه اندازي جنگ نرم و سايبري در صدند تا افكار و عقايد جوانان را هدف قرار داده و ارزشهاي حاكم بر جامعه را سست نمايند.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان با بيان اينكه نيروي انتظامي مجري برقراري امنيت، حافظ و پاسدار ارزشهاي جامعه است افزود: با شكل هاي جديد جرم و بزه هاي اجتماعي در جامعه، ضرورت اتخاذ شيوه هاي جديد و فراگيري آموزش هاي به روز و كاربردي بيش از پيش است.

شاكري شمسي با تأكيد به اينكه مردم اثرگذارترين عنصر در امنيت اجتماعي هستند گفت: در امنيت اجتماعي مهمترين فاكتور مردم هستند از اينرو بايد هر اقدامي در راستاي تأمين امنيت مردم انجام شود.

فرماندار يزد گفت: مردم نيز باتوجه به خدمات و اقدامات صورت گرفته توسط نيروي انتظامي براي پرسنل زحمت كش اين مجموعه احترام و ارزش خاصي قائلند.

وي با اشاره به اينكه نيروي انتظامي بايد بستر لازم جهت پيشگيري از جرم را ايجاد نمايد افزود: خوشبختانه در چند سال اخير نيروي انتظامي به جاي برخورد قهري با مردم به دنبال ريشه يابي جرم و بزه هاي اجتماعي است.

شاكري شمسي همچنين با بيان اينكه به روز بودن امكانات،‌ تجهيزات و آموزش هاي مرتبط در پويا و كارآمد تر شدن پرسنل نيروي انتظامي مهم و تأثيرگذار است افزود: با ابتكار تحول در تجهيزات و برنامه ها نيروي انتظامي مي تواند گام خوبي را در شناسايي و مبارزه با مخلان و برهم زنندگان نظم در جامعه برداشت.

رئيس شوراي تأمين شهرستان يزد در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به تعطيلات نوروز و حضور مسافران و ميهمان نوروزي در يزد گفت: از سوي فرماندهي انتظامي شهرستان، طرح هايي خوبي براي اين ايام در نظر گرفته شده است كه اميدواريم با اجراي اين طرح ها و مانورها آسايش، نظم و امنيت را بيش از پيش در شهرستان يزد حاكم شود.

فرماندار يزد تصريح كرد: قطعاً رفتارهاي پرسنل نيروي انتظامي و راهور مي تواند در انتقال فرهنگ يزد و يزدي به مسافران و ميهمانان نوروزي تأثيرگذار باشد.

شاكري شمسي همچنين به اتفاقات اخير در استان فارس و تعرض به يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد و افزود: در سال آينده انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري به صورت همزمان برگزار خواهد شد و در اين راستا با توجه به مقررات و ابلاغيه هاي وزارت كشور به هيچ فرد و يا گروهي اجازه برهم زدن اجتماعات مجوز دار و قانوني را نخواهيم داد و به طور قطع و يقين با برهم زنندگان نظم اجتماعي و فضاي آرام شهرستان، دستگاه ها و سازمان هاي ذيربط قاطعانه برخورد خواهند نمود.

وي با تأكيد به اينكه فرمانداري براساس اختيارات و مسئوليتي كه بر عهده دارد از هرگونه نشاط اجتماعي مشروع حمايت مي كند خاطرنشان كرد: بايد شرايط را براي برگزاري برنامه هاي شاد و متنوع در استان و شهرستان فراهم كنيم و در اين راستا از هرگونه برنامه مجوز دار، قانوني و مشروع حمايت خواهيم كرد.

فرماندار يزد در پايان ضمن تقدير وتشكر از اجراي مانورهاي نيروي انتظامي در برخورد با خرده فروشان و توزيع كنندگان مواد مخدر و معتادين خياباني گفت: خوشبختانه با اجراي اين مانورها و همچنين راه اندازي كمپ اجباري ترك اعتياد، ضمن مقابله با اين پديده شوم، تأثيرات مثبتي را در زمينه كاهش سرقت و ساير بزه هاي اجتماعي را شاهد بوديم.

در اين مراسم " سرهنگ يوسف سپهوند" فرمانده انتظامي شهرستان يزد گزارشي از عملكرد مجموعه نيروي انتظامي شهرستان در طول سال 93 ارائه نمود.

 







 سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا