با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری و دیگر مسئولین استان آیین تجلیل از نفرات برتر مسابقات کشوری قرآن کریم در یزد برگزار شد.
حجت الاسلام غلامرضا عادل در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به حدیث ثقلین گفت: اهل بیت (ع) باطن قرآن هستند.
وی در ادامه با اشاره به آیات سوره واقعه افزود: در آیه شریفه "لا یمسه الا المطهرون" تعبیر و تفسیر ظاهری آن است که طهارت شرط تماس با قرآن است. اما تفسیر دیگری از آن نیز ارائه شده و آن اینکه تماس فکری با آیات قرآن کریم را مطهرون می توانند داشته باشند.
 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک موفقیت های قاریان اعزامی از استان به سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به اساتید و جامعه قرآنی افزود: رسیدن به این جایگاه که رتبه نخست قرائت قرآن کریم یکی از آنهاست کار بسیار مشکلی است و تلاش زیادی می خواهد.
وی رشد چشمگیر و ارتقاء سطح قرائت های کشور را یادآور شد و اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا شاهد این جلسات قرآنی در جای جای شهر هستیم و از میان این جلسات قاریانی تربیت می شوند که برای استان دار العباده افتخار محسوب می شوند.
قرائت قرآن کریم توسط قاریان برتر و تجلیل از برگزیدگان مسابقات کشوری قرآن کریم پایان بخش مراسم بود.
گفتنی است در سی و هفتمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم استاد حسن دانش از استان یزد رتبه اول رشته قرائت، سرکار خانم فائزه سادات قریشی نسب رتبه اول رشته ترتیل در بخش خواهران و آقای محمد حسن حسن زاده رتبه سوم رشته ترتیل کشوری را به خود اختصاص دادند. 






سایت خبری یزد فردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا