مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد در جمع اصحاب رسانه از ثبت 63 وقف جديد در استان يزد طی سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل، درنشست خبری ظهر روز دوشنبه 25 اسفند ماه در جمع اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: با تلاش‌ های تبلیغی و ترویجی شاهد رشد سنت حسنه وقف در استان یزد بوده ‌ایم به نحوی كه آمار وقفیات استان یزد از ابتدای سال جاری تاكنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است.
وی عنوان كرد: از ابتدای سال جاری تاكنون 63 وقف جدید در استان یزد به ثبت رسیده كه این نشان از افزایش اعتماد مردم نسبت به اجرای نیت آنها در مورد وقف است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: امسال برای پنجمین سال متوالی طرح سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه یزد برگزار می‌شود و این طرح امسال به دلیل تقارن با ایام نوروز، طرح «آرامش بهاری در سوگواره یاس نبوی» نامگذاری شده و از 28 اسفند ماه جاری تا 15 فروردین ماه سال آتی در یزد اجرا خواهد شد.
وی از برپایی 28 خیمه معرفت در بقاع متبرکه استان یزد در قالب این طرح خبر داد و عنوان کرد: 50 نفر از مبلغان یزدی ساکن قم، دوره‌های تخصصی تبلیغ را گذرانده و در این طرح شرکت خواهند کرد.
عادل با اشاره به اینکه سال گذشته نمایشگاهی با عنوان «حریم حورا» در یزد امامزاده سید جعفر (ع) یزد برپا شد، بیان کرد: امسال بخشی از نقاط ضعف و نقایص این نمایشگاه برطرف شده و از امشب تا 20 فروردین ماه سال آتی آماده بازدید علاقه‌مندان است.
وی یادآور شد: قرائت ادعیه به ویژه زیارت آل‌یاسین و دعای تحویل سال نیز در لحظه تحویل سال در امامزادگان و بقاع متبرکه یزد برگزار می‌شود، ضمن اینکه خیمه‌های معرفت نیز در 28 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص برپا می‌‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در طول یک سال گذشته عنوان کرد: در سال جاری 13 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در حوزه مساجد و حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و امامزادگان و دانشگاه علوم قرآنی استان یزد هزینه شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش برای به‌روزرسانی مال‌الاجاره‌های موقوفات خبر داد و خاطر نشان کرد: در این زمینه با رشد 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده‌ایم.
عادل یادآور شد: در حوزه عمران نیز 44 پروژه در 30 امامزاده در حال اجراست که 25 پروژه تکمیلی، 12 پروژه توسعه‌ای و بقیه پروژه‌ها نیز مرمت و بازسازی بوده است و در مجموع در سال 93 میزان پیشرفت پروژه‌های در دست اجرا در امامزادگان و بقاع متبرکه، 70 درصد بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف به عنوان یکی از معتبرترین برنامه‌های قرآنی، از راهیابی استاد حسن دانش قاری یزدی به مسابقات بین‌المللی خبر داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا