چهارشنبه سوري يک سنت قديمي‌ که حالا سال‌هاست ميان صداي ترقه و نارنجک گم شده است. صداهاي ناهنجاري که از يک ماه قبل از رسيدن چهارشنبه‌سوري در کوچه و خيابان مي‌شنويم باعث شده اين سنت را فراموش کنيم.در زمان هاي گذشته آن آيين در حد يك آتش بازي مختصر در نقاط از پيش تعيين شده اجرا مي گرديد و هدف نهايي آن پاك سازي محيط زندگي و برطرف نمودن كدورت هاي فيمابين اقوام بود تا با هنگام فرا رسيدن عيد نوروز با دلي پاك و به دور از هرگونه كينه توزي و خصومت شروع سال جديد را جشن بگيرند.

دکتر احمد دهقان سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد در رابطه با حوادث چهارشنبه آخر سال در استان یزد گفت : کلیه تیمهای امدادی اورژانس 115 استان از 15 اسفند ماه به صورت آماده باش کامل برای امداد رسانی به مردم بزرگوار و میهمانان نوروزی استان میباشند که شامل چهارشنبه آخر سال نیز میشده است .

دکتر دهقان در ادامه گفت : خوشبختانه طی روز و شب گذشته هیچگونه تماس و ماموریتی مبنی بر حوادث ناشی از مراسم چهارشنبه آخر سال به اورژانس 115 گزارش نشده است و فقط 12 مورد مراجعه به بیمارستان بوده که برای  10 مورد آن درمان سرپایی صورت گرفته و دو مورد نیز آسیب به انگشت دست و قرنیه چشم بوده که منجر به بستری شده است . 

سرپرست مرکز حوادث یزد تاکید کرد : با توجه به هشدارها و تذکرات مکرر سازمانهای امدادی و امنیتی متاسفانه هر سال شاهد حوادث ناگواری در این شب هستیم و امیدوارم همشهریان گرامی و خانواده های محترم  نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند تا دیگر شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم .

وی در پایان گفت :  امیدوارم سال جدید برای همه هموطنان سالی سرشار از  آرامش ،عشق، صلح، صفا، سلامتی و محبت باشد و همه به آنچه که در دل آرزو دارند برسند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا