یزدفردا"دو تیم رباتیک کانون استان یزد در لیگ ربات‌های نمایشی به دهمین دوره‌ی مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران (Iranopen 2015 ) راه یافتند.

این مسابقات از 19 تا 22 فروردین ماه 94 در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
کارشناس فعالیت‌های ویژه‌ی کانون استان یزد، با اعلام این خبر گفت: بهمن‌ماه 93، شش تیم رباتیک کانون استان یزد با تکمیل فراخوان این مسابقات و ارسال مدارک برای شرکت در این مسابقات اقدام کردند که از این میان، دو تیم مجوز حضور در این مسابقات را کسب کردند.
عالیه قوامی تصریح کرد: هدف از رقابت ربات‌های نمایشی در این مسابقات، در وهله‌ی اول سوق‌دادن مربیان و مدرسین رباتیک به سمت آموزش عمیق و هدف‌مند و در وهله دوم تبدیل شرکت‌کنندگان از دانش‌آموختگانی مسلط به روش‌های ساخت به افرادی طراح، خلاق و مبدع است. در واقع اعضا، بعد از تجربه‌ی شرکت در این مسابقات، تبدیل به نوجوانانی می‌شوند که نیازهای دنیای واقعی را تشخیص می‌دهند و با جسارت و خلاقیت ربات‌هایی برای رفع نیازهای دنیای امروز ابداع خواهند کرد.
وی یادآور شد: فعالیت رباتیک به عنوان زیرمجموعه‌ی فعالیت‌های علمی برای جذب اعضای نوجوان به ویژه اعضای نوجوان پسر مؤثر است. براین اساس این فعالیت در مراکز فرهنگی هنری کانون استان یزد در قالب کلا س‌های ویژه برگزار می‌شود.
گفتنی است، مسابقات بین المللی Iranopen 2015  در شمار پنج مسابقه‌ی مطرح  بین‌المللی است که برگزیدگان مسابقات فروردین 94 به مرحله‌ی جهانی این مسابقات که در کشور چین برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا