راهنمایی بیش از 36000 نفر در چهار روز ابتدایی طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی جمعیت هلال احمر استان یزد

حامد صدیقی معاون امور جوانان اظهار کرد: در 4 روز گذشته و از ابتدای طرح 27 اسفند با تلاش اعضای جوان این جمعیت بیش از 36 هزار نفر از مسافران نوروزی برای دریافت خدمات متنوع فرهنگی و امدادی به پایگاه‌های نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان یزد مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده، 1200 مسافر در خیمه‌های این سازمان به اقامه نماز پرداختند و 650 کودک نیز در فضای دوستدار کودک حضور پیدا کردند.

معاون  جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: بهره‌مندی 1000 نفر از ایستگاه‌های سلامت نیز از دیگر خدمات سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از آغاز طرح نوروزی تا‌کنون بوده است.

صدیقی بیان کرد: با حضور بیش از 247 عضو جوان در این طرح نوروزی در چهار روز گذشته و در 25 پست طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، 35000 نقشه و 27000 مورد دیگر اقلام فرهنگی شامل نقشه، بروشور و سایر اقلام فرهنگی میان مسافران توزیع شده است.

وی افزود: طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از تاریخ بیست و هفتم اسفند آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه امسال ادامه دارد که با هدف پیشگیری از تصادفات و داشتن سفر ایمن وسالم در ایام نوروز با همکاری سازمان‌های مرتبط و تلاش جوانان داوطلب اجرا و سعی می‌شود از موازی کاری با سایر سازمان‌های متولی در این امر پرهیز شود.

معاون  جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد بیان کرد: طرح ملی راهنمایی مسافرین نوروزی از سال 1379 با تاکید بر راهنمایی مسافرین به اماکن تاریخی و نقاط دیدنی شهر از طریق توزیع بروشور‌، نقشه، کاتالوگ و ترویج فرهنگ نوع دوستی در بین اعضا و کمک به سفری ایمن با تامین امنیت روانی هموطنان تدوین و اجرا گردید.

صدیقی اهداف این طرح را‌، نمایش توان عملیاتی تیم‌های بشر دوستانه جوانان هلال‌احمر و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها‌، ترویج فرهنگ پیشگیری از طریق ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی مردم در امر حوادث و سوانح کشور و معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هلال احمر در ارائه خدمات امدادی و بشر دوستانه دانست.

وی تصریح کرد: برگزاری اولین جشنواره ملی عکس و فیلم با موضوع همیاری‌، نوع‌دوستی و کمک در ایام نوروز از دیگر برنامه‌های این طرح است که  مسافرین می‌توانند در این جشنواره شرکت و آثار خود را برای هلال احمر ارسال کنند.

معاون  جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد خاطرنشان کرد: ایجاد فضای دوستدار کودک در بعضی از پست های نوروزی در استان، احداث ایستگاه‌های سلامت جهت تست قند خون و کنترل فشار خون، چاپ بروشور فرهنگی‌، مذهبی حاوی مطالب فرهنگی مذهبی برای مسافران نوروزی، از برنامه و اقدامات برای ایستگاههای جمعیت هلال احمر اعلام شد.







سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا