خانه فرهیختگان میبد دیروز افتتاح شد.به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد، مراسم افتتاحیه خانه فرهیختگان این شهرستان در فرمانداری میبد برگزار شد.در این مراسم که با حضورآیت الله اعرافی امام جمعه موقت میبد و قم، و برخی ازمسئولین محترم استان یزد و شهرستان میبد و هم چنین فرهیختگان این شهرستان برگزار شد، خانه متعلق به جد بزرگوار آیت الله اعرافی به عنوان محل جدید خانه فرهیختگان افتتاح شد.

محمود ادیبان مدیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد در مورد این پروژه اظهار داشتند: این بنا متعلق به دوره قاجاریه و در محله شهیدیه میبد واقع شده است، مشهور است این بنا متعلق به پدر حضرت آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه محترم و معزز قم (مرحوم حضرت آیت الله حاج ابراهیم اعرافی (ره)) می باشند که با همت همه عزیزان و همکاران بنده و با صرف مبلغ 250 میلیون تومان هزینه مرمت را در بر داشت.


وی افزود: بدنه سازی و کف سازی کوچه منتهی به خانه (کوچه انقلاب 20) کار سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری میبد است.مدت زمان مرمت به صورت جدی حدود 2 سال بوده است.
لازم به ذکر است که فعالیت خانه فرهیختگان در راستای بهره وری از فرهیختگان و نخبگان شهرستان میبد، جهت تسهیل در کلیه امور شهری،سیاسی، فکری و... نخستین بار در سال 1374 در ایام نوروز آغاز شد و به مدت 17 سال مختص به رشته پزشکی، و در سال های 83،93و 94 درکلیه رشته های دیگر نیز فعالیت داشته است.








سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا