معاون فرهنگی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس از انجام ۲۰ ختم قرآن کریم در طرح قرآنی آیه‌های نیایش ‌خبر داد.

یزدفردا- طبس- حقانی/ حسن فروزان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با عنایت به ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و با الهام از تأییدات دینی و روایات معصومین در مورد برکات ختم تلاوت قرآن کریم اجرای طرح قرآنی
آیه‌های نیایش در مجموعه‌ای شکیل در قالب صفحاتی از قرآن کریم به خط عثمان طاها تهیه شده است.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: سالانه بالغ بر 40 ختم کامل قرآن کریم توسط زائران و مجاوران در راستای اجرای این طرح انجام می‌شود.

معاون فرهنگی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس بیان کرد: طرح قرآنی آیه‌های نیایش از جمله برنامه‌های منسجم کارگاه آموزشی قرآن و نهج البلاغه آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس است.

فروزان تصریح کرد: این طرح در راستای آشنایی زائران و مجاوران با آیات و فهم قرآن کریم برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن این است که زمینه انس علاقمندان به این کتاب آسمانی در مناسبت‌های مختلف برقرار شود تا مردم با قرائت یک حزب و یا صفحاتی از قرآن کریم از فیوضات معنوی این معجزه جاوید بهره مند و ثواب و پاداش ختم را به پیشگاه پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) هدیه کنند.

وی گفت: در ایام نوروز و بهار فاطمی 20 ختم کامل قرآن کریم شامل 9 ختم برادران و 11 ختم خواهران انجام شده که 6 هزار نفر در ثواب این امر خداپسندانه سهیم شدند.

معاون آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس همچنین از برگزاری کارگاه انس زائران حضرت با قرآن و نهج البلاغه در کارگاه‌های آموزشی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس خبر داد.

فروزان تصریح کرد: کارگاه آموزشی قرآن و نهج البلاغه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) با هدف تعمیق و ترویج فرهنگ قرآنی و معارف علوی رسالت آموزش، آشنایی و مانوس شدن زائران و مجاوران حضرت با معارف قرآن و نهج البلاغه برگزار می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا