یزدفردا"سرویس اجتماعی:حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور:رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان نسبت به ترفند جدید كلاهبرداران در خصوص تغییر زبان دستگاه atm هنگام بردا شت وجه نقد از دستگاههای خودپرداز هشدار داد.

 

به گزارش به گزارش پایگاه خبری یزدفردا:سرهنگ "حبیب الله رجبلی" رئیس پلیس فتا گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس به منظور پیشگیری از جرائم اینترنتی برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و کلاهبرداری از افراد، به شهروندان هشدار داد.

وی گفت: اگر قرار است وجهی را دریافت نمائید ارائه شماره کارت و یا شماره حساب به فرد واریز کننده پول کفایت می‌کند و نیازی به ارائه دیگر اطلاعات مهم نظیر رمز اول و دوم، CVV2، تاریخ انقضاء و ... به فرد مذکور نیست.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: برای واریز وجه به حساب شما احتیاجی به مراجعه به دستگاه ATM نیست؛ متاسفانه در مواردی به فرد مال باخته اعلام می‌شود كه برنده قرعه کشی شده و وی را با بهانه‌های مختلف پای دستگاه ATM کشانده و اهداف خود را عملی می‌کنند.

رجبلی ادامه داد: از کارت بانکی خود برای انجام مبادلات با حجم بالا استفاده نکنید.

وی تاكید كرد: در اختیار قرار دادن کارت عابر بانك خود به افراد غیر پرهیز کنید و در صورت مفقودی کارت بانکی نسبت به اعلام بموقع و در کمترین زمان ممکن به بانک صادر کننده کارت اقدام گردد.

رجبلی تاكید كرد: بهتر است هنگامی که برای انجام امور بانکی جلوی دستگاه ATM قرار دارید به گونه‌ای بایستید و یا دست خود را مانع قرار دهید تا افراد پشت سر شما رمز وارده توسط شما را نبینند.

رئیس پلیس فتا گفت: از نگهداری رمز عبور به همراه کارت عابر در كنار هم خودداری كنید تا در صورت مفقودی و یا ربوده شدن کارت با حساب خالی خود مواجه نشوید.

وی در پایان ابراز كرد: زبان انگلیسی دستگاه خودپرداز مخصوص کسانی است که به زبان فارسی آشنایی ندارند پس هرگاه شخصی از شما خواست زبان دستگاه را تغییر دهید، ممکن است هدفی خاص را دنبال کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا