مهندس “مسلم دریه” مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد در حاشیه جلسه ی بازنشستگان که روز چهارشنبه ۲۶ فروردین در مسجد آهنشهر برگزار شد، در گفتگویی به سؤالات مطرح شده توسط خبرنگار هفته نامه افق کویر پاسخ داد.
وی پیرامون سفر خود به بافق گفت: مدتی بود که قصد داشتم برای بازدید و به منظور سرکشی از معادن و طرح های در دست اقدام به بافق سفر کنم.
“دریه” روند پیشرفت طرح ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اتفاقات خوب و مثبتی روی داده است امیدوارم با رفع مشکلات و تنگناهای سال ۹۳ موانع رفع شود و طرح ها نیز با جدیت بیشتری دنبال شود. تا براساس اولویت بندی و به جهت این که تمایل داریم زنجیره ارزش مواد معدنی در خود شهرستان و مجموعه شهرستان به حداکثر ارزش افزوده برسد.
مدیر عامل صندوق پیرامون ۱۵ درصد و خواسته مردم بافق گفت: حداکثر خدمت از طریق شرکت به منطقه و شهرستان ارائه می گردد و درصد آن نیز بالاتر از این اعداد خواهد بود. در یک یا دو سال آینده بیش از ۱۵۰۰ شغل دیگر برای مردم شهرستان ایجاد خواهد شد. اتفاقات خوبی در حوزه اکتشافی و آنومالی های جدید رخ داد؛ که خبرهای خوش آن بعداًً اطلاع رسانی می شود.
دریه در پاسخ به این پرسش که با توجه به کمبود نقدینگی و عدم صادرات سنگ آهن، هزینه طرح های صنایع جوار معدنی از کجا تأمین می شود؟ گفت: سوال دیگری نداری؟!
وی در پاسخ به این پرسش که کلنگ گندله سال ۹۱ به زمین خورد و معمولاً برای این طرح ۵ سال در نظر گرفته می شود ۲ سال مشاوره و ۳ سال ساخت و هم اکنون وارد سومین سال شده ایم چرا خبری نیست؟ گفت: سؤال بعدی!
وی در پاسخ به این پرسش که علت عدم حضور در جلسه گزارش کارگروه علیرغم امضا صورتجلسه که یکی از بندهای آن قول حضور و گزارش اعضاء صندوق هست و از طرفی کتباً از طرف فرمانداری و استانداری دعوت شده اید چیست؟ گفت: قرار شد سؤال فنی بپرسید در غیر این صورت بقیه سؤالات را هم جواب نخواهم داد و این سوالات را جایی نپرسید.
مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد در پاسخ به این پرسش که هیئت مدیره صندوق قول داده است تا بهره برداری طرح های جوار معدنی سودی دریافت نکند پاسخ شما چیست؟ گفت: خلاصه بگویم تمام طرح های توسعه که در برنامه هست و توسط هیئت مدیره مصوب گردیده در دستور کار قرار دارد. انشاا.. . با امید به خدا پیش می رویم. منتهی هر کدام درصدی پیشرفت دارد ۷، ۱۰، ۴۰ درصدی. براساس اولویت و نسبت به درصد پیشرفت تمام هم و غم را به کار می بندیم تا کارها عقب نیفتد.
وی افزود: اگر طرح ها با مشکل مالی روبرو شود، طبیعتاً شرکت تا آن جایی که بتواند از محل منابع داخلی تأمین می کند و در صورت اینکه دیگر قادر نباشد از طریق فاینانس و تأمین مالی توسط دولت پرداخت می شود. موافقت اصولی آن امضاء شده، کارهای اولیه نیز انجام گرفته است.
وی درپاسخ به این پرسش که مقرر گردید دو نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی بافق بومی باشند چه شد؟ گفت: قرار شد سوالات فنی بپرسید. خسته نباشید!
سوالات دیگری اعم از این که آیا شرکت قصد دارد مقداری از سهام خود را بفروشد؟- عملکرد مدیرعامل شرکت را در ۳ سال گذشته چگونه ارزیابی می کنید؟- برای ارتقای شغلی کارگران شرکت سنگ آهن بافق چه برنامه ای دارید؟- با توجه به اینکه گفته می شود نماینده صندوق بازنشستگی فولاد از کارگران بازداشتی، اعتراضات سال گذشته شکایتی ندارد؛ چرا پرونده ی آنها مختومه نمی شود؟ به دلیل ضیق وقت مهندس مسلم دریه، مدیر عامل صندوق، امکان طرح آن هم میسر نشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا