محمدصالح اولیاء رییس دانشگاه یزد در دیدار با "گیولا پتو" سفیر مجارستان در ایران به پتانسیل های دانشگاه یزد به عنوان مسیر انتقال تحقیقات و فناوری بین دو کشور تاکید کرد.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه در گزارشی به روابط عمومی گفت: سفیر مجارستان در جریان سفر خود به استان یزد، از دانشگاه یزد نیز دیدن کرد و از قابلیت های دانشگاه و برنامه های این مجموعه برای توسعه روابط بین المللی اطلاع یافت.

 فرهاد نژاد کورکی گفت: در این نشست سفیر مجاستان با تاکید بر علاقه و استقبال دانشگاه های مجارستان به همکاری با دانشگاه های ایران ازجمله استان یزد از سه دانشگاه این کشور به عنوان گزینه های مناسب برای همکاری با دانشگاه یزد  نام برد. به گفته وی این سه دانشگاه عبارتند از دانشگاه صنعتی بوداپست مجارستان دارای ۱۳ جایزه نوبل  و دانشگاه های تربیت بدنی و علوم انسانی بوداپست.

 نژاد کورکی اظهار داشت: "گیولا پتو" همچنین از کتابخانه های بسیار بزرگی که در کشور مجارستان است صحبت کرد و گفت: این کتابخانه ها می توانند یکی از گزینه های همکاری با کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد باشند.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه خاطرنشان کرد: در این نشست همچنین در خصوص انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه های مذکور با دانشگاه یزد برای تبادل استاد و دانشجو بحث و تبادل نظر شد، همچنین سفیر مجارستان با اشاره به حجم زیاد کنفرانس های علمی و بین المللی در این کشور به حضور دانشگاهیان ایرانی در این کنفرانس ها اشاره کرد.

در این نشست نمایندگان وزیر امور خارجه و همچنین نمایندگانی از استانداری یزد نیز حضور داشتند.

خبرنگار:الهام میرفخرائی

عکاس: فاطمه تیو










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا