فرماندار تفت ضمن گراميداشت فرا رسيدن هفته سلامت، دستاوردهاي مهم دولت تدبير و اميد در حوزه بهداشت و سلامت را يادآور و از رسانه ها خواست اين دستاوردها را به درستي براي مردم تبيين كنند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "محمود زارع رشكوييه" در گفتگوي اختصاصي با گراميداشت هفته سلامت گفت: بهداشت و سلامت از مهم ترين و ضروري ترين نيازهاي اقشار مختلف مردم است و جامعه اي كه در اين حوزه خطير، پيشگام باشد در ساير حوزه ها نيز با پيشرفت مواجه خواهد شد.

فرماندار تفت با بيان اين كه طبق قانون اساسی، بهداشت و درمان در کنار نیاز به مسکن رفاه و شغل مناسب، به عنوان یک نیاز اصلی برای یک جامعه تعریف شده است ادامه داد: ابلاغ سياست هاي كلي سلامت توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) و تاكيد ايشان بر توجه به اين حوزه خطير، خود به روشني گواه اهميت و جايگاه مهم اين بخش در جامعه است.

وي با قدردانی از اجرای طرح تحول نظام سلامت از سوی دولت تدبیر و امید گفت: بی تردید اجرای موفق این طرح از دستاوردهای مهم و ارزشمند در حوزه درمان است که رضایت مردم را به همراه داشته و سطح خدمت رسانی در بخش سلامت را به ویژه در مراکز دولتی به نحو چشمگیری ارتقاء داده است که حقیقتا جای قدردانی دارد.  

زارع با بيان اين كه اجراي طرح تحول نظام سلامت، اتفاق بسيار مهمي در مسير ارتقاي سطح سلامت در جامعه محسوب مي شود ادامه داد: آنچه كه امروز شاهد آنيم دستاوردي مهم و تحولي ارزشمند در عرصه بهداشت و درمان است كه تداوم و تحقق كامل آن لازم و ضروري است.

وي با اشاره به دستاوردهاي اجراي اين طرح در كشور اظهار داشت: براساس آمار ارائه شده، در گذشته 38 درصد از هزینه بستری بیماران توسط مردم پرداخت می شد که با اجرای طرح تحول نظام سلامت این میزان به حدود پنج درصد کاهش یافته است.

فرماندار تفت با بيان اين كه اجراي طرح سلامت رضایت عمومی از روند بستری و خدمات رسانی به بیماران را به نحو چشمگيري افزايش داده است اضافه كرد: نوسازي تحت هاي بيمارستاني، سرعت بخشيدن به طرح هتلینگ و ساماندهی فضای فیزیکی بیمارستان ها و مراکز درمانی و افزايش سطح خدمات بهداشتي و درماني در مناطق روستايي از ديگر دستاوردها و برنامه هاي اجراي اين طرح است كه بايد با جديت تا تحقق كامل آن، اقدام كرد.

فرماندار تفت بر نقش رسانه ها در تبيين دستاوردهاي مهم دولت تدبير و اميد در بخش سلامت تاكيد كرد و گفت: رسانه ها در اين رابطه نقش خطيري دارند كه بايد با اطلاع رساني سازنده از اقدامات دولت در بخش سلامت، اميد را در جامعه تقويت كرده و به توسعه اين روند كمك كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا