به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، "محمود زارع رشكوييه" در ابتداي اين نشست با اشاره به نامگذاري امسال از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) به عنوان سال"دولت و ملت، همدلي و همزباني" گفت: يكي از مهم ترين عرصه ها براي تحقق شعار امسال، عرصه بهداشت و درمان است كه دولت تدبير اميد با اجراي طرح تحول نظام سلامت، گامهاي ارزشمندي را در مسير تحقق شعار امسال برداشته است.

فرماندار دولت تدبير و اميد با اشاره به ابلاغ سياستهاي كلان بخش سلامت از سوي رهبر انقلاب اسلامي(مدظله العالي) ادامه داد: اين موضوع اهميت بخش سلامت را در جامعه مشخص كرده و ضرورت رسيدگي به مسائل و مشكلات اين حوزه را به روشني آشكار مي سازد.   

فرماندار شهرستان تفت با بيان اين كه حوزه سلامت از جمله حوزه هايي است كه مردم ارتقاي سطح خدمات در آن را آني احساس و درك خواهند كرد ادامه داد: انتظار داريم دستگاههاي مرتبط با حوزه سلامت در شهرستان تفت، با تلاش شبانه روزي خود، اين شهرستان را در حوزه سلامت سرآمد كنند.

زارع همچنين با تبريك هفته سلامت به همه دست اندر كاران اين حوزه خطير، تقارن آن با حلول ماه مبارك رجب را به فال نيك گرفت و براي همه مردم شريف شهرستان تفت آرزوي سلامتي و تندرستي كرد.    

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد نيز در اين نشست با تبريك فرا رسيدن هفته سلامت، به پتانسيل ها و قابليت هاي عظيم شهرستان تفت در بخش سلامت اشاره كرد و گفت: شبكه بهداشت و درمان تفت به دليل نزديكي به مركز استان و همچنين برخورداري اين شهرستان از اقليم مطلوب، مي تواند كمك رساني شايسته اي براي عرصه بهداشت استان باشد.

"علي دهقان" حضور شخص فرماندار تفت را زمينه ساز پيگيري ها و تسريع در خدمت رساني و پيشبرد اهداف سلامت شهرستان دانست و ابراز اميدواري كرد اين روند تدام يابد.

وي با اشاره به مشكلات گسترده در بخش درمان و بهداشت در گذشته اظهار داشت: به لطف خدا و باحمايت هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي (مدظله العالي) و همت بالاي دولت تدبير و اميد، خدمات عظيمي براي ارتقاي اين بخش صورت پذيرفته كه مردم نتايج آن را به روشني درك كرده اند.

دهقان با اشاره به نامگذاري سال 2015 از سوي سازمان جهانی بهداشت به نام «ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره» بر توجه به موضوع سلامت غذايي و اهميت موضوع پيگيري در حوزه سلامت تاكيد كرد.

در ادامه اين نشست اعضاء به بيان ديدگاهها و نكته نظرات خود پرداختند و تصميمات لازم اتخاذ شد.

يادآور مي شود هفته سلامت با شعار عزم ملی مسولین دولتی، کشاورزان، تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، متخصصان بهداشت و سلامت و همچنین مصرف کنندگان برای دسترسی عادلانه به خدمات سلامت از ۷-۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ در حال برگزاري است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا