بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس به علت رفتار زننده به 9 ماه محرومیت از فعالیت در فوتبال ایران محکوم شد.

 
علی اکبر محمدزاده در گفت‌وگو با فارس، در خصوص رای سوشا مکانی و محمدرضا خانزاده اظهار داشت: به علت رفتار زشت و ناپسند خانزاده و توهین او به هوادار که جای هیچ‌گونه توجیهی نداشت او به 9 ماه محرومیت از حضور در فوتبال ایران محکوم شد.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در فیلم منتشر شده ضربه سوشا مکانی دیده نمی‌شود و او در پی هجوم خانزاده جلو رفته است وی به 5 میلیون تومان جریمه نقدی و 3 جلسه محرومیت تعلیقی جریمه شده است.
 
رئیس کمیته اخلاق در مورد اینکه آیا این بازیکنان می‌توانند به حکم اعتراض کنند گفت: بله آنها حق اعتراض دارند اما حکم از زمانی که ابلاغ خواهد شد اجرایست و ما این حکم را برای ابلاغ ارسال کردیم که احتمالا در چند روز آینده ابلاغ خواهد شد.
خانزاده جریمه شد
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
پس از جلسه‌ای که در باشگاه پرسپولیس برگزار شد، 30 درصد از قرارداد مدافع خاطی این تیم کم شد.
 
به گزارش ایسنا، پس از جلسه‌ای که ظهر امروز با حضور محمدحسین نژاد فلاح، محمود خوردبین، کریم باقری و محمد خانزاده در باشگاه پرسپولیس برگزار شد، خانزاده با ابراز پشیمانی نسبت به رفتارش از تخلفات انجام شده عذرخواهی کرد.
 
در پایان این جلسه نژادفلاح اعلام کرد خانزاده تا اطلاع ثانوی حق شرکت در تمرین‌ها را ندارد و 30 درصد نیز از قرارداد وی به عنوان جریمه کسر خواهد شد.
ادامه ناکامی‌های پرسپولیس
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
تیم فوتبال سایپا و پرسپولیس به تساوی رضایت دادند.
 
به گزارش تسنیم، دیدار تیم‌های سایپا و پرسپولیس از هفته بیست‌و‌هفتم لیگ‌ برتر فوتبال از ساعت 17:30 امروز (یکشنبه) در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شد و درپایان این دیدار، دو تیم  به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند.
 
احمد نورالهی (30) و مهدی طارمی (35) برای پرسپولیس گل زدند و بابک حاتمی مدافع پرسپولیس در دقیقه 44 (گل به خودی) و حامد شیری (65 - پنالتی) برای سایپا موفق به گلزنی شدند.
 
دقیقه 14: شوت کم جان محمد نوری از پشت محوطه جریمه توسط حامد فلاح‌زاده با پا مهار شد.
 
دقیقه 26: ضربه ایستگاهی گابریل از پشت محوطه جریمه به دیوار دفاعی تیم سایپا برخورد کرد.
 
دقیقه 30: ضربه ایستگاهی ارسالی از جناح راست توسط گابریل را احمد نورالهی به زیبایی با پشت‌سر در درون دروازه تیم سایپا جای داد.
 
دقیقه 35: پاس عرضی گابریل از جناح راست، طارمی را در محوطه جریمه سایپا در فرصت گلزنی خوبی قرار داد اما ضربه او از کنار دروازه به اوت رفت.
 
دقیقه 37: طارمی با توپ ربایی از مدافعان سایپا در موقعیت تک به تک با حامد فلاح‌زاده قرار گرفت و با یک ضربه محکم و دقیق توپ را به تور دروازه سایپا چسباند.
 
دقیقه 44: ضربه سر مهاجم سایپا می‌رفت تا توسط سوشا مکانی مهار شود اما بابک حاتمی در بین راه این توپ را با ضربه سر در درون دروازه تیمش قرار داد.
 
نیمه دوم
 
دقیقه 54: بابک حاتمی به خاطر تمارض در محوطه جریمه سایپا از داور مسابقه اخطار گرفت.
 
دقیقه 56: اولین تعویض بازی انجام شد و مهدی میرترابی به جای محمد نزهتی به میدان آمد.
 
دقیقه 58: سجاد مشکل‌پور به خاطر خطای شدید روی امید عالیشاه از داور بازی اخطار گرفت.
 
دقیقه 61: محمد نوری موفق به باز کردن دروازه سایپا شد اماکمک داور تشخیص داد این بازیکن با دست توپ را در کنترل خود درآورده است.
 
دقیقه 64: محمد نوری در محوطه جریمه تیمش روی مهدی میرترابی مرتکب خطای پنالتی شد.
 
دقیقه 65: ضربه پنالتی سایپا توسط حامد شیری به گل دوم نارنجی‌پوشان تبدیل شد.
 
دقیقه 68: ضربه ایستگاهی ارسالی توسط گابریل به سختی از روی خط دروازه سایپا توسط مدافع این تیم دفع شد.
 
دقیقه 75: این بار مجید ایوبی به خاطر خطا روی طارمی کارت زرد دریافت کرد.
 
دقیقه: ضربه میداوودی از پشت محوطه جریمه توسط مکانی به کرنر فرستاده شد.
 
دقیقه 78: اولین تعویض پرسپولیس انجام شد و رضا خالقی‌فر به جای گابریل به میدان آمد.
 
دقیقه 88: محمدرضا خانزاده به جای عالیشاه وارد میدان شد.
 
دقیقه 2+90: مهرداد کفشگری و مهدی میرترابی کارت زرد گرفتند. دو دقیقه بعد هم نورمحمدی و سوشا مکانی اخطار گرفت.
 
دقیقه 4+90: سایپا توسط به گل سوم رسید اما داور این گل را خطا گرفت.
 
به گزارش تسنیم، با این تساوی سایپا و پرسپولیس با 38 و 30 امتیاز به ترتیب در جایگاه هفتم و دهم جدول رقابت‌های لیگ برتر باقی ماندند. 
(فیلم) حمله بازیکن پرسپولیس به یک هوادار

۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
فیلم زیر، واکنش تند بازیکن پرسپولیس به یکی از هواداران را نشان می‌دهد. این اتفاق مربوط به بعد از بازی با لخویا و شکست پرسپولیس برابر این تیم در دوحه قطر است.
 
به گزارش ورزش سه، در این فیلم بازیکنان پرسپولیس مشغول خروج از ورزشگاه و سوار شدن به اتوبوس هستند که مسیر عبورشان از سوی چند هوادار ایرانی اسکورت شده است. هواداران خطاب به بازیکنان چیزهایی می‌گویند که احتمالا بعضی از آنها طعنه‌هایی خطاب به ایشان است که در یک نمایش ضعیف با سه گل مغلوب لخویا شده‌اند.
 
در همین لحظه «محمدرضا خانزاده» مدافع پرسپولیس در حرکتی عجیب رو به یکی از این هواداران می‌کند و مشتی به سوی او پرتاب می‌کند. هم‌تیمی‌ها که از این صحنه متعجب شده‌اند، دور او را می‌گیرند و او را به سمت اتوبوس می‌برند و او در این فاصله رکیک‌ترین جملات را خطاب به هوادار نگون‌بخت به زبان می‌آورد.
 
دوربینی که این صحنه را گرفته، خانزاده را تا لحظه سوار شدن به اتوبوس تعقیب می‌کند و با سروصدایی از سمت در خروجی ورزشگاه دوباره به آن سمت بازمی‌گردد. لحظه‌ای که ظاهراً سوشا مکانی به دنبال آن هوادار دویده تا حقش را کف دستش بگذارد. در این بین مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس هم به دنبال آرام کردن وضعیت است که ناگهان صدای کریم باقری را می‌شنویم که با لحنی تند سوشا را به سمت اتوبوس هدایت می‌کند و می‌گوید: «مگر قرار است هر کسی هر حرفی به ما بزند، او را کتک بزنیم؟» و باز هم گلی به گوشه جمال آقا کریم که به بازیکنان جوان تیم یادآوری می‌کند کمی در مقابل پیراهن و باشگاه‌هایشان مسئول باشند.
 
فیلم زیر را ببینید:


از اینجا دانلود کنید
شکست سنگین پرسپولیس از لخویا
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
پرسپولیس ایران سه بر صفر از لخویای قطر شکست خورد.

به گزارش ایسنا، در ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس ایران از ساعت 20 میهمان لخویای قطر بود که این دیدار در پایان با برتری سه بر صفر لخویا به پایان رسید.

برای لخویا در این دیدار یوسف ام‌سکنی در دقیقه 69، نان تائه هی در دقیقه 83 و علی حسن عفیف در دقیقه 93 گلزنی کردند.

در آغاز بازی، قرمزپوشان لخویا بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دادند و سعی داشتند با اتخاذ تاکتیک‌های هجومی روی دروازه پرسپولیس خطرآفرین شوند اما هوشیاری مدافعان پرسپولیس اجازه نداد خطر آنچنانی روی دروازه نماینده ایران خلق کنند.

پرسپولیسی‌ها هم روی ضد حملات برنامه ویژه داشتند و توانستند یکی دو فرصت نصفه و نیمه روی دروازه لخویا خلق کنند.

در یکی از این صحنه‌ها که در دقیقه 19 رخ داد، احمدنوراللهی روی پاس خوب مهدی طارمی پشت محوطه جریمه لخویا صاحب یک فرصت خوب شوت‌زنی شد اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه بیرون رفت.

در آغاز نیمه دوم، فشار یاران لخویا روی دروازه پرسپولییس هر لحظه بیشتر می‌شد. پرسپولیس که می‌توانست با کسب یک تساوی به راحتی به دور بعدی صعود کند، یک بازی تدافعی از خود به نمایش گذاشت که در نتیجه آن، در دقیقه 69 این بازی روی اشتباهی که حمیدرضا علی‌عسگر مرتکب شد، یاران لخویا توپ را روی دروازه پرسپولیس ارسال کردند و یوسف ام‌سکنی توانست با یک ضربه سر دروازه پرسپولیس را باز کند.

در ادامه، پرسپولیسی‌ها سعی داشتند تا با اتخاذ تاکتیک‌های هجومی دروازه لخویا را تهدید کنند اما در نهایت نتوانستند دروازه این تیم را باز کنند.

در دقیقه 69 نیز روی یک صحنه در حالی که پرسپولیسی‌ها برای باز کردن دروازه لخویا درون زمین این تیم بودند، روی یک اشتباه، نان تائه هی توپ را در اختیار گرفت و با حرکت به سمت دروازه پرسپولیس با سوشا مکانی تک به تک شد و توانست گل دوم لخویا را به ثمر برساند.

در دقیقه 93 نیز با اشتباه مسلم مایکل اومانا مدافع وسط تیم پرسپولیس، گل سوم لخویا به ثمر رسید.

پرسپولیس امروز با ترکیب سوشا مکانی، مایکل اومانا، علیرضا نورمحمدی، حمیدرضا علی عسگری، محمدرضا خانزاده، محمد نوری (کاپیتان)، احمد نوراللهی، مهرداد کفشگری، امید عالیشاه، هادی نوروزی و مهدی طارمی مقابل لخویا به میدان رفت.
برانکو: از شرایط پرسپولیس راضی‌ام

۳۱ فروردين ۱۳۹۴
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از شرایط تیم خیلی راضی هستم و حضور بنگر هم یک دلگرمی برای همه ماست.

به گزارش خبرگزاری فارس، برانکو سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پیش از سفر این تیم به قطر برای بازی مقابل لخویا درباره وضعیت تیم پرسپولیس پیش از این بازی گفت: از شرایط تیم خیلی راضی هستم و همه بازیکنان سالم هستند. بنگر هم به تیم ملحق شده و باید ببینیم که از آغاز مسابقه می‌توانیم از او استفاده کنیم یا در خلال مسابقه. اما در هر صورت حضور او یک دلگرمی بزرگ برای من و تیم است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: امیدوارم همه بازیکنان بتواند روز چهارشنبه در بالاترین سطح خودشان را نشان دهند و دوست دارم که در همین مسابقه موفق شویم و بتوانیم جواز صعود مرحله بعد را به دست آوریم تا راهی 8 تیم برتر آسیا شویم.

برانکو در پاسخ به این سؤال که نگران تغییر و تحولات رخ داده در مدیریت باشگاه پرسپولیس هست یا نه، اظهار داشت: ما اینجا آمده‌ایم تا بازی کنیم. پرسپولیس بزرگترین باشگاه آسیاست و قطعا مدیران باشگاه به دنبال بهترین راه حل هستند و این وظیفه ماست که هر چه بهتر بازی کنیم و تا جایی که امکان دارد شرایط به بهترین نحو باشد تا کسانی که می‌توانند مدیریت باشگاه را بر عهده بگیرند. من مدت بسیار کوتاهی است که ایران هستم و نمی‌توانم در این باره اظهار نظر کنم هر چند که من یک مربی هستم و ساختار باشگاهی و اینکه چه کسی قرار است مدیریت را بر عهده بگیرد در حیطه من نیست و کسانی در کشور ایران وجود دارند که در این باره تصمیمات درستی می‌گیرند هر چند که مسئولان کشور ایران خودشان بهترین تصمیم را در این خصوص خواهند گرفت و قطعا آنها به دنبال بهترین راه حل هستند تا پرسپولیس و هواداران این تیم در شرایط خوبی قرار بگیرند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در باره بازیکنانی که مشکل خروج از کشور را داشتند،‌افزود: همه این بازیکنان اینجا هستند و به ما کمک می‌کنند.

برانکو درباره اینکه در بازی با سپاهان مشخص شد مدافعان کناری پرسپولیس با ضعف‌هایی همراه هستند که سپاهان از این شرایط بهترین استفاده را کرد، افزود: همیشه در هر تیمی مشکلی وجود دارد. اما سپاهان مقابل ما فقط یک شانس گل ایجاد کرد که یک پرتاب اوت بود و یکی هم ضربه سری بود که سوشا مکانی آن را روی خط گرفت.گل‌هایی که زده شد فقط بر اثر اشتباهات انفرادی خودمان بود به طوری که این مسابقه که در آن شکست خوردیم اما خوشبینی زیادی برای ما فراهم کرد. چون روی دروازه سپاهان 6 شانس مسلم گل داشتیم و یک پنالتی ما هم گرفته نشد و قطعا سزاوار امتیاز بیشتری بودیم. ولی این مسائل پشت سر ما قرار دارد اما الان در برابر ما لخویای قطر قرار دارد که قهرمان این کشور است و قطعا در آن سطح هم آنها با یک شادابی خاصی مقابل ما بازی می‌کنند و با توان بیشتری به مصاف ما می‌آیند.

وی در پاسخ به این سؤال که برای بازی مقابل لخویا برای 3 امتیاز بازی می‌کنند یا یک امتیاز،‌تصریح کرد: پرسپولیس همیشه به دنبال 3 امتیاز است. اما همیشه این امکان وجود ندارد اما تا وقتی من سرمربی پرسپولیس هستم این فلسفه کاری ماست. اما باید در نظر داشت که همه امکاناتی که ما در اختیار داریم یا نداریم اما من همیشه تیم را این طور تمرین می‌دهم چون پرسپولیس حق دفاع کردن ندارد. حق نقشه‌کشی و حسابگری هم ندارد و همیشه باید برای کسب 3 امتیاز بجنگند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه در بازی مقابل سپاهان گابریل در کناره بازی می‌کرد و این موضوع نیمی از توان این بازیکن را گرفته بود و آیا این روند در بازی مقابل لخویا هم انجام می‌شود یا نه، تصریح  کرد: در این مسابقه گابریل به عنوان بازیکن ذخیره بازی خواهد کرد.

وی درباره اینکه عده‌ای از منتقدان پرسپولیس معتقد بودند تعویض برانکو در بازی با سپاهان به ضرر این تیم بوده خاطرنشان کرد: منظور شما دقیقا کدام تعویض است.

خبرنگاران به سرمربی پرسپولیس گفتند که منظورشان تعویض گابریل با پیام صادقیان است که برانکو ادامه داد: چرا فکر می‌کنید تعویض اشتباه بوده است؟! بعد از آن تعویض ما دو شانس گل دیگر ایجاد کردیم. از آن جهت نتیجه برگشت که دو اشتباه فردی کردیم.اما پرسپولیس اینی است که همیشه توان هجومی بازی کردن دارد و می‌تواند هجومی و سرعتی بازی کند اما گابریل در این زمینه کمی در مسائل هجومی دچار کمبود شده بود اما می‌دانیم که او مشکل مصدومیت سر دارد و طبیعی است که او در درگیری‌ها کم می‌آورد.

برانکو در باره اینکه گفته می‌شود تعویض صادقیان سفارشی از طرف حسین هدایتی بود افزود: از زمانی که من به ایران آمدم و بعد از بازی با النصر اصلا او را ندیدم. او به تجارت خودش می‌پردازد و اصلا در مسابقه هم حضور نداشت. من پیام را در زمین گذاشتم تا در چند صحنه به خانزاده کمک کند. چون گابریل نمی‌توانست این کار را بکند چون از سمت چپ هادی نوروزی عالی زمین را بسته بود اما از سمت راست مشکل داشتیم.
ادامه ناکامی‌های پرسپولیس در لیگ

۲۳ فروردين ۱۳۹۴
پرسپولیس با تساوی یک بر یک مقابل استقلال خوزستان متوقف شد.
 
به گزارش ایسنا، در ادامه هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران پرسپولیس تهران از ساعت 19 در ورزشگاه غدیر میهمان استقلال صنعتی خوزستان بود که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک پایان یافت.
 
برای پرسپولیس در این دیدار مهدی طارمی در دقیقه 48 گلزنی کرد و محمدرضا مهدوی نیز در دقیقه 84 تک گل استقلال را به ثمر رساند.
 
در آغاز دیدار دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند و سعی داشتند با ایجاد خطر روی دروازه‌ها به گل برسند اما هوشیاری مدافعان اجازه نداد که توپی از خط دروازه‌ها بگذرد. در یکی از همین موقعیت‌ها در دقیقه 22 مومنی پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و به نوعی با سوشا مکانی تک به تک شد اما ضربه چیپ او با دخالت سوشا مکانی به بیرون رفت.
 
در یکی دیگر از فرصت‌هایی که برای پرسپولیس به وجود آمد در دقیقه 42 بازی روی یک و دویی که احمد نوراللهی با مهدی طارمی درون محوطه جریمه استقلال انجام داد فرصت خوبی برای نوراللهی ایجاد شد تا دروازه حریف را باز کند اما ضربه او به تیرک دروازه برخورد کرد.
 
محسن بنگر مدافع پرسپولیس به دلیل مصدومیتی که از ناحیه مچ راست داشت، نتوانست به بازی ادامه دهد و در دقیقه 40 با رضا نورمحمدی تعویض شد.
 
پرسپولیسی‌ها امروز با اسپانسر جدید به میدان رفتند و روی پیراهن آن‌ها نام شرکت استیل آذین ایرانیان حک شده بود.
 
اما با شروع نیمه دوم پرسپولیسی‌ها بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دادند تا اینکه در دقیقه 48 روی حرکت خوبی که حمیدرضا علی‌عسگر از سمت چپ انجام داد و پاس زیبایی را برای مهدی طارمی ارسال کرد، طارمی توانست با یک ضربه زیبا دروازه استقلال را باز کند.
 
پرسپولیسی‌ها هم روی ضد حملات برنامه‌ریزی کرده بودند تا اینکه در دقیقه 64 روی حرکت خوبی که محمد نوری درون محوطه جریمه انجام داد، پاس زیبایی را به دهانه دروازه برای طارمی مهیا کرد اما ضربه طارمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
 
در ادامه آبی‌پوشان استقلال خوزستان سعی داشتند که نتیجه را جبران کنند و بر همین اساس حملاتی را روی دروازه پرسپولیس ترتیب دادند اما با هوشیاری سوشا مکانی و همین طور مدافعان پرسپولیس فرصت ها از دست رفت تا اینکه محمدرضا مهدوی در دقیقه 84 روی یک شوت از راه دور گل تساوی را به ثمر رساند.
 
مهدی طارمی نیز در دقیقه 74 به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرد و جای خود را به علی علی‌پور داد.
 
مکانی، بنگر، اومانا، خانزاده، علی عسگری، نوری، عالیشاه، کفشگری، نوراللهی، هادی نوروزی و مهدی طارمی 11 بازیکنی بودند که برای پرسپولیس به میدان رفتند.
 
استقلال خوزستان نیز با ترکیب پرویز کریمی، میثم مجیدی، محمد طیبی، مجید حیدری، موسی کولی‌بالی، عبدالهادی خنیفر، محسن بیات، محمدرضا مهدوی، میثم بائو، مهدی مومنی، سیدمهدی سیدصالحی به میدان رفت.  
برد شیرین پرسپولیسی برابر النصر

۱۹ فروردين ۱۳۹۴
 پرسپولیس در روزی که 100 هزار هوادار را در آزادی حامی خود می‌دید، در غیاب درخشان و مقابل چشمان برانکو النصر را شکست داد تا صعود خود را تا حد زیادی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا قطعی کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس ایران در حضور 100 هزار نفر در ورزشگاه آزادی میزبان النصر عربستان بود که این دیدار در پایان با یک گل به سود سرخپوشان به پایان رسید.

در نیمه نخست این دیدار شاهد بازی متعادلی از سوی دو تیم بودیم اما پس از آنکه دقایقی از آن گذشت این بازیکنان النصر بودند که روی دروازه پرسپولیس فشار آوردند تا بتوانند دروازه این تیم را باز کنند. با گذشت زمان پرسپولیس از لاک دفاعی خارج شد و بازیکنان این تیم سعی کردند چند فرصت خوب روی دروازه این تیم خلق کنند اما هیچ کدام از موقعیت‌ها به گل تبدیل نشد.

نیمه دوم این دیدار در حالی آغاز شد که بازیکنان پرسپولیس بهتر از حریف خود بازی می کرد که در دقیقه 61 روی ضربه پنالتی مهدی طارمی گل اول را وارد دروازه این تیم کردند.

نیمه نخست:
دقیقه 5، روی حرکت خوب مهدی طارمی، عمر ابراهیم پشت محوطه جریمه روی او مرتکب خطا شد اما یاران پرسپولیس نتوانستند از این ضربه ایستگاهی به خوبی استفاده کنند و ضربه پای چپ گابریل با برخورد به دیواره دفاعی به بیرون رفت.

دقیقه 10، روی یک ارسال خوب که از سمت چپ محوطه جریمه پرسپولیس انجام شد، ضربه سر آرماندو ویلا بازیکن اکوادوری النصر از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 15، روی ارسال آدریان، بازیکنان النصر پشت محوطه جریمه صاحب یک فرصت شوت‌زنی شدند اما ضربه آنها از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 18، احمد نوراللهی از پشت محوطه جریمه النصر، دروازه این تیم را هدف قرار داد اما شوت او با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 33، روی ارسالی که گابریل از روی نقطه کرنر انجام داد، رضا نورمحمدی سعی کرد با یک ضربه دروازه النصر را باز کند اما ضربه او را دروازه‌بان حریف مهار کرد.

دقیقه 35، گابریل ضربه کرنری را به روی دروازه النصر ارسال کرد اما توپ او مستقیم به سمت دروازه رفت و اگر واکنش خوب محمد حسن نبود، دروازه النصر باز شده بود.

نیمه دوم:
در دقیقه 48، شوت از راه دور احمد نور‌اللهی با فاصله اندکی از کنار دروازه النصر به بیرون رفت.

دقیقه 53، پاس در عمق احمد نوراللهی به عالیشاه رسید که او در یک موقعیت تقریبا تک به تک توپ را با فاصله زیاد از دروازه به بیرون زد.

شوت از راه دور بازیکن النصر در دقیقه 55، با فاصله یک متری از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 61، روی حرکت طارمی در محوطه جریمه خطای پنالتی اتفاق افتاد، که خود او با ضربه‌ای چیپ توپ را وارد دروازه النصر کرد تا پرسپولیس با یک گل از این تیم عربستانی جلو بیافتد و ورزشگاه آزادی غرق در شادی شود.

دقیقه 67، پس از خطایی که روی بازیکن پرسپولیس اتفاق افتاد درگیری شدیدی بین بازیکنان دو تیم در گرفت که پیام صادقیان از بیرون زمین وارد زمین شد تا پرسپولیسی‌ها را جدا کند اما خودش با کارت زرد داور مسابقه مواجه شد. امید عالیشاه هم در این صحنه از داور کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 72، بازیکنان النصر حمله‌ای را بر روی دروازه پرسپولیس انجام دادند که با خروج مکانی پایان یافت اما بازیکن النصر با کف پا به پهلوی این دروازه‌بان ضربه‌ای را وارد کرد که از چشمان داور دور ماند.

روی سانتری که در دقیقه 76 روی دروازه پرسپولیس ارسال شد آدریان با ضربه سر توپ را به دیرک دورازه پرسپولیس کوباند.

پرسپولیس امروز با ترکیب سوشا مکانی، علیرضا نورمحمدی، محمد رضا خانزاده، مایکل اومانا، حمیدرضا علی عسگر، مهرداد کفشگری، احمد نورالهی، هادی نوروزی، امید عالیشاه، فرناندو گابریل و مهدی طارمی (علی علیپور) به میدان رفت.
در آخرین برنامه 90 چه گذشت؟
۲۶ اسفند ۱۳۹۳
در آخرین برنامه نود سال مشخص شد 92 درصد بینندگان، از عملکرد این برنامه در سال 93 رضایت دارند.
 
به گزارش ایسنا، آخرین برنامه سال 93 ساعت 22:35 دقیقه دوشنبه شب روی آنتن شبکه سه رفت. در بخش ابتدایی برنامه گزارشی از کسانی که در فوتبال در سال 93 به دیار باقی شتافتند، پخش شد. در این گزارش از مرتضی شکرانه، مهدی نفر و غلام حسین مظلومی یاد شد.
 
سوال پیامکی برنامه
سوال برنامه پایانی سال نود به عملکرد این برنامه در سال 93 اختصاص داشت. در نهایت نیز 92 درصد شرکت کنندگان با انتخاب گزینه بله، از عملکرد برنامه نود در سال 93 رضایت داشتند.
 
چالش فوتبالیست های قدیمی و جدید
عادل فردوسی پور برای برنامه آخر سال نود، آیتم جالبی را در نظر گرفته بود. در این آیتم دو تیم 4 نفره از بازیکنان سال های نه چندان دور فوتبال ایران و بازیکنان حال حاضر تشکیل شده بود و رقابت جالبی برای آنها در نظر گرفته شده بود. سیروس دین محمدی، محمد نوازی، رضا شاهرودی و علی انصاریان در تیم سفید بودند و جواد کاظمیان، خسرو حیدری، آرش برهانی و محمد نوری در تیم نارنجی حضور داشتند. شوت زنی به سمت تیر دروازه، باز کردن دروازه از روی نقطه کرنر و زدن ضربات پنالتی از فاصله دور از چالش های این مسابقه بود.
 
شوخی با برخی از بازیکنان و مربیان
در ادامه برنامه، آیتم طنزی از عملکرد بازیکنان و مربیان پخش شد. در این آیتم که توسط چند هنرور، اجرا شد، حرکات خاص آندرانیک تیموریان، رضا عنایتی، محرم نویدکیا، سوشا مکانی، علی دایی و بهزاد غلامپور، اکبر میثاقیان، مهرداد پولادی، حسین فرکی، محمد رضا خلعتبری، پیام صادقیان، خسرو حیدری، آرش برهانی و علیرضا حقیقی بازسازی شد.
 
آنالیز دیدار پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان
نخستین بخش آنالیز برنامه به دیدار پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان پرداخت. در این آنالیز مشخص شد گل اول نفت مسجدسلیمان روی اشتباه محسن بنگر، بابک حاتمی و محمد رضا خانزاده به ثمر رسید. نورمحمدی هم روی گل دوم اشتباه کرد. پیام صادقیان در این دیدار عملکرد خوبی داشت و 83 درصد پاس های او درست به مقصد رسید. بهروز مکوندی با تصمیمات درستی که گرفت باعث شد بعد از اخراج مدافع تیمش، بازیکنانش روند خوب خود را ادامه دهند و بتوانند بازی را به تساوی برسانند.
 
منصوریان به جزئیات توجه ویژه ای داشت
بخش دوم آنالیز برنامه، به مصاف استقلال و نفت تهران اختصاص داشت. در این دیدار هر دو مربی محافظه کارانه عمل کردند و دقت پاس های دو تیم در نیمه نخست کمتر از 80 درصد بود. شاگردان منصوریان در نیمه اول فقط 2 بار روی دروازه حریف خطرساز شدند. اما در نیمه دوم عملکرد بهتری داشتند. خط هافبک استقلال در غیاب کرار و ابراهیمی عملا از جریان بازی خارج شد و محافظه کاری نفتی ها باعث شد نتوانند از این فرصت استفاده کنند. قلعه نویی در روزی که دستش خالی تر از همیشه بود، از خط هافبکی در ترکیب تیمش استفاده کرد که در کارهای هجومی و دفاعی موفق نبود. در لوزی میانه میدان آبی های تهرانی هاشم بیک زاده و سجاد شهباززاده حضور داشتند که با توجه به اینکه در پست غیر تخصصی بازی می‌کردند، ضعیف ترین عملکرد خود را به نمایش گذاشتند.
 
درحالی که سرمربی استقلال در کنفرانس خبری پیش از دیدار تیمش مقابل نفت، از لزوم قطع ارتباط ایمان مبعلی و مهاجمان نفت سخن گفته بود، اما در عمل چنین اتفاقی رخ نداد و مبعلی با 71 بار لمس توپ، ارسال پاس گل و دقت 91 درصدی در پاس،‌ یکی از بهترین بازیکنان میدان بود. تصمیم قلعه نویی برای به عقب کشاندن خط دفاعی تیمش، یک کار خوب به نظر می رسید. اشتباه بزرگ استقلال دقیقه 62 اتفاق افتاد. آرش برهانی تا این دقیقه با 23 بار لمس توپ و خلق دو فرصت گلزنی خطرناک ترین مهره آبی ها بود که از بازی تعویض شد تا شاگردان منصوریان راحت تر کار خود را ادامه دهند. در پایان دوئل مربیان استقلالی به نفع مربی ای به پایان رسید که به جزئیات توجه بیشتری داشت.
 
شمسایی: فکر نمی‌کردم قهرمان شویم
میهمان بخش پایانی برنامه، وحید شمسایی بود. او که سرمربی و بازیکن تیم تاسیسات دریایی بود، همراه با این تیم به قهرمانی لیگ فوتسال دست یافت. شمسایی در ابتدای صحبت های خود با بیان اینکه در ابتدای فصل فکر نمی‌کرد تیمش به عنوان قهرمانی دست یابد، اظهار کرد: در ابتدا وقتی پتانسیل تیم را دیدم، گفتم اگر جزء 4 تیم برتر باشیم، موفق عمل کرده ایم اما تمرینات خوبی را انجام دادیم و خدا کمک کرد و قهرمان شدیم.
 
وی درباره رابطه اش با حسین شمس نیز گفت: وقتی علیه من صحبت می‌کنند، من هم پاسخ آنها را می‌دهم.
 
او خاطرنشان کرد: نسبت به سال قبل سر حال تر هستم و فکر می‌کنم بتوانم بازی کنم. امسال به عنوان سرمربی و بازیکن حضور داشتم تا کسی به من نگوید چه کاری انجام دهم و خودم همه چیز را کنترل کنم.
پرسپولیس مقابل نفت ده نفره متوقف شد
۲۱ اسفند ۱۳۹۳
تیم فوتبال پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان ششمین تساوی این فصل خود را به دست آورد و برد را با مساوی عوض کرد.

اولین دیدار هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال از ساعت 14 و 30 دقیقه در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان بین پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان برگزار شد که بازی با نتیجه مساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

پرسپولیس بازی را هجومی آغاز کرد در دقیقه 8 مسابقه خطای شدید روی گابریل باعث اعتراض حمید درخشان سرمربی و محمود خوردبین سرپرست پرسپولیس به داور شد. بازیکنان نفت با آرنج به صورت این بازیکن ضربه زدند و او از ناحیه صورت مصدوم شد و این بازیکن در نهایت راهی بیمارستان شد.

در دقیقه 10 اولین کرنر تیم نفت مسجدسلیمان روی دروازه پرسپولیس رخ داد.

در دقیقه 12 علیپور مهاجم پرسپولیس از داخل محوطه جریمه شوت زد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 14 شوت خالقی‌فر را دروازه‌بان نفت با یک واکنش خوب راهی کرنر کرد.

در دقیقه 16 شوت پاشنکو را سوشا مکانی دروازه‌بان پرسپولیس مهار کرد.

در دقیقه 20 نفت باز هم صاحب کرنر شد که این کرنر هم سودی برای نفتی‌ها نداشت.

گل: در دقیقه 23امید عالیشاه در محوطه جریمه صاحب توپ شد که با یک شوت که به بدن مدافع نفت هم برخورد کرد، گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند.

در دقیقه 34 پاشنکو یک فرصت عالی گلزنی را برای نفت مسجد سلیمان از دست داد.

گل‌ دوم پرسپولیس: در دقیقه 36 پاس خوب امید عالیشاه به علیپور رسید و این مهاجم پرسپولیس هم با یک ضربه دقیق و فنی از بین پاهای دروازه‌بان نفت گل دوم پرسپولیس را به ثمرساند.

گل اول نفت: 
در دقیقه 43 ارسال بازیکنان نفت در محوطه شش قدم به کیوان امرایی رسید او هم با یک ضربه آرام گل اول تیم نفت مسجد سلیمان را به ثمر رساند.


نیمه دوم:
نفتی‌ها نیمه دوم را هجومی آغاز کردند و حتی یک ضربه کاشته هم در همان ابتدای نیمه روی دروازه پرسپولیس به دست آوردند که حاصلی برای آنها نداشت.

اخراج بازیکن نفت: در دقیقه 57 ضربه کاشته نفت مسجد سلیمان روی دروازه پرسپولیس زد که روسلان ملزینف روی سوشا مکانی دروازه‌بان پرسپولیس مرتکب خطای شدید شد که داور او را از میدان اخراج کرد.

در دقیقه 63 امید عالیشاه پا به توپ وارد محوطه جریمه نفت شد و توپ را به محمد خانزاده پاس داد ولی این بازیکن پرسپولیس توپ را با بی‌دقتی به بیرون زد.

در دقیقه 75 شوت بازیکن نفت مسجد سلیمان با اختلاف کمی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

در دقیقه 85 شوت حسین مالکی بازیکن نفت از داخل محوطه جریمه را مدافعان پرسپولیس مهار کردند.

در دقایق 90+1 و 90+2 بازیکنان نفت مسجد سلیمان اعتقاد داشتند که داور باید برای آنها پنالتی بگیرد.

گل تساوی نفت:
در دقیقه 90+3 رضا کرم‌الله چعب داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد که با یک شوت گل مساوی نفت را به ثمر رساند.


پرسپولیس در حالی این بازی را مساوی کرد که 2 بر صفر از حریف پیش بود و در نهایت ششمین تساوی خود را در شهر اولین‌ها( مسجد سلیمان) به دست آورد و با 27 امتیاز در رده نهم باقی ماند و نفت هم با این تساوی 20 امتیازی شد و به رده چهاردهم صعود کرد.

سرخپوشان  تهرانی در سه‌شنبه آینده در لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف تیم النصر عربستان بروند.

علیرضا فغانی داور مسابقه به محمد خانزاده از پرسپولیس  و رضا کرم‌الله چعب از نفت مسجد سلیمان کارت زرد نشان داد.

ترکیب نفت مسجد سلیمان:
گئورگی، جلال عبدی، حمید بوحمدان، محمود تیغ‌نورد، سعید سالارزاده، فرزاد محمدی( از دقیقه 82 رضا کرم‌الله چعب)،رضا درویشی( از دقیقه 65 میلاد جعفری)، کیوان امرایی( از دقیقه 59 حسین مالکی)، کیومرث چراغی، روسلان و الکساندر پاشنکو

سرمربی: بهروز مکوندی

ترکیب پرسپولیس:
سوشا مکانی، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، محمدرضا خانزاده، بابک حاتمی، مهرداد کفشگری، رضا خالقی‌فر، فرناندو گابریل( از دقیقه 14 امید عالیشاه)، هادی نوروزی، پیام صادقیان( از دقیقه 73 مهدی دغاغله) و علی علیپور( از دقیقه 89 تادو)

سرمربی: حمید درخشان
11 بازیکن در آستانه جدایی از پرسپـولیس!
۲۰ اسفند ۱۳۹۳
در پایان فصل قرارداد 11 بازیکن تیم سرخپوشان به پایان می رسد.
 
به گزارش خبر ورزشی، محمد نوري، هادي نوروزي، مهدي جعفرپور، محمدرضا خانزاده، گابريل، رضا خالقي‌فر، حميد علي‌عسگري، پيام صادقيان، اميد عاليشاه، افشين اسماعيل‌زاده و حميد علي‌عسگري بازيكناني هستند كه فقط تا انتهاي ليگ چهاردهم با سرخپوشان قرارداد دارند.
 
به عبارت دقيق‌تر 11 بازيكن پتانسيل جدايي از پرسپوليس را دارند كه چهار، پنج نفر از آنان فيكس اين تيم محسوب مي‌شوند البته بديهي است مديران باشگاه‌ در طول فصل و زمان نقل و انتقالات وعده‌هاي گوناگوني براي حفظ بازيكنان قديمي و خريد ستاره‌هاي جديد مي‌دهند كه معمولاً به سرانجام هم نمي‌رسد.
 
محمدحسين نژادفلاح نيز از اين قاعده مستثني نيست. قائم‌مقام تازه‌وارد و تام‌الاختيار پرسپوليس مي‌خواهد سكه محبوبيت ضرب كند و در حالي حرف از تمديد قرارداد بازيكنان مي‌زند كه بحث واگذاري سرخابي‌ها جدي است البته بحث ما چيز ديگري است و اين يك هشدار جدي است. به اتمام رسيدن قرارداد 11 بازيكن اتفاق جالبي براي باشگاهي كه داعيه حرفه‌اي بودن(!) دارد، نمي‌تواند باشد و اين نقد به تمام مديران سابق پرسپوليس وارد است.
 
با توجه به شرايط كنوني پرسپوليس و مشكلات مالي بعيد است نژادفلاح يا هر كس ديگري بتواند قرارداد اين 11 بازيكن را تمديد كند اما معتقديم از همين حالا بايد جدي به فكر بود. چنانچه قائم‌مقام پرسپوليس در اين راستا اقدام كند بعد از رفتن خود هم خاطره خوبي به جاي خواهد گذاشت هر چند كه تمديد قرارداد 5، 6 نفر از اين بازيكنان هيچ ضرورتي ندارد چون آنها در حد پرسپوليس نيستند.
 
شايد كنجكاو باشيد بدانيد چه بازيكناني هنوز با پرسپوليس قرارداد دارند؟ بايد بگوييم بابك حاتمي، سوشا مكاني، علي عليپور، محسن بنگر، محمد عباس‌زاده، مسعود همامي، مهدي دغاغله، مهدي طارمي، مهرداد كفشگري، احمد نوراللهي، مهدي فاطمي، مايكل اومانا، ميلاد كمنداني، علي آستاني، مبين ميردورقي و تادئو نمي‌توانند در پايان فصل جاري از جمع سرخپوشان جدا شوند.

اميدواريم با خبر ماندن تادئو در پرسپوليس خيلي خيلي ذوق‌زده نشده باشيد!
درگیری لفظی دو بازیکن پرسپولیس در تمرین
۱۹ اسفند ۱۳۹۳
دو بازیکن پرسپولیس امروز در تمرین این تیم درگیری لفظی پیدا کردند.
 
به گزارش ایسنا، محمد عباس زاده و محمدرضا خانزاده امروز در تمرین پرسپولیس با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند. درگیری آن ها به این دلیل بود که در جریان بازی تمرینی، تیم این دو بازیکن گل خورد و خانزاده از عباس زاده انتقاد کرد و عباس زاده هم جواب او را داد. در نهایت جدال لفظی آن ها شدت گرفت و البته مربیان تیم خیلی زود وارد عمل شدند و اجازه ندادند درگیری شدیدتر شود.
 
۱۷ اسفند ۱۳۹۳
تراکتورسازی تبریز به روند بردهای پرسپولیس پایان داد و سرخپوشان تهران را با شکست بدرقه کرد.
 
به گزارش ایسنا، در ادامه هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران تراکتورسازی تبریز از ساعت 16:30 در ورزشگاه یادگار امام این شهر میزبان پرسپولیس تهران بود که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر تراکتورسازی به پایان رسید. تک گل این دیدار را شاهین ثاقبی در دقیقه 62 به ثمر رساند.
 
در آغاز بازی دو تیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند و هر کدام توانستند یکی، دو موقعیت گل روی دروازه‌ها خلق کنند.
 
دقایق حساس نیمه نخست:
دقیقه 7: روی حرکت خوب پیام صادقیان و امید عالیشاه پرسپولیسی‌ها صاحب یک فرصت خوب گلزنی شدند اما با هوشیاری مدافعان تراکتورسازی این فرصت از دست رفت.
 
دقیقه 8: عابدینی توپ را از سمت راست روی دروازه پرسپولیس ارسال کرد اما ضربه سر لوسیانو ادینیو با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
 
دقیقه 15: روی حرکت خوب امید عالیشاه و پیام صادقیان که از سمت راست انجام شد، فرناندو گابریل صاحب یک فرصت خوب گلزنی شد اما ضربه پای چپ او از بالای دروازه به بیرون رفت.
 
دقیقه 24: آندو تیموریان در میانه زمین پاس خوبی را برای احمدزاده مهیا کرد و او هم با ارسال یک پاس در عمق برای لوسیانو ادینیو این بازیکن را با دروازه‌بان پرسپولیس تک به تک کرد اما ادینیو نتوانست از این فرصت استفاده کند و ضربه او به بیرون رفت.
 
دقیقه 27: یاران تراکتورسازی در سمت چپ محوطه پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند اما ضربه احمدزاده با اختلاف کمی از کنار دروازه سوشا مکانی به بیرون رفت.
 
دقیقه 33: بازیکنان تراکتورسازی برای دومین بار پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند اما این بار هم ضربه لوسیانو ادینیو با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.
 
نیمه دوم
در آغاز نیمه دوم این دیدار تراکتورسازی که از حمایت هوادارانش بهره می‌برد، سعی داشت با انجام یک بازی هجومی دروازه پرسپولیس را باز کند. در اکثر دقایق آنها پرسپولیس را تحت فشار قرار دادند تا دروازه این تیم را باز کنند.
 
دقیقه 54: بابک حاتمی یک حرکت خوب را از سمت راست آغاز کرد اما توپ ارسالی او را تادئو نتوانست به گل تبدیل کند و ضربه سر این بازیکن با اختلاف از کنار به بیرون رفت.
 
دقیقه 58: آندو تیموریان توپ را سمت چپ روی دروازه پرسپولیس فرستاد اما ضربه خالد شفیعی با اختلاف به بیرون رفت.
 
دقیقه 60: پرسپولیسی‌ها سعی داشتند دروازه تراکتور را تهدید کنند تا اینکه روی یک حرکت خوب، تادئو درون محوطه جریمه یک فرصت خوب گلزنی به دست آورد اما نتوانست از این فرصت به خوبی استفاده کند و ضربه او راهی به دروازه پیدا نکرد.
 
دقیقه 62: روی اشتباه مسلم بابک حاتمی، شاهین ثاقبی صاحب توپ شد و با حرکت به سمت دروازه با سوشا مکانی تک به تک شد و توانست تک گل این دیدار را به ثمر برساند.
 
دقیقه 69: پرسپولیسی‌ها سمت چپ محوطه تراکتورسازی صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند اما در ادامه ضربه زیبای فرناندو گابریل را حامد لک به خوبی مهار کرد. در ادامه این حمله پرسپولیسی‌ها باز هم فرصت گلزنی داشتند اما محمدرضا خانزاده نتوانست از این فرصت استفاده کند و ضربه سر او از بالای دروازه به بیرون رفت.
 
دقیقه 76: روی حرکت خوب احمدزاده، لوسیانو ادینیو درون محوطه جریمه پرسپولیس یک فرصت خوب به دست آورد اما نتوانست این فرصت را به گل تبدیل کند و ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.
 
دقیقه 77: روی حرکت خوب احمدزاده یاران تراکتور دوباره روی دروازه پرسپولیس خطرناک ظاهر شدند اما این بار با واکنش خوب سوشا مکانی این فرصت از تراکتورسازی گرفته شد.
 
دقیقه 93: روی یک حرکت زیبا، ادینیو با سوشا مکانی تک به تک شد اما ضربه چیپ او راهی به دروازه پیدا نکرد.
 
پرسپولیس امروز با ترکیب سوشا مکانی، بابک حاتمی، محسن بنگر، مایکل اومانا، مهدی جعفرپور، فرناندو گابریل، محمد نوری، مهرداد کفشگری، تادئو، امید عالیشاه و پیام صادقیان به میدان رفت.
 
تراکتور نیز با ترکیب حامد لک، احمد کامدار، آندو تیموریان، لوسیانو ادینیو، خالد شفیعی، سامان نریمان جهان، سعید آقایی، فردین عابدینی، میرهانی هاشمی، شاهین ثاقبی، فرشاد احمدزاده در میدان حاضر شد.
۰۱ اسفند ۱۳۹۳
هواداران تیم فوتبال پرسپولیس تهران پس از توقف این تیم برابر صبای قم، با شعار علیه درخشان ، اعتراض خود را به عملکرد کادر فنی تیم شان نشان دادند.
 
به گزارش ایرنا، دیدار تیم های پرسپولیس تهران و صبای قم در هفته بیست و یک لیگ برتر عصر روز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که دو تیم پس از 90 دقیقه تلاش به تساوی بدون گل رضایت دادند.
 
با پایان بازی، هواداران پرسپولیس که از نتیجه کسب شده ناراضی بودند، علیه درخشان سرمربی پرسپولیس شعار دادند و خواستار کنار رفتن او شدند.
 
درخشان با پایان بازی کوتاه ترین مسیر را برای رفتن به رختکن انتخاب کرد و از ضلع جنوبی زمین به رختکن رفت.
 
هواداران پرسپولیس در اواسط این بازی نیز، محمد عباس زاده و پیام صادقیان بازیکنان تیم شان را مورد تشویق قرار دادند.
 
هواداران پرسپولیس همچنین حسین بادامکی و جواد کاظیمان بازیکنان کنونی صبای قم و پیشین پرسپولیس را تشویق کردند. 
 
تماشاگران حاضر در ورزشگاه همچنین در مقاطعی به تصمیمات داور اعتراض داشتند و با سر دادن شعار اعتراضات خود را نشان دادند.
 
محمدرضا خانزاده، مرتضی فنونی زاده، افشین اسماعیل زاده، ضیا عربشاهی و نژاد فلاح قائم مقام باشگاه در ورزشگاه حضور داشتند.
 
نژاد فلاح که در بدو ورود به ورزشگاه با ممانعت مسئولان ورزشگاه برای حضور در جایگاه ویژه مواجه شده بود، بعد از هماهنگی های به عمل آمده از این قسمت بازی را تماشا کرد.
پرسپولیس به ملوان هم باخت
۱۷ بهمن ۱۳۹۳
پرسپولیس با نمایشی ضعیف در ورزشگاه آزادی مقابل تیم انتهای جدولی ملوان شکست خورد تا علاوه بر تحمل چهارمین شکست متوالی در لیگ هوادارانش را برای رقابت‌های آسیایی هم نگران کند.
 
به گزارش ایسنا، در ادامه هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران پرسپولیس از ساعت 17:05 در ورزشگاه آزادی میزبان ملوان بندرانزلی بود که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر ملوان به پایان رسید.
 
تک گل این دیدار را پژمان نوری در دقیقه 17 به ثمر رساند.
 
نیمه نخست:
دقیقه 13: ملوانی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند. مازیار زارع توپ را روی دروازه ارسال کرد و فرزاد حاتمی با یک ضربه سر دروازه پرسپولیس را نشانه رفت اما با عملکرد خوب بنگر توپ به کرنر رفت.
 
دقیقه 17: محسن یوسفی از سمت چپ پاس زیبایی را پشت محوطه جریمه برای مازیار زارع فرستاد و او نیز با یک ضربه زیبا دروازه سرخپوشان را هدف قرار داد اما سوشا مکانی نتوانست توپ را به خوبی مهار کند و پژمان نوری که درون محوطه جریمه آماده بود توپ برگشتی را به گل تبدیل کرد.
 
دقیقه 35: احمد نورالهی درون محوطه جریمه یک فرصت خوب گلزنی بدست آورد اما ضربه او را ایمان صادقی به کرنر فرستاد.
 
دقیقه 46: حملات پرسپولیس ادامه داشت تا اینکه روی یک توپ ارسالی از سمت راست محسن بنگر فرصت خوبی برای باز کردن دروازه ملوان داشت اما ضربه او با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.
 
نیمه دوم:
دقیقه 52: ملوان پشت محوطه جریمه پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ضربه مازیار زارع در ابتدا به دیوار دفاعی برخورد کرد و شوت دوم او را سوشا مکانی به خوبی مهار کرد.
 
دقیقه 63: فرناندو گابریل پشت محوطه جریمه یک فرصت خوب شوت زنی شد اما ضربه او با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.
 
دقیقه 65:پرسپولیس صاحب یک ضربه ایستگاهی در موقعیتی مناسب شد. اما ضربه گابریل از بالای دروازه به بیرون رفت.
 
دقیقه 70: امید عالیشاه که درون محوطه جریمه حرکت کرده بود، در برخورد با کنعانی به زمین خورد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.
 
دقیقه 72: امید عالیشاه از گوشه سمت چپ دروازه ملوان ضربه زیبایی را روانه دروازه کرد اما ایمان صادقی توپ او را برگرداند و در ادامه ضربه علی علیپور به کنار دروازه برخورد کرد.
 
دقیقه 85: حملات پرتعداد پرسپولیس که بیشتر روی پرتاب اوت و سانتر انجام می‌شد بالاخره جواب داد و محسن بنگر پس از عبور از دروازه‌بان ملوان به وسیله این بازیکن متوقف شد تا محسن ترکی نقطه پنالتی را نشان دهد. صادقی دروازه‌بان ملوان با این خطا اخراج شد تا مازیار زارع با لباس او درون دروزاه بایستد. گابریل بازیکن جدید پرسپولیس پشت توپ قرار گرفت اما در عین ناباوری مازیار زارع به خوبی پنالتی او را مهار کرد تا سه امتیاز را برای تیمش حفظ کرده باشد و ستاره تیمش در این بازی باشد.
 
این چهارمین شکست متوالی پرسپولیس در لیگ به همراه با حمید درخشان بود. سرخپوشان پیش از این در فصل 89-90 با سرمربیگری علی دایی پنج شکست متوالی را مقابل مس کرمان، سپاهان، پیکان، تراکتورسازی و صبا تجربه کرده بودند که درخشان به روکورد دایی نزدیک‌تر شد.
 
پرسپولیس با تحمل نهمین شکست خود در این فصل با 22 امتیاز به رده دهم سقوط کرد و ملوان با 15 امتیاز در رتبه آخر جدول باقی ماند. نکته جالب اینکه ملوان در این فصل تنها دو برد داشته که هر دوی آنها مقابل پرسپولیس بوده است.
 
برای پرسپولیس در این دیدار سوشامکانی، امید عالیشاه، محمدرضا خانزاده (42حمیدرضا علی‌عسگری)، فرناندو گابریل، رضا خالقی فر، مهرداد کفشگری (74هادی نوروزی)، ژوزه جونیرتادئو (56علی علیپور)، بابک حاتمی، محسن بنگر، احمد نورالهی و مایکل اومانا به میدان رفتند.
 
برای ملوان نیز ایمان صادقی، محمد آبشک، البوالحسن جعفری، فرزاد حاتمی، مازیار زارع، صادق محرمی (56رضا اعتمادی)، فرید مختاری، عزیز معبودی، پژمان نوری، زادگان کنعانی و محسن یوسفی (سعید یوسف زاده) بازی کردند.
خانزاده به تیم ملی اضافه شد
 
۱۹ دی ۱۳۹۳
محمدرضا خانزاده به ملبورن رسید.
 
به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، خانزاده که پس از مصدومیت هاشم بیک زاده به تیم ملی دعوت شد، ساعت 2:40 دقیقه بامداد به وقت محلی به ملبورن رسید.
 
هاشم بیک زاده در تمرین چهارشنبه عصر تیم ملی از ناحیه استخوان کف دست دچار شکستگی شد تا دومین رقابتهای مهم فوتبال را از دست بدهد. او پیش از جام جهانی 2014 نیز مصدوم شد و نتوانست تیم ملی را در آن رقابتها همراهی کند.
 
پس از این مصدومیت، کادر فنی تیم ملی محمدرضا خانزاده مدافع پرسپولیس را به تیم ملی دعوت کرد.
 
خانزاده جانشین بیگ‌زاده شد
بالاخره پرسپولیس در تیم ملی نماینده پیدا کرد
 
۱۷ دی ۱۳۹۳
محمدرضا خانزاده به جای هاشم بیگ‌زاده تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا همراهی می‌کند.
 
به گزارش ایسنا، هاشم بیگ‌زاده به دلیل آسیب‌دیدگی نمی‌تواند تیم ملی را در جام ملت‌های پانزدهم آسیا همراهی کند. او که جام‌جهانی را هم در آخرین دقایق به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داده بود، با تیم ملی به استرالیا سفر کرد اما آسیب‌دیدگی مانع از آن شد تا بتواند در جمع شاگردان کارلوس کی‌روش جام ملت‌های 2015 آسیا را تجربه کند.
 
از اردوی پرسپولیس خبر می‌رسد محمدرضا خانزاده از سوی کادر فنی تیم ملی به اردو فرا خوانده شده و به عنوان جانشین بیگ‌زاده در نظر گرفته شده است. مدافع سرخپوشان با تایید این خبر به خبرنگاران حاضر در تمرین عصر چهارشنبه پرسپولیس گفت، از قرار معلوم جانشین بیگ‌زاده خواهد شد. او با خداحافظی از بازیکنان پرسپولیس تمرین را ترک کرد و امشب به استرالیا پرواز خواهد کرد.
 
به این ترتیب پرسپولیس در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا نیز نماینده خواهد داشت. پیش از این سرخ‌پوشان هیچ بازیکنی را در فهرست 23 نفره کارلوس کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا نمی‌دیدند.
 
خانزاده یکی از بازیکنان فهرست نهایی مرد پرتغالی برای جام جهانی 2014 بود که البته فرصت بازی در جام بیستم در برزیل را نیافت.
مایلی‌کهن: مردم لنگ پول یارانه هستند
۰۹ دی ۱۳۹۳
مدیر فنی تیم ملی امید کشورمان مثل اغلب اوقات مصاحبه‌ای به سبک خاص خود با ما انجام داد که به خواندنش می‌ارزد.

به گزارش خبرآنلاین، محمد مایلی‌کهن، مرد صریح‌اللهجه فوتبال ایران مدتی است تصمیم گرفته کمتر مصاحبه کند برای چند دقیقه ای با ما به صحبت پرداخت که می خوانید: 

حاج‌آقا، چه خبر؟ كجاييد؟
در حال حاضر در محل كمپ تيم‌هاي ملي هستيم و تمرينات تيم اميد را پيگيري مي‌كنيم. شما كه براي مصاحبه تماس نگرفتيد؟!

چرا، اتفاقاً زنگ زديم تا كمي درباره تيم اميد و ساير مسائل گفت‌وگو كنيم.
من كه اخيراً به طور مفصل درباره تيم اميد حرف زده‌ام و تصميم هم گرفته‌ام خيلي مصاحبه نكنم...

بهانه تماس ما، بيانيه اخير دست‌اندركاران تيم اميد در حمايت از تيم ملي بزرگسالان است كه امضاي شما هم پاي آن به چشم مي‌خورد!
-بله، امضا كردم. مگر اشكالي دارد كه محمد مايلي‌كهن بخواهد از تيم ملي حمايت كند؟!

نه، اشكالي ندارد اما شما معمولاً انتقاد مي‌كنيد و...
انتقاد به جاي خود و حمايت هم به جاي خود! الان وقت حمايت است. من به موقع هم انتقاد مي‌كنم ولي همان‌ طور كه گفتم هر چيزي زمان دارد.

قبول مي‌كنيد كه با كارلوس كروش اختلاف داريد؟
چه اختلافي؟ اختلاف طبقاتي؟!

نه، اساساً گفته مي‌شود محمد مايلي‌كهن با مربيان خارجي مشكل دارد.
اصلاً و ابداً! هرگز اين‌ طور نبوده است. من به گواه آمار بيشترين كلاس‌هاي مربيگري خود را زير نظر مدرسان خارجي گذرانده‌ام و مداركش هم موجود است.

باز هم جواب سؤال ما را نداديد!
ان‌شاءا... به موقعش جواب سؤال شما را خواهم داد.

شما كه با حضور دورگه‌ها در تيم ملي بزرگسالان مخالفت مي‌كرديد، حالا قرار است در تيم ملي اميد از بازيكنان دورگه شاغل در ليگ‌هاي اروپايي استفاده كنيد؟
من هنوز هم اعتقاد دارم اگر قرار باشد بازيكني روي نيمكت بنشيند، چه بهتر است يك بازيكن ايراني و داخلي ذخيره باشد. ضمن آنكه در برنامه ورزش و مردم آقاي شفيع مجري برنامه از حبيب كاشاني پرسيد به دورگه‌ها فكر مي‌كنيد و ايشان هم نظرش را گفت و من هم به هر حال نظر خودم را گفتم.

يعني دژاگه و قوچان‌نژاد به درد تيم ملي نمي‌خورند؟!
من در اين رابطه نمي‌خواهم صحبت كنم اما خلعتبري و انصاري‌فرد به درد تيم ملي نمي‌خورند؟ من از شما مي‌پرسم چه كسي آن گل زيبا را در ازبكستان به تيم ملي آن كشور زد تا اولين پيروزي ايران در مقدماتي جام جهاني رقم بخورد؟

محمدرضا خلعتبري، چطور؟
چه كسي آن پاس گل زيبا را به خلعتبري داد؟!

حاج‌آقا، 30 سؤالي شد... كريم انصاري‌فرد!
ما جوانان ايراني مستعدي داريم اما عرض كردم در مقطع فعلي نمي‌خواهم درباره تيم ملي حرفي بزنم.

انتظار قهرماني از تيم ملي، رؤياپردازي نيست؟
لطفاً بنويسيد اميدوارم تيم ملي در جام ملت‌هاي استراليا موفق شود.

بسيار خوب، اگر موافق باشيد، مي‌خواهيم درباره تيم ملي اميد از شما بپرسيم؟
مگر تيم اميد هم داريم؟!

يعني چه؟ مي‌شود واضح‌تر بگوييد؟
دوستان قبلي زحمت كشيدند اما محمد خاكپور مجبور شده دوباره از بازیکنان مختلف تست بگيرد و 35 تا 35 تا دعوت كند. تيم ملي اميد بايد گلچيني از بهترين‌ها باشد، منتهاي مراتب خيلي از بازيكنان در ليگ‌هاي مختلف ديده نشده‌اند و براي آنكه حقي ضايع نشود، مجبوريم از همه دعوت كنيم.

شما گفته‌ايد از اين تيم اميد نبايد انتظار داشت چون ضعيف‌ترين تيم ادوار گذشته است.
مگر غير از اين است؟ آقاي وينگادا با داشتن محسن مسلمان، كاوه رضايي، محمدرضا خانزاده و... 4 گل از ويتنام خورد! در تيم فعلي كه حتي يكي از اينها را هم نداريم.

ببخشيد ولي تجربه نشان داده در فوتبال ايران مدير فني چندان به بازي گرفته نمي‌شود و به قول علي پروين كشك است! اين مسئله در مورد تيم اميد كه صدق نمي‌كند؟!
ببينيد نفر اول كادر فني و مسئوليت تمام نتايج تيم با محمد خاكپور است. طبيعي است او حرف اول و آخر را بزند و من هم به عنوان مدير فني فقط نظرم را به اين مربي بااخلاق انتقال مي‌دهم.

مي‌خواستيم نظر شما را درباره پرسپوليس فعلي بدانيم.
-واقعاً نمي‌دانم چه بگويم. شما بپرسيد من جواب بدهم!

شما پس از خريد مهدي جعفرپور در مصاحبه‌اي عنوان كرديد پرسپوليسي‌ها با اين خريد،‌ چشم بازار را كور كردند!
خب شما بگوييد الان همين خريد پرسپوليس كجاست؟

ظاهراً در ليست مازاد قرار گرفته است و...
حالا من حرف بدي زدم؟ باز هم مي‌گويم چشم بازار را كور كردند. اتفاقاً حميد درخشان را هم دوست دارم اما درباره پرسپوليس، من با كسي شوخي و تعارف ندارم، مي‌خواهد حميد درخشان باشد يا كس ديگر!

با خود درخشان طی اين مدت حرف نزديد؟
چرا، قبل از خريدهايش به او تلفن زدم و كلي صحبت كردم ولي صلاح مملكت خويش خسروان دانند. من واقعاً نمي‌دانم فلسفه برخي خريدها به ويژه از نوع خارجي آن چيست؟ برخي آقايان گلر خارجي مي‌خرند، حدوداً 720 ميليون تومان به او پرداخت مي‌كنند، بدون آنكه يك دقيقه به طرف بازي بدهند!

منظورتان باشگاه استقلال است؟
به هر حال منظور من مشخص است. در شرايطي كه برخي مردم لنگ پول يارانه خود هستند و اگر اين يارانه خداي ناكرده روزي قطع شود، حتي نمي‌توانند نان بخرند، آنگاه آقايان چنين پول‌هايي را دور مي‌ريزند يا در تيم‌هاي ديگر بازيكنان برزيلي بي‌كيفيت مي‌خرند كه حتي نمي‌دانند رزومه‌شان چيست. بگذريم! حرف زياد است و الان هم بايد به كادر فني تيم اميد ملحق شوم. اگر ديگر كاري نداريد، مرخص شوم.

پیروزی تیم ملی فوتبال در دیدار تدارکاتی
۲۸ آذر ۱۳۹۳
تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی خود در اردوی آفریقای جنوبی برابر حریف خود به پیروزی رسید.
 
به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران که برای برپایی اردوی تدارکاتی در آفریقای جنوبی به سر می برد، امروز در دومین دیدار دوستانه خود به مصاف تیم اورلاندوی این کشور رفت و توانست با نتیجه سه بر یک این تیم را شکست دهد.
 
احسان حاج صفی (دو بار) و مهدی شریفی سه گل ایران را در این بازی به ثمر رساندند.
 
در نیمه نخست دو تیم موقعیتهایی داشتند اما هیچ یک از این موقعیتها به گل تبدیل نشد. در نیمه نخست رحمان احمدی، رضا خانزاده، هاشم بیک زاده، وریا غفوری، امیرحسین صادقی، وحید امیری، حبیب گردانی، محمد نوری، ایمان مبعلی، سجاد شهباززاده و مسعود حسن زاده به میدان رفتند که در دقیقه سی محسن فروزان به جای احمدی وارد میدان شد.
 
با شروع نیمه دوم کارلوس کی روش تغییراتی را در ترکیب تیم ملی ایجاد کرد. مرتضی پورعلی گنجی، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، سردار آزمون، رضا خانزاده و ایمان رضاییان به جای وریا غفوری، امیرحسین صادقی، مسعود حسن زاده، وحید امیری، حبیب گردانی و ایمان مبعلی وارد زمین شدند.
 
در همان آغاز نیمه دوم بود که احسان حاج صفی با تیزبینی اش و زمانی که دید دروازه بان حریف جلو کشیده با ضربه ای چیپ و بلند دروازه حریف را باز کرد.دو دقیقه بعد امید ابراهیمی می توانست گل دوم ایران را بزند اما ضربه او را دروازه بان اورلاندو گرفت. دقیقه 55 ضربه سردار آزمون با اختلاف کمی از زمین بیرون رفت.
 
در دقیقه 60 سردار آزمون می توانست گل دوم ایران را بزند اما ضربه او در موقعیتی تک به تک به بیرون رفت. در این دقیقه علیرضا بیرانوند وارد زمین شد تا مانند بازی نخست هر سه دروازه بان ایران فرصت بازی پیدا کنند.
 
یک دقیقه بعد احسان حاج صفی به زیبایی موقعیتی را در اختیار مهدی شریفی قرار داد و این بازیکن جوان توانست گل دوم را به ثمر برساند.
 
بعد از این گل اشتهای گلزنی ایران کم نشد و باز هم به حملات خود ادامه داد تا اینکه در دقیقه 70 احسان حاج صفی از روی ضربه ای ایستگاهی به زیبایی گل سوم را وارد دروازه حریف کرد.
 
دقیقه 75 در شرایطی که بازیکنان اورلاندو جلو کشیده بودند توانستند بر روی یک موقعیت به یک گل دست پیدا کنند.
 
در ادامه تلاش بازیکنان دو تیم گلی در برنداشت و تیم ایران موفق شد با نتیجه سه بر یک به پیروزی برسد.
 
تیم ملی فوتبال ایران امروز در شرایطی به مصاف تیم اورلاندو پیراتس می رود که این تیم مثل اکثر دیگر تیمهای باشگاهی آفریقای جنوبی از امکانات بسیار خوبی بهره می برد.
 
نام فوتبال آفریقای جنوبی با گرفتن میزبانی جام جهانی 2010 بر سر زبانها افتاد؛ کشوری با فاکتورهای معمول کشورهای آفریقایی که با میزبانی منظمش از بزرگترین رویداد فوتبال دنیا چشمها را به خود خیره کرد.
 
پا که به این کشور بگذارید متوجه علاقه فراوان مردم آفریقای جنوبی به فوتبال می شوید. این علاقه فراوان با امکانات بی نظیر فوتبال آفریقای جنوبی همراه شده است. در جای جای پایتخت این شهر زمینهای فوتبال چشمها را به خود خیره می کند که با داشتن چمنی یکدست سبز شرایط را برای پیشرفت فوتبال فراهم کرده است.
 
امروز تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری دومین دیدار دوستانه خود به مجموعه ورزشی باشگاه اورلاندو پیراتس آمد؛ جایی که امکانات فراوانش حسابی به چشم می آید.
 
ورزشگاه "رند" یکی از قدیمی ترین ورزشگاه های فوتبال آفریقای جنوبی است که در سال 1950 در ژوهانسبورگ افتتاح شد. این ورزشگاه 25 سال بعد میزبان اولین مصاف "سفید" و "سیاه" پوستها بود. البته این دیدار بنا به تاریخچه ای که در ورودی این ورزشگاه نصب شده با خشونت به پایان رسیده است. این ورزشگاه که اکنون تنها به عنوان زمین تمرینی تیم اورلاندو پیراتس مورد استفاده قرار می گیرد 32 هزار نفر گنجایش دارد اما در سال 1965 نزدیک به 40 هزار نفر رکوردی جاودانه را برای این ورزشگاه به ثبت رساندند.
 
امکانات بدنسازی، رختکنهای مجهز، اتاق آنالیز و جلسات فنی تنها بخش کوچکی از امکانات این ورزشگاه پیر بود که بدون جستجوی خاصی قابل بررسی بودند.

 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا