همزمان با فرارسیدن روز جهانی موزه ها و آغاز هفته میراث فرهنگی نمایشگاه آثار نقاشی کودکان در موزه آئینه و روشنایی یزد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در این نمایشگاه هزار و هشتصد اثر از هشتصد و شصت دانش آموز مرکز آموزشی اختر دانش به نمایش در آمده است که با حضور محمدرضا دهقان معاون صنایع دستی و محمدرضا نصیری معاون سرمایه گذاری این اداره کل افتتاح شد.

آثار موجود در این نمایشگاه با کلاژ، مدادرنگی، مدادشمعی، آبرنگ نمکی، ذغال و رنگ روغن و با موضوعات بناهای تاریخی و میراث فرهنگی، عکس بناهای تاریخی و آزاد طراحی و اجرا شده اند.

هدف از برگزاری این نمایشگاه طرح آشتی کودکان با موزه می باشد و آثار ارائه شده در آن برای فروش نیز عرضه می شوند که بنا به گفته مدیر مرکز آموزشی اختر دانش هزینه حاصل از فروش این آثار صرف درمان کودکان سرطانی می شود.

همچنین در این نمایشگاه تابلوی مریم کریمیان معاون اجرایی و سرگروه هنر مرکز آموزش اختردانش نیز رونمایی شد. این تابلو که طراحی ست اتاق نشیمن به سبک زندگی امروزی با طرح شاه عباسی است از موادی همچون سرامیک، چوب، پلاکسی گلاس، دیوار کوب HTF ساخته شده که مدت زمان ساخت آن شش ماه به طول انجامیده است.

گفتنی است: این موزه که زیربنایی معادل 837 متر مربع دارد، تنها موزه تخصصی در رابطه با موضوع نور در ایران است. ساختمان موزه که کوشکی در میان یک باغ زیبا و سرسبز و با صفا است در زمان پهلوی اول بنا شده و سبک معماری آن ترکیبی است، یعنی نیمه سنتی، نیمه اروپایی. تزئینات اتاق ها شامل گچبری و نقاشی روی دیوار و آیینه کاری است ولی حوضخانه بیشترین تزئینات این عمارت را دارد. همچنین درها و پنجره های ساختمان چوبی و مشبک با شیشه های رنگی هستند.




سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا