ورزش کبدی جذابیت هایی دارد که باعث شده در چند سال اخیر با استقبال و رشد خوبی در جامعه مواجه شود . سید مهدی رفیعی امدادگر جمعیت هلال احمر است و داور این بازی باسابقه و جدیدا پر طرفدار . خدمت به خلق خدا را در هر زمین و لباسی مقدس و با ارزش می داند. او یک چشم به ورزش دارد و یک چشم به هلال سرخ جمعیت .

لطفا خودتا ن را معرفی نمایید.

من سید مهدی رفیعی اردکانی  کوچکترین عضو خانواده بزرک هلال احمر یکم فروردین ماه 1363 در شهراردکان از توابع استان دارالعباده یزد چشم به جهان  گشودم.فارغ التحصل کارشناسی مدیریت بازرگانی و دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی واحد علوم و تحقیقات می باشم اگر از اشنایی  و سوابق 14 ساله حضور من در  جمعیت هلال احمر   جویا شوید بایستی به دوران تحصیلی من در مقطع راهنمایی بر گردیم چرا که حضور من به عنوان عضو منتخب و برگزیده  در برنامه اردوی کشوری جمعیت هلال احمر  در استان همدان ،زمینه ساز اشنایی باهلال احمر و حضور مستمر در فعالیت های فرهنگی و اموزشی سازمان جوانان و فعالیت های امدادی و کمک رسانی در حوادث سازمان امداد و نجات   جمعیت هلال احمر گردید  و در ادامه با تشکیل کانون های  شاخه دانشجویی و ازاد سازمان جوانان   در سال 1379ارتباط من با جمعیت هلال احمر به صورت مداوم در زمینه های فرهنگی ،اموزشی ، امدادی به عنوان عضو و دبیر کانون  امدادگر و نجاتگر و مربی برقرار گردید  و در حال حاضر به عنوان کارشناس امور قرار دادها در جمعیت هلال احمر استان یزد توفیق خدمت  را دارم.

مقدمه و معرفی ورزش

بر اساس  دیدگاه  مقام معظم رهبری در زمینه انتظار و خواسته ایشان از جوانان و اهتما م جوانان کشورمان در زمینه کسب تحصیل علم ،تهذیب و ورزش و همچنین هدف جمعیت هلال احمر در راستای پرورش اسلامی  جوانان  درراستای تحقق کسب امادگی جسمانی  درزمان امدادرسانی و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی،بنده در رشته های مختلف ورزشی (فوتسال ،بدمینتون ،شطرنج و کوهنوردی ) فعالیت می نمودم که با رشته ورزشی جذاب کبدی در سال 1383 اشنا گردیدم که با توجه به علاقه مندی بنده به این رشته به طور جد دنبال نمودم  و تا به این لحظه به طور حرفه ای در زمینه داوری مشغول به فعالیت می باشم و در حال حاضر به عنوان داور بین المللی عازم مسابقات  اسیایی تایلند  می باشم .

تعریف شما از هلال احمر :

به نظر من زمانی که به اهداف و اصول جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ نگاه می کنیم  نمی توان تعریف خاص و مشخصی  داشت  چرا که این اهداف و اصول در ظرف معین و خاصی نمی گنجد چرا که جمعیت هلال احمر یک  نهاد مقدس است که به امور ات مقدس در راستای خدمت به خلق الله مبادرت می ورزد.در کل اگر بخواهیم  تعریف از هلا ل احمر داشته باشیم  پلی است میان توان توانمندان و نیاز نیازمندان

سال  شروع داوری :

داوری در رشته ورزشی کبدی ازسال 1384 با قضاوت در مسابقات لیگ دسته اول کشور که دراستان یزد برگزار گردید شروع کردم ودر ادامه با حضور در المپیاد های ورزشی  این رشته و لیگ رتر و شرکت در دوره های ارتقا  موفق به کسب مدرک بین المللی گردیدم

مدرسین  کلاس های داوری:

مدرسین که بنده  توفیق کسب فیض از حضورشان را داشتم  مرحوم سیف مربی دلسوز و مهربان کرمانشاهی و جناب اقای محمد رضا مقصود لو ریاست محترم فدراسیون و نایب ریس فدراسیون اسیایی  جناب اقای محمد رضا مقصودلو  و محمد  سرور  دبیر فدراسیون اسیایی از کشور پاکستان

اولین قضاوت شما:

اولین قضاوتم که در سطه ملی انجام دادم و بیاد دارم مسابقلت لیگ دسته اول کشور که در استان یزد برگزار گردید وبین تیم های اصفهان و همدان صورت گرفت.

در داوری الگوی خاصی  داشته اید:

 در مورد الگوی داوری بایستی به عرض برسانم همان طور که می دانید وجدان بیدار انسان یگانه محکمه ای است که نیاز به قاضی ندارد و یک داور خوب کسی است که بدون هیچ گونه تبعیض و چشم داشت مادی با و جدان بیدار قضاوت نمایید تا حقی تضییع نگردد و در مورد الگوی داوری بایستی فرمایشات حضرت علی (ع)را سر لوحه کار خود قرار داد . و بنده همیشه حضرت علی (ع ) را به عنوان الگو  در زندگی انتخاب نموده ام.

ارزوی قلبی سید مهدی رفیعی:

ارزوی قلبی و دیرینه  بنده توفیق روز افزون و سرر بلندی جوانان  با غیریت این مرزو بوم و عاقبت خیری همه جوانان  در سایه توجهات حضرت ولی عصر  و اهتمام ان ها در فراگیری  اموزه ای دینی  و بویژه امدادی  و تحقق شعار هر خانواده امدادگر

نظرتان در باره جوان گرایی جامعه داوری  چیست :

همانطور که واقفید یک داور خوب  بایستی از پتانسیل و پشتکار و امادگی جسمانی خوب و دانش روز بر خوردا باشد که این مهم  ایجاب می کند تا جامعه داوری در راستای نگاه به افق اینده به جوان گرایی اهتمام ورزد.

 

به نظر شما داوری ما جلوتر است یا بازی کبدی:

رشته نوپای کبدی  که در کشور ما چند سالی است به طور جد و حرفه ای پیشرفت نموده و در حال حاضز از از قدرت های اسیا و جهان به حساب می اید  طی سال های اخیر افتخارات زیادی را کسب نموده است که اخرین ان کسب مدال نقره  اقایان و بانوان مسابقات اسیایی 2014 _(اینچون کر ه جنوبی ) می باشد  که خود نشان دهنده پیشرفت چشمگیر این رشته ورزشی می باشد همچنین سطح داوری دوران کشور مان نیز از سطح بالای برخوردار است  چرا که در تمام مسابقات بین المللی شاهد حضور داورمان کشورمان هستیم.

ایا مسوولان انتظاراتتان را براورده کرده اند

 پیشرفت ورزش کبدی در کشور مان مرهون زحمات بی شائبه  جناب اقای محمد رضا مقصود لو  ریاست محترم فدراسیون   که می توان از اایشان یه عنوان پدر خانواده کبدی نام برد  می باشد که در زمان مدیریت ایشان  کبدی جایگاه خوبی را در بین سایر رشته ها و در سطح اسیا کسب نمود همچنین اینجا فرصت را مغتنم میشمارم  و از سرکار خانم سعید ریس هیات کبدی استان یزد که به حق زحمات زیادی را جهت رشد واعتلای  ورزش کبدی  استان  متحمل شدند و همیشه یار و یاور بنده بودند تشکر و قدردانی می نمایم  و ارزوی توفیق روز افزون  برایشان دارم

سختترین  روز های داوری:

در رابطه با  با این سوال شما باید به عرض برسانم که همیشه داوری ها به چشم من سخت ترین داوری بوده  چراکه اعتقا د راسخ دارم ساده انگاشتن داوری برای ساده ترین مسابقات منجر به خطا و بروز اشتبا ه می گردد . همانظور که داوری رشته کبدی از سایر رشته ها سختر می باشد ولی شیرینی خاص خودش را دارد.

اگر برگردید به روز اول  باز هم داوری را انتخاب می کنید :

 همان طور که گفتم داوری در رشته کبدی  سختی های خاص خود رادارد همچنین شیرینی های مخصوص به خود  باز اگر بر گردم دوباره داوری را انتخاب می کنم.

از سابقه داوریتان  بگویید:

 از سال 1384 تا به امروز به عنوان داور ملی و بین المللی ر رده ای جوانان و بزرگسالان  مشغول می باشم.

مهمترین بازی هایی که قضاوت کردید:

مهمترین بازی هایی که قضاوت نمودم  فینال مسابقات لیگ برتر ساحلی سال 92 که در چابهار برگزار گردید و فینال مسابقات  لیگ برتر که در سال 91 در اصفهان برگزار گردید حضور داشتم.

 به داوری می توان  به عنوان شغل نگاه کرد:

اصلا به هیچ عنوان چرا که اعتقاد قلبی  بنده ای است  هدف از قضاوت  و رای دادن  با نگاه معنوی  و وجدان بیدار  شایسته و بایسته است و عاری از هر گونه  منافع دنیایی  ومادی و نگاه بیرونی است.

چی شد که به سراغ داوری رفتید:

در مسابقات لیگ یک که در استان یزد بر گزار شد به پیشنهاد جناب اقای مقصودلو به امر قضاوت رو اوردم و همچنین علاقمندی  بنده به این رشته ورزشی

 

 در جمعیت هلال احمر   استان چه اقداماتی در زمینه ورزش و جوانان  انجام شده است :

جمعیت هلال احمر استان یزد در راستای  تحقق خواسته  ارمانی مقام معظم رهبری  از جوانان  و بالا بردن  امادگی  جسمانی  و نوان افزایی  نیرو های امدادی خود  و با توجه به زیز ساخت های موجود  و سالن های ورزشی  مبادرت به برگزاری کلاس های اموزشی در رشته های گوناگون و  و برگزاری مسابقات  در سطح استانی  و ملی  می نماید.

 یقینا در طول سال هایی که در  جمعینت حضور داشتیید  خاطراتی  را به یاد دارید لطفا بیان کنید:

هر امدادگر و نجاتگری  که  افتخار  و توفیق خدمت  در جمعیت هلال احمر  را داشته باشد  به طور یقین  خاطرات  تلخ و شیرین  زیادی را تجربه  کرده   است   تلخ ترین خاطرات  من در زلزله بم به ثبت سده است  از ان روز ها  و ایام سخت  چیزی جز درد و اندوه  به جا نمانده   خاطرات شیرین  بر می گردد به حضو در پایگاه های نجات بین شهری اردکان  و بودن در کنار سایر امدادگران دوستم که به گرمی و مهربانی دستشان را می فشارم چرا که حم  و غمی جز خدمت به حادثه دیدگان ودر راه ماندگان ندارند  و همچنین   توفیق زیارت  عتبات  عالیات که از طرف جمعیت هلال احمر شامل حال بنده حقیر گردید  از ماندگارترین خاطرات زندگی امداگری من می باشد.

 خانواده  شما تا چه حد با جمعیت  هلال احمر پیوند  خورده اند:

خانواده من  با حضور من  به عنوان  اولین عضو  ازکانون گرم خانواده در جمعیت هلال احمر  با اهداف و ساختار  جمعیت اشنا شدند  و پدر و مادرم که  از اینجا دستشان را می بوسم  همیشه تنها یاور و مشوق من  بودن تا بتوانم  کار در جمعیت و خدمت به خلق الله را سر لوحه کارم قرار دهم.

یک ارزو :

تندرستی و عاقبت به خیری  و سر بلندی  همه مردم  عزیز کشورم  و ظهور اقا امام زمان (عج)

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا