سمینار تحلیل بازار سرمایه با حضور دکتر عبده تبریزی دبیرکل پیشین بورس اوراق بهادار و عضو شورای عالی بورس و کارگزاران و فعالان بازار استان یزد در محل بورس منطقه ای این استان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، عضو شورای عالی بورس در این سمینار با اشاره به وضعیت بازار سرمایه و شرایط اقتصادی کشور چشم انداز آینده این بازار را روشن ارزیابی کرد.

وی حمایت مسئولان عالی اجرایی کشور و دولت از بازار سرمایه را خوب توصیف کرد و نظارت بر بازار اولیه در کشور و کنترل هرگونه انتشار عمومی اوراق بهادار را از وظایف ذاتی سازمان بورس و اوراق بهادار دانست.

دبیر کل پیشین بورس اوراق بهادار گفت: در سطح استان ها بورس های منطقه ای باید علاوه بر نظارتی که بر فعالیتهای بازار ثانویه دارند بر بازار اولیه نیز نظارت کرده و گزارش هرگونه تخلفات و سوء استفاده از فضای عمومی در انتشار اوراق بهادار را به سازمان بدهند.

دکتر عبده تبریزی گفت: بورس های منطقه ای باید طی تفاهمنامه شرکت بورس با سایر ارکان بازار سرمایه، خدمات مربوط به سایر ارکان از جمله سایر بورس ها  را نیز در استان ها ارائه کنند.

وی در خصوص طرح سهام عدالت پیش بینی کرد که ساماندهی آن در قالب صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله انجام شود  و تغییر برخی ضوابط حاکم بر معاملات چون حجم مبنا و .. جهت بهبود فضای بازار میسر گردد.

مدیر بورس منظقه ای یزد هم با ارائه گزارشی از فعالیتهای بازار سرمایه در استان گفت: بورس منطقه ای یزد در سال 1383،بر اساس ماده 95قانون برنامه توسعه سوم  با ایجاد یک تالار معاملاتی و حضور شش شرکت کارگزاری توسط دکتر عبده تبریزی بنیان گذارده شد و اکنون با 8 تالار اختصاصی و 30 دفتر معاملاتی، فعالیتهای بازار سرمایه درسطح  استان گسترش یافته و علاوه بر مرکز استان در 4شهرستان تابعه استان نیز دفاتر معاملاتی بورس راه اندازی شده است.

دکتر علی اکبر جعفری افزود: توسعه فعالیتها موجب افزایش حجم معاملات و ارتقاء این استان به صدر بورس های منطقه ای کشور شده است. 

وی اضافه کرد: با فعالیت های آموزشی و فرهنگ سازی موثری که از طریق کلاس ها آموزشی و رادیو و تلویزیون محلی انجام شده است تاکنون قریب 10 درصد جمعیت استان در بازار سرمایه جذب شده اند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا