خبر آرشیوی:

 

 

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
کرباسیان خبرداد:
جزئیات طرح‌های ارزی و ریالی در بخش معدن و صنایع معدنی
سرمایه‌گذاری 4.3 میلیارد یورویی در 24 طرح
یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات طرح‌های ارزی و ریالی در بخش معدن و صنایع معدنی، گفت: 24 طرح اولویت دار با سرمایه گذاری 4.3 میلیارد یورو در بخش ارزی و 3400 میلیارد تومان در بخش ریالی اجرا می‌شود.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، مهدي كرباسيان گفت: 24 طرح اولویت دار در بخش معدن و صنایع معدنی برای اجرا در دستور کار قرار گرفت که اين طرح‌ها، طيف وسيعي از بخش‌هاي مختلف معدن و صنايع معدني را در بر مي گيرد و مهمترين آنها در حوزه فولاد، ‌زغال‌سنگ، ‌آلومينيوم، ‌طلا و ‌امور زيربنايي متمرکز است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ‌اين طرح‌ها در بخش ارزي بيش از 4.3 ميليارد يورو و در بخش ريالي افزون بر 3400 ميليارد تومان سرمايه نياز دارند، ضمن اینکه مجموع طرح هاي توسعه اي ايميدرو به 100 فقره مي رسد كه پيش بيني شده به تدريج و در قالب مشاركت با بخش خصوصی اجرا شود.

وی همچنين ارزش طرح‌هاي مشاركتي اين سازمان را 20 هزار ميليارد تومان اعلام و تصریح کرد: پيش بيني شده اين تعداد پروژه در مدت 4 سال به اجرا درآيد.

کرباسیان در ادامه يكي از مهمترين برنامه هاي ايمیدرو را توجه به توسعه مناطق صنايع انرژي بر جنوب كشور ذكر كرد و اظهار داشت: اين مناطق به دليل دسترسي به انرژي فراوان و نزديكي به آب هاي آزاد و امكاناتي همچون گمرك و اسكله اختصاصي توانايي هاي متعددي براي توسعه صنايع مادر از جمله فولاد و‌آلومينيوم در اختيار دارند.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، به دليل وجود مزاياي فوق،‌شرايط براي توليد محصول رقابتي براي ارايه به بازارهاي جهاني فراهم شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: توسعه اكتشافات معدني يكي از برنامه هاي محوري اين سازمان است كه از اواخر سال گذشته آغاز شده و پيش بيني مي شود با اجراي عمليات اكتشافي ميزان ذخاير معدني به ميزان قابل توجهي افزايش يابد. بر همین اساس، از اواخر سال گذشته عمليات اكتشاف هوايي در منطقه سنگان در شمال شرق كشور آغاز شده است.

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
جلسه سیمانی‌ها در وزارت صنعت لغو شد

 

یزدفردا"گروه صنایع معدنی >سیمان - دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از لغو برگزاری جلسه امروز سیمانی‌ها با مسوولان وزارت صنعت خبر داد و گفت: قرار است چهارشنبه جلسه در وزارت صنعت درباره قیمت جدید سیمان برگزار شود.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، عبدالرضا شیخان با اشاره به این‌که جلسه امروز در وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل پیش‌آمدن جلسه مهم‌تر و فوری‌تری لغو شد، اظهار کرد: با این حساب دست کم تا چهارشنبه که جلسه برگزار خواهد شد، افزایش قیمت سیمان اجرایی نخواهد شد.

انجمن سیمان اواخر سال قبل طی مصوبه‌ای از افزایش 14 تا 22 درصدی قیمت انواع سیمان خبر داد.

این درحالی است که اوایل امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت این افزایش قیمت را غیرقانونی اعلام کرده و خواستار بازگشت قیمت کارخانه‌های سیمانی به قیمت‌های سال قبل شد.

طبق آخرین توافق انجام شده بین وزارت صنعت و انجمن سیمان قرار شد اعلام قیمت جدید سیمان تا پایان خرداد‌ماه یا اوایل تیرماه به تعویق بیفتد.

در تازه‌ترین اظهارنظر هفته گذشته مرتضی لطفی، عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اعلام کرد که قیمت جدید سیمان بعد از تعطیلات اعلام خواهد شد. به گفته وی قیمت تمام شده تولید سیمان براساس تازه‌ترین حسابرسی انجام شده حدود 25 درصد افزایش یافته اما نرخ پیشنهادی برای افزایش قیمت سیمان همان 14 تا 22 درصد سال قبل است.

ابهام در اعلام قیمت جدید سیمان از یک سو باعث بلاتکلیفی سهامداران شرکتهای سیمانی در بورس شده و از سوی دیگر بازار مسکن و سازندگان مسکن را در نیز انتظار نگه داشته است. در صورت افزایش قیمت سیمان به طور طبیعی ارزش سهام شرکت‌های سیمانی رشد خواهد داشت اما از سوی دیگر قطعا بازار مسکن نیز هرچند اندک تحت تاثیر افزایش قیمت سیمان قرار خواهد گرفت.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا