خبر آرشیوی:


 

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳

 

عضو شورای عالی معادن اعلام کرد:
تصمیم جدید برای معادن مرتفع تعطیل شده

 

یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن - یکی از اعضای شورای عالی معادن خبر داد که معادن جدیدی در اختیار معدن‌کاران معادن تعطیل شده بالای ۲۲۰۰ متری قله دماوند قرار می‌گیرد.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، محمدرضا بهرامن گفت: با توجه به اینکه قوه قضاییه فعالیت معدنی در ارتفاع بالای ۲۲۰۰ متری قله دماوند را متوقف کرد، نظر شورای عالی معادن هم این است که این فعالیت معدنی باید در منطقه مناسب‌تری انجام شود.

عضو شورای عالی معادن افزود: برداشت و بهره‌برداری غیرمجاز از این معادن بار‌ها در شورای عالی معادن مطرح شد که بنا بر گزارش‌های متعددی که درباره تخریب‌های شدید زیست محیطی این معادن منتشر شده بود، قوه قضاییه فعالیت آنها را متوقف کرد.

او با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی در این منطقه باعث تخریب مکان‌های گردشگری شده بود، اظهار کرد: به دلیل همین آثار تخریب زیست محیطی قرار شد که فعالیت این معادن متوقف شود اما شورای عالی معادن پیشنهاد داد یک معدن دیگر در اختیار بهره‌بردار و معدنکاران این معدن تعطیل شده قرار دهد.

نایب رئیس خانه معدن افزود: به نظر می‌رسد توقف این معادن از سوی قوه قضاییه بر همین محور است و منافاتی با نظر شورای عالی معادن ندارد.

بهرامن درباره تبعات توقف این معادن گفت: به دلیل اینکه بهره‌بردار این معدن مجوز قدیمی بهره‌برداری دارد، انتظار می‌رود در برنامه شورای عالی معادن جایگزینی معدن صورت بگیرد تا سهم اشتغال این معادن همچنان حفظ شود.

او همچنین درباره توقف تولید پوکه معدنی در دماوند بیان کرد: مطمئنا به غیر از معادنی که در ارتفاعات بالای قله دماوند قرار گرفته‌اند معادن دیگری هم هستند که از آنها پوکه استخراج می‌شود و می‌توان توقف تولید پوکه در این معادن را جبران کرد.

نایب رئیس خانه معدن افزود: با توجه به اینکه مشوق‌هایی در راستای بهره‌برداری از معادن با رعایت مسائل زیست محیطی در برنامه‌های رئیس وزارت صنعت و معدن و رئیس سازمان محیط زیست قرار گرفته است، انتظار می‌رود در سال‌های آینده این مشوق‌ها ایجاد شود تا هیچ معدنی تعطیل نشود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا