خبر آرشیوی:

 

 

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳

 

عضو هیات رئیسه خانه معدن ایران عنوان کرد:
صنعت مس از پیشگامان فرآوری کشور
یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن >مس - مس از آن دسته صنایعی است که توسعه آن الزاما با تشکیل صنایع فرآوری و احداث کارخانجات متعدد همراه است از اینرو صنعت مس را می‌توان از پیشگامان فرآوری مواد معدنی برشمرد.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، محمدجعفر صادقی‌پناه عضو هیات رئیسه خانه معدن ایران با بیان این مطلب تصریح کرد: معادن مس متعددی در سراسر کشور وجود دارد و در همین حال پتانسیل قابل توجهی برای شناسایی ذخایر مس در کشور وجود دارد. چراکه کشورمان روی کمربند جهانی مس قرار دارد و اکتشافات گسترده می‌تواند به شناسایی ذخایر جدید مس بیانجامد.

وی به اهمیت فرآوری مواد معدنی در صنایع مس اشاره و اظهار کرد: تفاوت مس با سایر کانی‌های فلزی در این است که کانسارهای مس عیار پایینی دارند و بهره‌برداری از ذخایر مس مستلزم فرآوری است. از اینرو صنعت مس از فرآوری مواد معدنی جدا نیست.

صادقی‌پناه به ضرورت پتانسیل‌یابی در حوزه مس اشاره و اظهار کرد: فعالیت‌های فعلی در حوزه صنعت مس در حالی است که سراسر گشور تحت پوشش فعالیت‌های اکتشافی قرار نگرفته و هنوز ذخایر شناخته نشده بسیاری وجود دارد. از اینرو استفاده حداکثری از قابلیت‌های موجود، جامعیت بخشیدن به فعالیت‌های اکتشافی در سراسر کشو است.

عضو هیات رئیسه خانه معدن ایران با اشاره به نقش قابل توجه صنایع فلزی در صنعت و اقتصاد کشور اظهار کرد: قابلیت‌های خوبی در حوزه ذخایر فلزی وجود دارد و کشورمان از ذخایر خوی در حوزه مس، سنگ آهن، کرومیت و ... برخوردار است. با تکمیل اکتشافات و پتانسیل‌یابی در سطح کشور، پیش‌بینی می‌شود ذخایر بسیاری به ذخایر موجود افزوده شود.

وی به ضرورت وجود مدیرت یکپارچه در بخش اکتشاف اشاره و اظهار کرد: متاسفانه نبود مدیریت یکپارچه باعث شده است تا نتوانیم برنامه‌ریزی شده در این بخش حرکت کنیم. علاوه‌ بر این به دلیل نبود استراتژی مشخص، شناخت چندانی از ذخایر معدنی کشور نداریم.

صادقی‌پناه به نقش معدن در اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: کیفیت بهره‌برداری از ذخایری که در اختیار داریم به خودمان بستگی دارد. می‌توانیم با برنامه‌ریزی اصولی و قدرتمند آینده درخشانی برای بخش معدن رقم بزنیم و بخش معدن را به نقش‌آفرینی در حوزه اقتصاد واداریم و در همین حال می‌توانیم با سهل‌انگاری و کوتاهی، رشد بخش معدن را به تعویق بیاندازیم و به سهم ناچیز معادن در اقتصاد اکتفا کنیم.

وی بخش معدن را فاقد افق و برنامه مشخص دانست و اظهار کرد: با وضعیت موجود بخش معدن دورنمای خوبی ندارد. حرکت‌های بنیادین در حوزه معدن نیازمند مدیریت یکپارچه و پتانسیل‌یابی ذخایر معدنی است.

 

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳

 

سرقینی‌اهری مطرح کرد:
ابلاغ بخشنامه کاهش ارتفاع دپوهای معادن شن و ماسه برای بهبود هوای تهران
حکم ابطال مجوز در انتظار معادن متخلف

 

یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن >سنگ و مصالح ساختمانی - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت٬ معدن و تجارت٬ از دستور برای کاهش ارتفاع تجهیزات و دستگاه‌های موجود در معادن اطراف تهران برای مقابله با آلودگی هوا خبر داد و گفت: در صورتی که این کاهش ارتفاع تجهیزات در معادن رعایت نشود پروانه و مجوز آنان باطل خواهد شد.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، جعفر سرقینی‌اهری  با بیان اینکه وجود معادن شن و ماسه در اطراف تهران تا حدودی به آلودگی هوای تهران دامن می‌زند٬ گفت: برای کاهش آلودگی ناشی از فعالیت معادن شن و ماسه اطراف تهران مقرر شده ارتفاع دپوی شن و ماسه در این معادن و همچنین تجهیزات آن‌ها تا میزان مشخصی کاهش یابد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت٬ معدن و تجارت٬ گفت: با کاهش ارتفاع دپوهای شن و ماسه و همچنین رعایت برخی نکات از سوی معدن داران از حجم آلودگی هوای تهران که مربوط به وجود معادن اطراف تهران است کاسته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بخشنامه‌ای مبنی بر کاهش ارتفاع دپوهای معادن شن و ماسه اطراف تهران به معدن‌داران ابلاغ شده است٬ افزود: در صورتی که معدن‌داران از اجرای بخشنامه سرپیچی کنند مجوز پروانه آنان ابطال خواهد شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت٬ معدن و تجارت٬ همچنین شرایط اخذ مجوز برای معدن داران را نیز رعایت بخش نامه یاد شده خواند و تاکید کرد: برای کمک به بهبود وضعیت هوای تهران باید به جد با عوامل آلاینده مقابله کرد./

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا