طرح هجرت 3 بسیج سازندگی استان با حضور فرماندارمیبد، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان، مسئول بسیج سازندگی استان، مدیر آموزش‌وپرورش و جمعی از مسئولین در دبیرستان نمونه گل محمدی میبد افتتاح شد.
 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، صبح سه‌شنبه 30 تیرماه فرماندارمیبد در مراسم افتتاح طرح اردوهای هجرت با قدردانی از مسئولین و مجریان بسیج سازندگی و طرح هجرت 3 در سطح استان و شهرستان میبد گفت: فرهنگ بسیج فرهنگ متعالی و ارزشمندی است که میراث انقلاب است و تحولات عظیمی را در توسعه و آبادانی کشور ایجاد کرده است.

حسین فلاح با اشاره به نقش بسیج در 8 سال دفاع مقدس در دفاع از آرمان‌های انقلاب در برابر رژیم بعثی صدام گفت: یکی از نمونه‌های بارز کار بسیج حضور نوجوانان و جوانان در جبهه‌های حق علیه باطل بود که با ایثار و ازجان‌گذشتگی خود حماسه بزرگی را در برابر دشمن بعثی خلق کردند.

وی بابیان اینکه امروز هم ایران اسلامی به همان روحیه بسیجی و فرهنگ متعالی نیاز دارد گفت: امروز هم نوجوانان و جوانان ما از نسل همان ایثارگران هستند که در دامن مادرانی بزرگ‌شده‌اند که فرهنگ بسیجی در وجود آن‌ها موج می‌زند.

فلاح با اشاره به سخت‌ترین تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان به مقاومت و پایداری ملت بزرگ ایران و تلاش‌های شبانه‌روزی دانشمندان کشورمان اشاره کرد و گفت: در برابر هجمه‌های دشمنان اگر کار گروهی، فرهنگ بسیجی و اراده پولادین نسل امروز نبود امروز شاهد این‌همه تحول و عظمت در کشور نبودیم.

وی بابیان اینکه بسیج سازندگی و اجرای اردوهای طرح‌های هجرت به تقویت روحیه بسیجی، مهارت افزایی، پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و روحیه نشاط و شادابی در جامعه می‌شود افزود: توسعه و آبادانی روستاها و مناطق محروم، خدمات عمومی، ارائه خدمات بهداشت و سلامت، ایجاد زیرساخت‌های عمومی در مناطق محروم و زیباسازی مدارس و فضاهای عمومی همه از آثار و برکات این طرح‌ها در جامعه است که به‌وضوح شاهد آن هستیم.

فرماندارمیبد بر استمرار این حرکت بزرگ فرهنگی در جامعه تأکید کرد و گفت: حیات انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران به همین فرهنگ بسیجی و کار گروهی گره‌خورده است و باید نسل نوجوان و جوان خود را به این سلاح قدرتمند فرهنگی در جامعه مجهز کنیم تا کشور روزبه‌روز به سمت پویایی و رشد حرکت کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا