به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاتم ضمن اعلام این خبر گفت:  دومین جلسه احیای انجمن های میراث فرهنگی شهرستان خاتم با حضور صاحب نظران این حوزه برگزار شد.

نظر به اهمیت و جایگاه میراث گرانبها تاریخی و فرهنگی کشور و ضرورت پاسداری و حراست از این آثار هویت ملی و معرفی فرهنگ غنی و تمدن کهن و اصیل ایران به نسل های آتی و بهره جستن از آن بعنوان ابزار گفتگو و تعامل با دیگر ملتها، همچنین بمنظور بهره گرفتن از همراهی و مشارکت عمومی در حفظ و صیانت از میراث تاریخی و طبیعی، با استناد به بند 21 و 20 ماده 3 قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور و برابر اهداف و مفاد اساسنامه تشکیل انجمن های میراث فرهنگی کشور مصوب 1373/1/3 شورای سازمان میراث فرهنگی کشور بعنوان گام اول در روستاهای کشور تشکیل به مرحله اجرا در می آید.

حمید مشتاقیان افزود: اهداف این انجمن جلب  حمایت مادی و معنوی مردم و مشارکت همه جانبه عمومی در زمینه های حفظ، احیا، معرفی و آموزش و پژوهش میراث فرهنگی کشور می باشد. و وظایف و اختیارات انجمن ها آشنایی با قوانین و مقررات ناظر به پژوهش، حفظ و احیا، بحث و بررسی و ارائه مشاوره فرهنگی و اجتماعی، تشویق و ترقیب مردم به رعایت احترام میراث فرهنگی، بررسی طرق جلب مساعدت های مادی و معنوی مردم، همکاری با هیاتهای تخصصی و کارشناسان و بازرسان اعزامی از سوی سازمان و ... .

وی خاطرنشان ساخت: در همین راستا دومین جلسه احیای انجمن های میراث فرهنگی با حضور دهیاران روستاهای شهرستان برگزار شد. شایان ذکر است قبل از این اولین جلسه شهرستانی احیای انجمن میراث فرهنگی شهرستان نیز با حضور مسئولین سیاسی شهرستان، شوراها و دهیاران روستاهای شهرستان برگزار شده بود










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا