کمتر از یک ماه دیگر، شهر ما میزبان جشنواره ای مزین به نام پربرکت امام مهربانی هاست. جشنواره ای که فارغ از اثراتی که بر جامعه فرهنگی و هنری یزد دارد، بدون شک برکاتش به واسطه نام امام هشتم تا سال ها در شهر و بر مردمان این شهر جاری و ساری خواهد بود. به همین منظور و به منظور همراهی تمام شهر یزد با این جشنواره، طی نشستی، شهردار یزد نیز به جمع خادمان فرهنگی امام رضا (ع) پیوست.

در این نشست که محمدرضا عظیمی زاده شهردار یزد، حمیدرضا صالحیه مدیر و رقیه توکلی دبیر اجرایی جشنواره دهم حضور داشتند شهردار و مجموعه شهرداری یزد نیز به عنوان یکی از ارکان های اصلی برگزاری دهمین جشنواره ملی فیلم مستند و کوتاه رضوی معرفی شدند. در ابتدای این جلسه، دبیر اجرایی جشنواره گزارش عملکردی از آنچه تاکنون در دهمین جشنواره ملی رضوی رخ داده است، ارائه کرد.

در ادامه محمدرضا عظیمی زاده شهردار یزد نیز، برگزاری جشنواره رضوی در یزد را اتفاق مبارکی دانست که در آینده ی فرهنگ یزد موثر و مفید است. عظیمی زاده افزود: یک زمانی شهرداری ها یک نهاد خدماتی و عمرانی بودند اما امروزه شهرداری ها تلاش می کنند در عرصه مسائل فرهنگی و اجتماعی وارد شوند. شهرداری یزد نیز مستثنی نیست. ما نیز می خواهیم رویکرد شهرداری را تغییر دهیم. یکسری فعالیت های خدماتی وظیفه شهرداری است اما باید تاثیرگذاری این نهاد در امور فرهنگی نیز دیده شود.

جشنواره رضوی هنر و فرهنگ را با هم تلفیق می کند

شهردار به علاقه خاص مردم یزد به امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: هر چند تمام مردم ایران به ایشان علاقه دارند اما این عشق در یزد شکل دیگری دارد. عشق و علاقه ای که موجب خواهد شد، جشنواره رضوی در یزد، پررنگ تر باشد. اگر اطلاع رسانی به خوبی صورت گیرد و مردم توجیه شوند، بدون شک حضور خوبی در برگزاری جشنواره خواهند داشت و حتی می توانند به صورت خودجوش، سازماندهی منظمی را ترتیب دهند.

عظمیی زاده برگزاری جشنواره فیلم کوتاه در یزد را یک کار نفیس فرهنگی خواند و ادامه داد: این جشنواره می تواند، فرهنگ، هنر و اجتماع را با هم تلفیق کند. همچنین می توان یزد را به واسطه این جشنواره به سایر کشور شناساند.

شهردار یزد، نقش هنرمندان و فیلمسازان در این زمینه را پررنگ توصیف کرد و گفت: حالا که برند این واقعه هنری با نام یزد گره خورده است، پس نتایج آن هم باید برای یزد ملموس باشد. هنرمندان می توانند از ظرفیت و پتانسیل های این شهر از جمله آداب و رسوم، فضای شهری، لهجه و ... برای ساخت فیلم استفاده کنند.

محمدرضا عظیمی زاده با اشاره به اینکه تلاش برای بین المللی شدن این جشنواره ستودنی است از آمادگی مجموعه شهرداری برای همکاری در بحث تبلیغات و برگزاری جشنواره خبر داد و افزود: فضاهای مختلف شهری از جمله مساجد، محلات، پارک ها، مدرسه ها و ... قابلیت استفاده برای هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره را دارند، شهرداری نیز آماده همراهی جشنواره رضوی برای استفاده از تمام فضاهای شهری یزد هست.

گمشده انسان امروز، آرامش است

برگزار کنندگان دهمین جشنواره رضوی امروز همچنین به دیدار رئیس شورای اسلامی شهر یزد رفته و گزارشی از فعالیت های صورت گرفته برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره ارائه دادند.

عباس زارع نیز با اشاره به انجام کار ارزشمند فرهنگی مانند جشنواره فیلم کوتاه رضوی گفت: امروزه وسایل آسایش در زندگی مردم فراهم است اما گمشده انسان امروزی، آرامش است. آرامش زمانی به وجود می آید که مردم روش صحیح زندگی را بیاموزند. بدون شک بحث اخلاق و استفاده از سیره عملی ائمه اطهار از راه های رسیدن به این آرامش است. جشنواره فیلم کوتاه رضوی نیز می تواند در این راستا گام های موثری بردارد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه جامعه ما باید به سمت اخلاق محوری برود نقش هنرمندان در این زمینه را پررنگ دانست و گفت: هنرمندان در زمینه مسائل دینی، نشان دادن زندگی ائمه اطهار و بزرگان دین بسیار می توانند تاثیرگذار باشند.

وی در پایان توجه به مسائل فرهنگی را دغدغه اعضای شورای شهر عنوان کرد و از آمادگی این شورا برای همکاری هر چه بیشتر در برگزاری جشنواره رضوی خبر داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا