مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه شهدا به ما درس جوانمردی و پهلوانی آموختند گفت: از این رو باید تلاش شود تا آرمان های شهدا به نسل جوان منتقل شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد صبح امروز هشتم مرداد ماه به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی به همراه ابوالفضل کارگر معاون توسعه ورزش این اداره کل ، علی محمدعطاری رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان ، محمدحسین ارزانش رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان و رضا نارگانی مسئول روابط عمومی و کارشناس ارزیابی عملکرد هیات های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان با خانواده شهیدان محمدهادی زینی و محمدحسین بخشنده دو شهید ورزشکار استان یزد دیدار کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در حاشیه این دیدار گفت: نبرد اسوهٔ پهلوانان امیرمومنان حضرت علی علیه‌السلام با عمروبن عبدود، بزرگترین درس پهلوانی و جوانمردی است که سالروز این نبرد به عنوان هفته ترویج فرهنگ پهلوانی نام گذاری شده است.

شریعتی افزود: این هفته بهترین زمان برای گسترش فرهنگ جوانمردی و اخلاق مداری در بین ورزشکاران است البته این برنامه ها باید در طول سال ادامه داشته باشد و در راستای این امر مهم گام برداشت.

وی اظهار داشت: شهدا با اخلاق پسندیده خود در طول دوران جنگ نشان دادند که می‌توان با ایثار،گذشت، فداکاری و حرکت در مسیر حق به سرمنزل نهایی انسانیت رسید که همین مهم می‌طلبد که ورزشکاران، شهدا را در ادامه ورزش قهرمانی و پهلوانی خود بهترین الگو بگیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد : یقینا ورزشکاران با الگوگیری مناسب از شهدا می‌توانند قله‌های سخت را با سربلندی پشت سر بگذارند و به سلامت و موفقیت به اهداف خود دست پیدا کنند.

شریعتی در پایان تاکید کرد: فرهنگ جوانمردی در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد و  باید در راستای معرفی و شناخت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به نوجوانان و جوانان تلاش بیشتری صورت گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا