مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه روح جوانمردی و پهلوانی در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای حاکم است، بر لزوم ترویج فرهنگ جوانمردی و پهلوانی در همه رشته‌های ورزشی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، مسعود شریعتی چهارشنبه‌شب هفتم مردادماه در مراسم مراسم گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی که با حضور استاندار و مسئولین یزد در زورخانه حضرت علی ابن ابیطالب (ع) یزد برگزار شد، اظهار داشت: سنت پهلوانی دستاورد و ثمره پیوند ورزش و اخلاق است و روح جوانمردی و فتوت در ورزشکاران رشته پهلوانی و زورخانه‌ای فراوان دیده می‌شود.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ورزشکاران باید به حضرت علی (ع) اقتدا کنند، افزود: اینکه امام راحل، حضرت علی (ع) را برای ورزشکاران الگو معرفی می‌کنند، بسیاری از ناگفته‌ها را برای ما بیان می‌کند زیرا در جنگ خیبر، زمانی که حضرت علی (ع) به جنگ با دشمن رفت، حضرت محمد (ص) فرمودند: تمامی ایمان در برابر تمامی کفر ایستاده است.

شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: اسلام و قرآن، توجه فراوانی به ورزش و ورزشکاران دارد و در دین اسلام، هر عملی که انسان را در راه رسیدن به کمال یاری کند، ارزش محسوب می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با بیان اینکه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان یزد در سال‌های اخیر بسیار پویا و فعال بوده است، از اقبال بسیار زیاد جوانان و نوجوانان به این ورزش خبر داد و افزود: در حال حاضر هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان یزد در مقایسه با هیئت‌‌های سایر استان‌ها در رتبه دوم قرار دارد.

وی همچنین رشته‌های شمشیربازی و اسکواچ را از دیگر رشته‌های موفق استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: این دو رشته نیز در رتبه‌های اول تا سوم کشور هستند و استان یزد در این راستا خوش درخشیده است.

شریعتی با انتقاد از کمبود اعتبارات تخصیص یافته به هیئت‌های ورزشی عنوان کرد: وقتی این هیئت‌های ورزشی با حداقل امکانات و اعتبارات این موفقیت‌ها را کسب می‌کنند، اگر زیرساخت‌های لازم برای توسعه سایر رشته‌های ورزشی در استان فراهم شود، با ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در بین ورزشکاران استان وجود دارد، می‌توانیم در زمینه ورزشی نیز مانند زمینه‌های علمی حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم.

در این مراسم، ورزشکاران هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای به انجام حرکات ورزشی پرداختند و از پیشکسوتان، داوران ، مربیان ، خیرین ورزشی ساز و روسای هیات های برتر استان یزد در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله پهلوانی و زورخانه‌ای با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا