خلاصه خبرها

رسانه

سیاستمدار

جریان سیاسی

 

 

 

 

توهین و حتی کم‌حرمتی به هیچ یک از مسوولان جایز نیست .

عموما سفرهایم تشکیلاتی است و با هماهنگی با دوستان و مجموعه‌هایی که می‌خواهند با مار کار کنند، هماهنگ می‌شود./من در عوام به عنوان یک چهره سیاسی معروف هستم، اما فرهیختگان می‌دانند که ذهنی برنامه‌ای دارم.

ایسنا

محمدضا باهنر

 

جبهه پیروان

نباید در مقابل اقدامات دولت‌ها بی‌انصافی کرد ./ امروز نظرسنجی‌های غیررسمی نشان می‌دهد که در مجموع آرای دو کاندیدای غیراصول گرا بیش از افرادی است که از جناح اصول گرا کاندیدا شده‌اند. ائتلافات زیادی هم اکنون تشکیل شده است که حتی در جریان اصول گرایی نیز هر چقدر این اصلاحات به سمت وحدت رفته شود به نفع کشور خواهد بود .

ایسنا

محمد شریعتمداری

اصلاح طلب

وظیفه سپاه و بسیج در انتخابات جلوگیری از تنش‌های سیاسی است ./ تبعیت و بهره‌گیری هوشمندانه از بیانات مقام معظم رهبری خالق حماسه سیاسی است./همواره باید تحرکات دشمنان را علیه انقلاب زیر نظر داشت ودر عرصه انتخابات نیز دشمنان فعالانه برنامه‌ریزی کرده و دست به اقداماتی زده‌اند، لکن برای خنثی‌سازی این طرح‌ها اولاً باید اشراف اطلاعاتی بر دشمنان داخلی و خارجی داشت و سناریوی دشمنان را شناخت.

ایسنا

محمد علی آسودی

(معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران )

 

رییس‌جمهور آینده از کاندیداهای فعلی در کابینه‌اش استفاده کند ./ اگر مردم می‌خواهند حماسه اقتصادی به دنبال حماسه سیاسی رخ دهد، باید مشارکت اکثریتی در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشند./ از تعداد افرادی که در حال حاضر اعلام کاندیداتوری کرده‌اند نهایتا شش یا هفت نفر بیشتر مورد صلاحیت قرار نمی‌گیرند.

ایسنا

موسی قربانی

جبهه پیروان

رهبر انقلاب همیشه نسبت به "هاشمی" نظر مثبتی داشته و دارند ./ با ائتلاف قدم به میدان گذاشتیم تا از تفرقه‌ جلوگیری کنیم./ درست است این گفته تکراری است ولی من به خاطر احساس تکلیفم قدم در عرصه گذاشتم و این صحبت را بارها تکرار کرده‌ و همه جا می‌گویم./ فرصت‌های زیادی داشتم ولی جلو نیامدم برای مثال سال 76 مکررا از سوی کارگزاران به من اصرار شد تا برای کاندیداتوری اقدام کنم ولی چون آقای ناطق‌نوری جلو آمده بود من اقدام نکردم./ ما با هزینه‌های عجیب و غریب برای انتخابات مخالف هستیم و این کار را انجام نمی‌دهیم، همین‌طور امیدواریم در نهایت انتخاب به سمتی پیش رود که مصلحت است./ شاهد بودم امام(ره) و مقام معظم رهبری نظر مثبتی نسبت به هاشمی داشتند و مقام معظم رهبری امروز هم نظرشان حفظ احترام به ایشان بوده و خودشان چندین بار هاشمی را به عنوان رییس تشخیص مصلحت نظام نصب کردند اما این کار را برای آنهایی که جزو فتنه بودند انجام ندادند، ولی در رابطه با هاشمی همیشه نظر مثبتی داشتند، الگوی ما نیز مقام معظم رهبری است و همان‌طور که ایشان مصلحت بدانند عمل می‌کنیم، در هر صورت هر فردی از بنی‌صدر و هاشمی گرفته تا خاتمی و احمدی‌نژاد هم نکات مثبت دارند و هم منفی، اگر قرار باشد یکسره نقد کنیم که دیگر کسی نمی‌ماند./اگر جامعه مدرسین و جامعه روحانیون بر روی یک نفر از کاندیداها اجماع کنند نظر ما هم همان است ولی شاهد هستیم که نه جامعه مدرسین و نه جامعه روحانیون و نه مقام معظم رهبری تا امروز موضع‌گیری در خصوص هیچ یک از کاندیداها نکرده و نخواهند کرد.

ایسنا

علی اکبر ولایتی

(عضو ائتلاف پیشرفت )

ائتلاف سه گانه

دفع فتنه درس شهیدان است./ به بهانه انتخابات وحدت را خدشه‌دار نکنند ./ دفع فتنه یکی از درس‌هایی است که شهدا به ما می‌دهند. این خون مانع نفوذ دشمن به کشور و باعث می‌شود که شبکه‌های تروریستی نتوانند در کشور فعالیت کنند.

ایسنا

سیدکاظم صدیقی

(امام جمعه موقت تهران)

 

نتیجه ائتلاف 2+3 اصولگرایان چه شد؟

یک کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری از نامشخص بودن نتیجه ائتلاف 2+3 اصولگرایان تا امروز خبر داد./ آنان که جواب بداخلاقی را با بداخلاقی می‌دهند کار درستی نمی‌کنند؛ چراکه بداخلاقی جواب درستی نیست./ دنیای رقابت دنیای مردانگی است. با مردانگی می‌توان بحث و مناظره کرد و اینجانب آماده‌ام تا با همه مدعیان در کشور به گفت‌وگو بنشینم. همچنین بنده آماده حضور در مناظره‌های مختلف هستم.

ایسنا

مصطفی پورمحمدی

 

تعرفه‌های یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد استان البرز شد .

با رعایت تدابیر حفاظتی، امنیتی و با حضور مامورین نیروی انتظامی و نماینده هیات نظارت استان، تعرفه‌های یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد استان البرز شد.

ایلنا

علی اکبر زارعی‌نژاد

(معاون اجرایی ستاد انتخابات استان البرز )

 

امیدواریم برخی لجاجت‌ها بر ادامه اشتباهات برطرف شود ./ تعهدات سنگینی که به دولت جدید منتقل خواهد شد و مطالباتی که بدون پشتوانه اقتصادی برای دوره جدید ایجاد شده است، دشواری کار در آینده را مضاعف می‌کند.

ایلنا

اکبر هاشمی‌رفسنجانی

(رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام )

کارگزاران

راه‌اندازی پایگاه اینترنتی دو نفر از کاندیداهای ‌ریاست جمهوری

بپایگاه اطلاع‌رسانی ستادهای مردمی حامی کامران باقری لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با عنوان «حماسه 92» راه‌اندازی شد.

سایت «حماسه 92»  با آدرس اینترنتی www.bagherilankarani.com قابل دسترسی است و قرار است ‌آخرین مواضع و مصاحبه‌ها و تصاویر وی بر روی این سایت قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم، پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد عضو ائتلاف 5 نفره اصولگرایان و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز رونمایی شد.

سایت اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با آدرس www.aboutorabi.ir قابل دسترسی است و آخرین سخنرانی‌ها و مواضع وی بر روی این سایت قرار می‌گیرد.

نسیم

خبر

 

اخبار06-02-92

 

 

 

کاندیداهای ریاست‌جمهوری برای خلق حماسه سیاسی تلاش کنند .

ایسنا

محمدحسن آصفری

 

 

در ترافیک کاندیداتوری اهداف جامعه برای انتخاب رییس‌جمهور فراموش نشود .

اینکه تعداد زیادی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری وارد عرصه شوند، خوب است اما در این شلوغی و ترافیک کاندیداها نباید اهداف جامعه برای انتخاب رییس‌جمهور گم شود.

ایسنا

بهرام بیرانوند

(عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس )

جبهه پیروان

دایره صلاحیت را خیلی تنگ نگیریم ./ براساس قانون هیات‌های اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری باید پنج ماه قبل از پایان دوره یعنی در اسفند ماه تشکیل می‌شدند اما به نظرمی‌رسد وزارت کشور در زمان تشکیل هیات‌ها اشتباه کرده است. به هرحال ممکن است برخی اعضای هیات اجرایی شوراها در هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری هم حضور داشته باشند که منعی در این رابطه وجود ندارد اما ترجیح ما این است که دو هیات اجرایی جداگانه وجود داشته باشد./ ما این را مدنظر داشتیم ناظران انتخابات شوراها مثل اعضای شعب با ناظران انتخابات ریاست جمهوری یکی باشند اما شورای نگهبان این را قبول نکرد بر این اساس دو دسته ناظر برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری وجود خواهد داشت.

ایسنا

محمد جواد کولیوند

(نایب رییس کمیسیون شوراهای مجلس )

جبهه پیروان

رئیس جمهور آینده باید«حفیظ و علیم» باشد .

ایسنا

محمدحسن ابوترابی‌فرد

دولت

همایش دعوت از سعید جلیلی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری در مشهد برگزار می‌شود.

رییس ستاد مردمی دعوت از سعید جلیلی در مشهد با اعلام این خبر گفت: در پی مراجعات و درخواست‌های مکرر دوستداران گفتمان انقلاب اسلامی برای دعوت از دکتر جلیلی، این ستاد همایش بزرگی را یکشنبه - هشتم اردیبهشت - در مسجد صنعتگران مشهد برگزار می‌کند.

ایسنا

خبر

 

وارد انتخابات نشده‌ام که به نفع کسی کنار بکشم ./رییس‌جمهور باید به مدیریت و جهت‌گیری‌های کلان در هر حوزه‌ای اشراف داشته باشد./در یک ائتلاف بر اساس مقبولیت و بررسی‌های علمی هرکس برتری دارد، در ائتلاف خواهد ماند و نتیجه نهایی ائتلاف تا 15 اردیبهشت مشخص خواهد شد. برای این منظور، نظرسنجی میدانی شروع شده است و باید بر اساس نگاه قطعی و حمایت مردم، ادامه تصمیم خود را داشته باشم و بر این نظر خواهم ماند./خاتمی در حوزه مطالبات سیاسی کارنامه خوبی داشت  .

ایسنا

منوچهر متکی

 

جبهه پیروان

کسی که بخواهد در مساله تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات توسط شورای نگهبان بگوید "شورای نگهبان حق نظارت ندارد"، در واقع با مردم، شهدا و شرع مقابله کرده است./ رعایت قانون یکی از خطوط قرمز انتخابات است./ در طول 34 سال گذشته همه دوره‌های انتخابات کشور قانونی برگزار شده است.

ایسنا

کاظم صدیقی

(امام جمعه موقت تهران)

 

نقش مراجع در مسیر انتخابات حساس است./ مطالبات کارگری مورد توجه مسئولان باشد .

حجت‌الاسلام والمسلیمن حسن روحانی در ادامه دیدارهای خود با علما و مراجع، با آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله نوری همدانی و نماینده آیت‌الله سیستانی دیدار و گفت‌وگو کرد./ در برابر دشمن خارجی باید قدرت ملی را افزایش دهیم ./ هیچ‌کس به اندازه خود کارگران نمی‌تواند از منافع آنها حمایت کند .

ایسنا

حسن روحانی

کارگزاران

مقبولیت زمانی اعتبار دارد که رهبری تنفیذ کند/ رییس‌جمهور مدیرعامل است نه رییس هیات مدیره

"حزب موتلفه اسلامی مدعی است که می‌خواهد جامعه نمونه اسلامی را به منصه ظهور برساند"، مدعی هستیم با همه آرمان‌ها، ارزش‌ها و با توجه به تهدیدات خارجی کشور برای رسیدن به این هدف برنامه و تیم داریم./در سال‌های آینده باید با پرچم اقتصادی پیش برویم.

ایسنا

یحیی آل‌اسحاق

جبهه پیروان

ارسلان فتحی‌پور اعلام کاندیداتوری کرد ./ همه باید کمک کنیم تا فضای انتخابات از سیاست‌زدگی محض خارج شود ./ ارسلان فتحی‌پور پیش از اعلام کاندیداتوری خود، با حضور در مرقد امام خمینی(ره) و بهشت زهرا(س) به مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای انقلاب ادای احترام کرد.

ایسنا

ارسلان فتحی‌پور

(رییس کمیسیون اقتصادی مجلس )

 

حزب اعتماد ملی جلسه‌ای نداشته است./ دعوت از خاتمی و هاشمی برای کاندیداتوری

تا کنون برای بازگشایی دفتر حزب اعتماد ملی اقدامات بسیاری صورت گرفته است اما هیچ سازمان و نهادی پاسخگوی سوالات ما نیست./ دولت احمدی نژاد بر خلاف تمامی دولت های گذشته، قصد دارد کاندیدای خود را هم به اصولگرایان و هم به نظام تحمیل کند.

ایلنا

رسول منتجب نیا

(قائم مقام حزب اعتماد ملی )

اصلاح طلب

مردم کاندیدای تحمیلی را نمی‌پذیرند.

آقای احمدی نژاد بداند که خودش هم یک رای بیشتر ندارد و نیازی نیست که مشایی را به اینجا و آنجا ببرد، برایش جشن بگیرد و به او پرچم و نماد ملی را هدیه دهد؛ این کار همان تحمیل کردن کاندیدای مورد نظرش بر مردم است.

ایلنا

ابوالقاسم رئوفیان

(مسئول ستاد انتخابات جبهه ایستادگی )

ایستادگی

آزادي ناگهاني جن گير مشهور در آستانه انتخابات / در فاصله حدود 50 روز تا برگزاري انتخابات، ع.غ، رمال و جن گير مشهور، به طور ناگهاني از زندان آزاد شده است./ ع.غ که بنابر گزارشهاي اوليه قرار بود به اعدام محکوم شود و سپس حکم وي با چند مرحله لابي ها و رايزني هاي گسترده به هشت سال زندان تقليل يافت، در آُستانه انتخابات آزاد شده و به مکاني خاص منتقل شده است./ گفته مي شود پس از آزادي وي، ع غ  مراجعات زيادي مرتبط با مسايل سياسي داشته است.

آریا

خبر

 

چه کسي با هاشمي رقابت مي کند؟ /در فضاي سياسي کشور شاهد حضور سه جريان اصلي هستيم يعني اصولگرايان،حلقه احمدي نژاد و اصلاح طلبان / جريان اصولگرايان به چند مجموعه و زير مجموعه تقسيم شده که هر کدام با تعدد کانديدا مواجه اند .ائتلاف 1+2سه کانديدا را درون خود جاي داده که هيچ کدام از آنها پشتوانه حزبي خاصي ندارد و بيشتر ويژگي هاي فردي اين سه شخصيت،آنها را شاخص کرده است.

ويژگي هاي فردي و نزديکي اعضاي ائتلاف 1+2 به نهاد حاکميت موجب شده،اين سه نفر بتوانند خارج از احزاب و جريان اصولگرا به قول و قرارهايي برسند که البته اين موضوع اعتراض و انتقاد ساير اصولگرايان را به همراه داشته و شايد به همين دليل ائتلاف پنج گانه را در برابراين ائتلاف تشکيل دادند.

:در برابر ائتلاف 1+2،ائتلاف پنج گانه اصولگرايان از پشتوانه حزبي برخوردار است و افرادي چون باهنر به نمايندگي از جامعه مهندسين ،آل اسحاق به نمايندگي از موتلفه ،منوچهرمتکي و پور محمدي که به نوعي به علي لاريجاني نزديک هستند را در خود جاي داده است./در صورت عبورمشايي از فيلتر شوراي نگهبان ،اصولگرايان با مشکل جدي مواجه مي شوند از اين رو اين جريان تلاش خواهد کرد با کانديدايي که قدرت رقابت با نامزد دولت را داشته باشد وارد انتخابات شود.

بنده معتقدم اگر مشايي به عنوان نامزد دولت وارد انتخابات شود يا در جريان اصلاحات از ميان آقايان هاشمي يا خاتمي يک نفر به نمايندگي از اين جريان ،کانديدا شود قطعا ائتلاف1+2فردي چون قاليباف را وارد انتخابات خواهد کرد زيرا قاليباف شانس بيشتري براي اخذ آراء را دارد.

آریا

محمد جواد حق شناس (عضو حزب اعتماد ملي

اصلاح طلب

عدم رعايت اخلاق در انتخابات کارمان را به "کرام‌الکاتبين" واگذار خواهد کرد .

کانديداها و حاميانشان باید تمامی اخلاقیات را به درستی رعایت کرده و از متهم‌کردن دیگران پرهیز کنند چراکه در غیر این صورت کار ما با کرام‌الکاتبین خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران

محمدمهدی عبدخدایی

( دبیر کل جمعیت فداییان اسلام )

 

هنوز نظر پدرم به سمت آمدن نیست ./حتما در مورد اظهارات برادرم(ياسر هاشمي) در خصوص آمدن پدرم، سوءتفاهم شده است.

باشگاه خبرنگاران

محسن هاشمی

کارگزاران

تعدد نامزدهای اصولگرایان بايد کاهش یابد/ هركس مقابل رهبري بايستد همان‌جايي مي‌رود كه رجوي رفت

برخی مسئولان حرفهای دو پهلو می‌زنند و برخی شعارهایی می‌دهند که منافقین اول انقلاب می‌دادند،هرکس در مقابل ملت و رهبری به تلویح و تصریح بایستد بداند همان جایی خواهد رفت که مسعود رجوی رفت.

"در سالهای اخیر موتلفه با داشتن کارگروه‌های مختلف برای شئون مختلف اداره کشور حرفها و برنامه‌های کارشناسی شده داشته است .

معتقدیم که میدان خالی از رقبای جدی در مقابل اصولگرایان نیست. باید تعدد نامزدهای اصولگرایان کاهش یابد و به یک نفر برسیم تا اصولگرایان شکست نخورند. تعدد نامزدها یعنی شکستن رای و فرش قرمز پهن کردن در مقابل تمام رقبا/میان فتنه و اصلاح‌طلبان مرزبندی وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران

محمدنبی حبیبی

( دبيركل حزب موتلفه  )

جبهه پیروان

گزينه نهايي ائتلاف سه‌گانه مورد حمايت جبهه حاميان ولايت است ./ اين جبهه در انتخابات رياست جمهوري از گزينه نهايي ائتلاف سه‌گانه حمايت خواهد كرد./در پي سازماندهي فعاليت‌هاي انتخاباتي رياست جمهوري و شوراها هستيم و در  انتخابات شوراي شهر  ليست مستقل ارائه خواهيم داد./ کانديداي مورد نظر جبهه حاميان ولايت به زودي اعلام مي‌شود و در نظر داريم بحث ولايتمداري و شايسته‌گزيني را در انتخابات بررسي کنيم.

باشگاه خبرنگاران

دلاور صيامي

ایستادگی

عدم حضور فعال اصلاح‌طلبان در انتخابات "ايست قلبي" براي جريان اصلاحات است .

اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شرکت نکنند، ایست قلبی برای جریان اصلاح‌طلبی به وجود خواهد آمد و نام آنها برای همیشه از صحنه سیاسی کشور خارج خواهد شد و این امر خطر بزرگی است که اصلاحات را تهدید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران

محمدزارع فومنی

( دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات )

اصلاح طلب

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری وارد منازعات سیاسی نشوند .

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری خواست که به منازعات سیاسی و سیاه نمایی ها دامن نزنند و به تشریح برنامه ها و دیدگاه های خود بپردازند .

نسیم

سید محمد حسینی

( دبیر کل کانون دانشگاهیان )

 

همه در انتخابات شرکت کنند./امیدوارم انتخابات پرشور برگزار شود ./ من چه کاره‌ام که روی من اجماع کنند، من تاب چنین چیزی را ندارم./ ما مخلص همه هستیم و به اصلاح‌طلبان و اصولگرایان و به همه ارادت داریم و امیدوارم که آنچه خیر جمهوری اسلامی و مردم است، تحقق پیدا کند.

نسیم

سید محمد خاتمی

اصلاح طلب

حضور حداد عادل در انتخابات ریاست‌جمهوری قطعی است ./ حضور حداد عادل در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری قطعی است. لیکن جریان فتنه، انحراف و نفوذی‌های این دو جریان، تلاش دارند تا با انتشار اخبار کذب و دروغ، یکی یکی نیروهای انقلاب را از صحنه رقابت خارج کنند./ نوع نگاه و روش حداد عادل در رقابت‌های انتخاباتی با دیگران تفاوت دارد. به گونه‌ای که وی، نه تنها بنای تخریب، بلکه حتی نقد نیروهای انقلاب را نیز در برنامه تبلیغاتی-انتخاباتی خود ندارد. بر این اساس، عده‌ای که رقابت‌های انتخاباتی را جنجال و پرخاش می‌بینند، تلقی‌شان این است که حداد عادل در رقابت‌های انتخاباتی حضور ندارد.

نسیم

مجتبی توانگر

( مسئول روابط عمومی ائتلاف پیشرفت )

 

۲ساله آرامش و ثبات را به اقتصاد بازمی‌گردانم/ برنامه‌ای با ۱۲ هزار سند آماده کرده‌ام .

برای سامان‌دهی دوساله اقتصاد، برنامه دقیق و جامع دارم. اقتصاد سیاست‌زده بهشت جزایری‌ها و مه‌آفریدها است. آبروی مبارزه با مفاسد اقتصادی را بردند. برای سامان‌دهی اقتصادی به برنامه،کارنامه و مدیریت جهادی نیاز داریم.

نسیم

محمدباقر قالیباف

ائتلاف سه گانه

استفاده از مسئولیت برای تبلیغات انتخاباتی قطعاً خلاف شرع است./ گروه‌ها از کاندیداها تعهد کتبی بگیرند

گروه‌های ارزشی باید به‌صورت مشروط از کاندیداها حمایت کنند و کتباً بنویسند: ما با این شرط‌ها از تو حمایت می‌کنیم، و نامزد مورد نظر این شروط را امضا کند./. آنچه مقام معظم رهبری در رابطه با انتخاب رئیس جمهور آینده فرمودند که امتیازات رؤسای جمهور سابق را لحاظ کنیم و کسی را انتخاب کنیم که آن امتیازات را داشته باشد و از نقاط ضعف نیز مبری باشد، مطلب خردورزانه‌ای برای اداره کشور است.

رئیس جمهور آینده باید " ولایتمداری عملی" داشته باشد ./رابطه مسئولان با ولی فقیه "امام و ماموم" است./ رابطه ولی فقیه و مسئولان بیش از نوع رابطه " پدر و پسری" است ./هزینه کردن از بیت‌المال نقطه ضعف برخی از روسای جمهور است ./هزینه کردن از بیت‌المال برای تبلیغات انتخاباتی " قطعا خلاف شرع" است ./ استفاده معنوی از پست و مقام برای تبلیغات انتخاباتی " خلاف شرع" است .

پیشنهاد آیت‌الله خاتمی به گروه‌های ارزشی برای حمایت از کاندیدا : ولایت‌مداری / قانونمداری / زیست مردمی / استکبارستیزی / خدمتگزاری و خستگی‌ناپذیری از خدمت به مردم برای اصول فوق از کاندیدای مورد حمایت خود امضا بگیرید ./ انتخابات 24 خرداد یک امتحان بزرگ الهی‌ست ./ تاکنون به صورت مصداقی به نتیجه‌ای نرسیده‌ام .

نسیم

آیت‌الله خاتمی

 

کمیته 17 نفره‌ای در فراکسیون جهت ایجاد وحدت بین کاندیداهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده است که این کمیته یک‌شنبه هفته‌ آینده با علی اکبر ولایتی از اعضای ائتلاف پیشرفت دیدار می‌کند.

در این جلسه قرار است درخواست‌های آحاد ملت و نیز توجه به خرد جمعی و همین‌طور مشخص کردن تیم‌های اقتصادی و سیاسی مورد نظر کاندیداها و بررسی برنامه‌ها، اهداف و دید‌گاه‌‌های آن‌ها مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار گیرد. ممکن است که در صحبت‌هایی که با کاندیداها داریم با آقای لاریجانی نیز مذاکراتی داشته باشیم، اما نظر اکثریت فراکسیون بر روی آقای لاریجانی نیست.

نسیم

کمال‌الدین پیرمؤذن  (عضو فراکسیون رهروان مجلس )

جبهه پیروان

نامزدها موظفند اگر فردی را از خود تواناتر دیدند به نفع وی کنار بکشند .

آیت‌الله جوادی آملی در دیدار حسن روحانی اظهار داشت: وظیفه ما حضور حداکثری در انتخابات است و وظیفه نامزدها هم این است که اگر فردی را تواناتر و اصلح‌ از خود دیدند، میدان را به او واگذار کنند.

شرایط انتخابات این دوره ریاست جمهوری با دوره‌های پیشین کاملا متفاوت است. شرایط بین‌المللی، اوضاع منطقه و مشکلات اقتصادی و اجتماعی، شرایط ویژه و سختی را پیش روی ما قرار داده و راه حل آن انتخابات رقابتی پرشور، حداکثری و انتخاب فردی است که از رجل مذهبی و سیاسی و دارای سابقه قوی در مدیریت باشد و نقش مراجع در تبیین این مسیر نقشی بسیار حساس و تاریخی است. / ما وظیفه داریم مردم را برای خلق حماسه بزرگ آماده کنیم و با کاهش کاندیداها و تمرکز آرا انتخاباتی محکم داشته باشیم./ شایان ذکر است که روحانی، چندی قبل نیز با چند تن از مراجع و علمای قم، از جمله آیت‌الله موسوی اردبیلی، آیت‌الله صافی و همچنین  آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی فرزند آیت‌الله لنکرانی دیدار و گفت‌و‌گو کرده بود.

نسیم

آیت‌الله جوادی آملی

 

 

نشست سراسری سیاسی - انتخاباتی دفتر تحکیم وحدت ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت برگزار می‌شود .

به نمایندگی از جمع دانشجویان از مسئولان انتظار داریم که بتوانند همانگونه که در بیانات خود مطرح می‌کنند که دنبال خدمت رسانی هستند، در این مسیر حرکت کرده و تا آخرین لحظه در این مسیر باقی بمانند./ زود برگزار شدن امتحانات در دانشگاه‌ها خیانت به فضای سیاسی کشور است .

دلسرد کردن مردم خیانت به جمهوری اسلامی است.

نسیم

محمدعلی اسلامی

( دبیر دفتر تحکیم وحدت

 

نظر‌آیت‌الله‌مهدوی‌کنی درباره خروجی‌ائتلاف اصولگرایان

آیت الله مهدوی کنی در رابطه با نامزد ریاست جمهوری نظراتی دارند اما همواره نظر نهایی خود را در قالب جمع‌بندی جامعه روحانیت مطرح نموده‌اند. ایشان به جمع بندی گروه‌های اصولگرا امیدوارند.

انتخابات در ماههای اخیر با توجه به این که مقام معظم رهبری فرموده‌اند که باید به یک حماسه سیاسی در کشور تبدیل شود و همچنین طبق فرمایشات ایشان حضور در انتخابات به خودی خود خلق یک حماسه می‌باشد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است. از یک منظر تعدد کاندیداها شاید حضور گسترده  مردم با سلیقه‌ها و گرایش‌های متفاوت در انتخابات را  بیشتر نماید. از طرف دیگر نیز این امکان وجود دارد که چنین تکثری باعث ایجاد سردرگمی و تردید در اقشار عمومی مردم جهت انتخاب فرد اصلح شود.

به نظر می‌رسد که فضای سیاسی آینده کشور فضای روشن‌تری باشد. خود حضور کاندیداهای مختلف نشان دهنده آن است که فضا و صحنه سیاسی برای شرکت افراد با سلیقه‌های متفاوت باز است.

. با توجه به همزمانی انتخابات شوراها با انتخابات ریاست جمهوری ضروری به نظر می‌رسد که رسانه‌ها بیشتر در حوزه شوراها بحث کنند. متاسفانه برخی رسانه‌های اصولگرا از اهمیت انتخابات شوراها غفلت کرده‌اند و گود را به جریانات رقیب سپرده‌اند.

نسیم

ابراهیم انصاریان

( رئیس دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری )

 

باید دست این دولت را برای احیای شعارهای اصیل انقلاب بوسید / فضای قبل از 84 با بعد از 84 بسیار متفاوت است .

یکی از مهمترین ویژگی های این دولت این بود که شعارهای انقلاب را خوب مطرح کرد و قابل تقدیر است و فضای جامعه را متوجه اصالت های انقلاب کرد و انصافا قابل تحسین است.

فضای قبل از 84 با بعد از 84 بسیار متفاوت است و باید دست همه آنهایی که این موضوع را احیا کردند بوسید .

بیشترین ضعف و نقدی که می توانم به این دولت داشته باشم اینکه به بسیاری از این شعارها خیانت کرد!!

شبکه ایران

محمدباقر قالیباف  (شهردار تهران )

ائتلاف سه گانه

فتنه و انحراف دو جریان پیش روی شورای نگهبان در انتخابات آینده

فتنه و انحراف دو جریانی هستند که در این دور از انتخابات، شورای نگهبان آنها را در پیش روی خود دارد و باید به عنوان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام توجه خاص به آن داشته باشد.

فارس

جواد کریمی‌قدوسی

 

از قالیباف بدعهدی ندیدیم ./ یکی از شاخصه‌های مهم برای شخص رئیس‌جمهور، داشتن برنامه روشن و عقلانی برای پیشبرد نظام اسلامی در مسیر پیشرفت و عدالت است./با توجه به شرایط کنونی کشور، اعلام حضور کاندیداهای کارآمد و با برنامه یکی از اصول لازم برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و خلق حماسه سیاسی و به دنبال آن حماسه اقتصادی است.

یکی دیگر از شاخصه‌های مهم برای شخص رئیس‌جمهور داشتن برنامه روشن و عقلانی برای پیشبرد نظام اسلامی در مسیر پیشرفت و عدالت است که در اینجا یک سؤال مهم پیش می‌آید که چه تضمینی برای اجرای برنامه کاندیداها در صورت پیروزی وجود دارد.

آقای قالیباف بارها اعلام کرده‌اند که تاکنون به لطف خداوند در هر جایی که بوده‌ام و در عرصه اجرایی قولی به مردم داده‌ام به عهد خود وفا کرده و آن را به اجرا در آورده‌ام و کسی الحمدالله ار من در کارم بدقولی ندیده است.

فارس

رضا شیران خراسانی

( رئیس ستادهای  مردمی حامی قالیباف )

 

خبر نامزدی پدرم در انتخابات دروغ محض است ./ یاسر هاشمی خبر نامزدی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد. / یاسر هاشمی به عنوان مشاور و علی یونسی به عنوان مسئول اقوام و مذاهب ستاد انتخاباتی حسن روحانی از دیروز به تبریز سفر کرده‌اند و با گروه‌های مختلف به مذاکره نشسته و با آنان به گفت‌وگو پرداخته‌اند تا مسائل انتخاباتی در استان آذربایجان‌شرقی را مورد بررسی قرار دهند./ برادرم فقط در انتخابات شوراها شرکت کرده و قصد ورود به مقوله ریاست جمهوری را ندارد.

فارس

یاسر هاشمی

 

کارگزاران

رئیس‌جمهور به جای سفرهای تبلیغاتی به مشکلات مردم رسیدگی کند./ در صورت حضور هاشمی سرنوشت سال ۸۴ در انتظار اوست ./ کسی که با تخریب بخواهد به مسئولیت برسد خیر و برکتی نخواهد دید ./اولین ضرورت حضورم در عرصه انتخابات فقدان یک نقشه راه درست برای ادامه مسیر است .

برنامه‌هایم در حوزه داخلی و بین‌المللی را در هفته‌های آینده اعلام می‌کنم ./در صورت اشتراکات گفتمانی ائتلاف می‌کنم ./در جلسه‌ای که با سعید جلیلی در هفته‌های گذشته داشتم گفتمان و دغدغه‌هایمان قرابت‌های زیادی با یکدیگر داشت و اگر ایشان در صحنه انتخابات حاضر شوند حتما با هم ائتلاف می‌کنیم؛ البته آقای جلیلی گفت: در حال فکر کردن هستم که آیا در این دوره از انتخابات حضور یابم یا خیر، بنده امیدوارم ایشان به نتیجه برسد و حتما در صحنه حاضر شود./هنوز برای معرفی رقیب اصلی‌ام زود است .

نظر زاکانی درباره حضور زنان در کابینه /ادامه شیوه فعلی هدفمندی یارانه‌ها آسیب جدی به کشور می‌زند/اجرای 3 گام برای اجرای هدفمندی /مردم باید عزتمندانه در کشور زندگی کنند ./اولین جلسه بعد از پیروزی با رقبایم است/رقابت در انتخابات باید دوستانه باشد ./به گفته خیلی ‌ها زندگی ساده‌ای دارم .

4 دلیل برای تأخیر در اعلام کاندیداتوری‌ام داشتم .

دلیل اول اینکه به دنبال این بودم که از بیانات رهبری فهم کنم که با توجه به نیازها و ضرورت‌های امروز ملاک‌ها و معیارهایی از سوی ایشان بیان می‌شود که در فرد دیگری باشد و بنده بخواهم به او کمک کنم. دلیل دوم اینکه، صبر کنم و صحنه را ببینم که چه کسانی وارد عرصه انتخابات می‌شوند. ببینم آیا کسی می‌آید که دغدغه‌ها و ضرورت‌هایی که بنده دنبال می‌کنم را دنبال کند

معتقدم در کنار همه خوبی‌ها در کشور فساد نیز وجود دارد ./ برای برخورد با فساد باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد .

فارس

علیرضا زاکانی

اصولگرای تحول خواه

( ایثارگران )

ادعای جدید زاکانی: گرانی‌های ساختگی و مصنوعی با هدف تامین هزینه‌های انتخاباتی و ایجاد فشار اجتماعی بر نظام! / به نظر می رسد نماینده تهران که پیش از این در ایام انتخابات مجلس نهم نیز دولت را به هزینه کرد 900 میلیارد تومان از بیت المال برای کاندیداهای مورد حمایت خود متهم کرده بود، این روزها قبای کاندیداتوری ریاست جمهوری به تن کرده تا به مدد سایت ها و رسانه های متعددی که در اختیار دارد، خط تخریب و افترا علیه خدمتگزاران دولت را همچون سال های اخیر، با قوت بیشتری ادامه دهد./ دبیرکل جمعیت رهپویان که همواره به ارائه تحلیل های محیرالعقول و همراه با افترا شناخته

می شود، ‌اظهار داشته است: «کسانی که امروز در قدرت هستند و می‌خواهند در قدرت باقی بمانند برای این کار حاضرند هر هزینه‌ای را به انقلاب اسلامی تحمیل کنند! اگر شما می‌بینید که این گرانی‌ها اتفاق افتاده و وضعیت بازار به این شکل است، بنده که دستی در کار دارم به شما می‌گویم بخشی از این گرانی‌ها ساختگی و مصنوعی است! برخی با ایجاد گرانی‌های مصنوعی و آشفتگی در بازار دو هدف را دنبال می‌کنند؛ یکی تامین هزینه‌های انتخاباتی خود! و دیگری اینکه با ایجاد فشار اجتماعی! نظام را مجبور کنند که از حقوق قانونی‌اش دست بردارد تا این گروه بتواند نامزد مورد نظر خودشان را عبور دهند!»

شبکه ایران

علیرضا زاکانی

اصولگرای تحول خواه

( ایثارگران )

ایده تجمیع هیات های نظارتی انتخابات/ هیات نظارت حرف آخر را در تایید صلاحیت داوطلبان شوراها می زند . /زمانی که واژه حماسه از سوی مقام معظم رهبری بر انتخابات اطلاق می شود یعنی ما یک رسالت و ماموریتی فراتر از روند عادی در پیش داریم بنابراین حضور گسترده مردم از یک سو و مجموعه اقدامات نظارتی و اجرایی که باید در انتخابات ایفای نقش کنند از سوی دیگر تکلیف دارند که این حماسه را در حداکثر سطح کمی و کیفی برگزار کنند.

مهر

طلایی نیک

( جانشین معاونت نظارت مجلس )

اصولگرای میانه رو

اخبار 07-02-92

 

 

 

تعدد نامزدها در میزان شور انتخاباتی جامعه تاثیرگذار است ./ فضای جامعه در آستانه انتخابات قابل مقایسه با دوره‌های گذشته نیست،  این امر شاید به دلیل تعدد کاندیداها و همچنین وقایع پس از انتخابات سال 88 باشد.

ایسنا

محمدرضا راه‌چمنی

(دبیرکل حزب اتحاد و همکاری ملی )

اصلاح طلب

هاشمی و خاتمی برای ایجاد ائتلاف اصلاح طلبان تلاش می‌کنند ./ تمام سعی خود را می کنیم تا درانتخابات با کاندیدای واحد اصلاح طلبان وارد عرصه انتخاباتی شویم.

ایسنا

علی یونسی

(وزیر پیشین اطلاعات)

اصلاح طلب

کدام کاندیداها مورد حمایت فراکسیون اصولگرایان هستند؟ / فراکسیون اصولگرایان هنوز به کاندیدای مشخصی نرسیده است./در صورتی که وحدت رویه بین تمام اصولگرایان به وجود آید احتمال اعلام موضع فراکسیون از یک کاندیدای مشخص وجود دارد؛ اگر طبیعتا همین رویه تعدد کاندیداها ادامه پیدا کند اعلام موضع نیز بعید است.

ایسنا

روح‌الله عباسپور

(عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس )

جبهه پیروان

کاندیدای جبهه مردمی اصلاحات به زودی معرفی می‌شود ./ نامزد مورد حمایت این جبهه در انتخابات ریاست جمهوری به زودی معرفی می‌شود، بزرگان اصلاح‌طلبان در حال از دست دادن زمان هستند./ گر خاتمی یا هاشمی برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کنند، جبهه مردمی اصلاحات از آنها حمایت می‌کند

ایسنا

محمدزارع فومنی

( دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات )

اصلاح طلب

بزودی تصمیم نهایی برای کاندیداتوری‌ام را اعلام می‌کنم./ در صورت حضور، مستقل خواهم بود .

مباحث و مناقشات سیاسی تاحدودی طبیعت دموکراسی است ./ مردم از دعواهای بی‌حاصل سیاسی خسته شده‌اند .

ایسنا

صادق واعظ زاده

 

احتمال حضور روسای جمهور پیشین در رقابت انتخاباتی دغدغه کاندیداهاست ./ تعدد کاندیداها و ترکیب فعلی ارائه شده ترکیبی ناقص بوده و متاثر از فضای سیاسی است اما امیدواریم اصولگرایان در نهایت به یک ترکیب واحد برسند.

ایسنا

جواد هروی

( عضو فراکسیون اصولگرایان )

جبهه پیروان

"رهروان ولایت" با ولایتی و عسگراولادی دیدار می‌کنند ./ یک عضو کمیته 16 نفره فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، برای تعیین سازوکار وحدت اصولگرایان گفت که اعضای این کمیته فردا با عسگراولادی و ولایتی دیدار می‌کنند./ کمیته 16 نفره فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در راستای هدف اصلی‌اش برای وحدت و انسجام اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری با عسگراولادی، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری دیدار خواهد داشت و در جلسه‌ای در جریان برنامه‌ها ولایتی، یکی کاندیداهای احتمالی انتخابات و از اعضای ائتلاف 1+2، قرار خواهد گرفت.

ایسنا

اسماعیل جلیلی

 

برخی به فکر تخریب سپاه هستند./ بیشترین کمک را به دولت کرده‌ایم./ دخالتی در انتخابات نداریم  .

ایسنا

علی سعیدی

 

برخی كاندیداها برای سهم‌خواهی از دولت آینده آمده‌اند .

تعدد کاندیداها، نشانه اختلاف نیست./ افراد با حضور در انتخابات می‌توانند در دولت آینده و جناحشان به جایگاهی دست یابند و سهمی را از آن خود کنند و از دیگر سو، این امر می‌تواند در شکستن رای دیگر کاندیدا‌ها اثر داشته باشد و این امر موجب می‌شود که پیروز نهایی رای قاطعی نداشته باشد.

ایلنا

عباس عبدی

(فعال اصلاح طلب )

اصلاح طلب

دعوت 700 نخبه دانشجویی از واعظ‌ زاده برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری

امید است با نظر به درخواست‌های مکرّر اصحاب فرهنگ و اندیشه و اساتید و نخبگان دانشگاهی، هر چه سریع‌تر موافقت خویش را برای حضور فعّال و باصلابت در عرصه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، اعلام نمایید.

ایلنا

خبر

 

تشکيل ستاد انتخاباتي شوراي هماهنگي اصلاحات/ رهامي رئيس ستاد شوراها شد .

شوراي هماهنگي اصلاحات "رهامي"، نماينده انجمن اسلامي مدرسان دانشگاه را به عنوان رئيس ستاد انتخابات شوراهاي خود برگزيده است./شوراي هماهنگي مدتي پيش طي اطلاعيه‌اي  خاتمي را به عنوان کانديداي خود معرفي کرد اما تاکنون خاتمي اظهار نظر رسمي در پاسخ به اين دعوت نداشته است و اعضاي  شوراي هماهنگي نيز همچنان اعلام مي‌کنند که منتظر پاسخ خاتمي هستند.

باشگاه خبرنگاران

خبر

 

برگزاري کنگره حزب اعتدال و توسعه درخرداد ماه

کنگره اين حزب در راستاي انجام برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر در هفته اول خرداد ماه با حضور دبيران استاني اين حزب برگزار مي‌شود.

باشگاه خبرنگاران

غلامعلي دهقان

( سخنگوي حزب اعتدال و توسعه )

 

ستادهاي انتخاباتي زاکاني فعال شد/به دنبال تحقق وحدت هستيم ./ستادهاي انتخاباتي زاکاني از اوايل هفته گذشته فعال شده اما تاکنون عنوان آن مشخص نشده است./ اصل وحدت براي جمعيت ايثارگران بسيار اهميت دارد و در راستاي تحقق اين هدف برنامه‌ريز‌هايي را انجام داده‌ايم.

باشگاه خبرنگاران

احمد نجابت

(عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران )

اصولگرای تحول خواه

( ایثارگران )

کاندیدای احتمالی دولت، موضع‌گیری علنی علیه فتنه سال 88 نداشت./ کسی که امروز به عنوان کاندیدای احتمالی دولت اسمش مطرح است در وقایع سال 88 حتی یک موضع‌گیری علنی هم علیه جریانات آن سال نداشت./شعار ارائه شده از سوي جبهه پایداری برای انتخابات 91 مبنی "عقلانیت و معنویت در سایه ولایت" مورد توجه و استفاده تمامی گروه‌ها قرار گرفت و البته واقعیت این است که کاندیداهای مختلفی برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام حضور کرده‌اند و به نظرم نکته کلیدی که می‌تواند تمایز میان آنان را مشخص کند به ما کمک می‌کند تا بفهمیم که کاندیداها با چه رویکردی به اداره کشور وارد صحنه شده‌اند./ در این دوره از انتخابات حتما باید سوابق قبلی بر تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار بگیرد و افرادی که در مقطعی در کشور به نوعی در ایجاد تنش دخیل بودند باید از اقدام گذشته خود عذرخواهی کنند.

باشگاه خبرنگاران

کامران باقری لنکرانی

پایدرای

وزارت کشور اعضای پیشنهادی هیئت اجرایی انتخابات را به شورای نگهبان معرفی کرد .

فعالیت اعضای هیئت اجرایی مرکزی انتخابات نیاز به تایید شورای نگهبان دارد، شورای نگهبان در چند روز آینده نتیجه بررسی‌های خود در مورد تایید یا رد اعضای پیشنهادی را اعلام می‌کند.

نسیم

امیر خجسته

( رئیس کمیسیون شوراهای مجلس  )

 

نشست خبری علیرضا زاکانی کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فردا در خبرگزاری تسنیم برگزار می‌شود.

نسیم

علیرضا زاکانی

اصولگرای تحول خواه

حدادعادل در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت سخنرانی می‌کند .

عضو ائتلاف پیشرفت در جمع دانشجویان دانشگاه علم‌و صنعت با موضوع انتخابات سخنرانی ‌به سوالات دانشجویان پاسخ می‌دهد./ این برنامه از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت، ساعت 13/30  فردا یکشنبه در تالار شهید بهرامی دانشگاه علم‌ و صنعت برگزار می‌شود.

نسیم

حدادعادل

ائتلاف سه گانه

همه اعضای ائتلاف پنج‌گانه امیدوارند اول شوند/ اگر من اول شدم توقع دارم بقیه نمانند .

همه ۵ نفر اعضای ائتلاف امیدوارند نفر اول باشند؛ اما بالاخره یک نفر در نظر سنجی‌ها اول می‌شود و همه باید به تعهد خودشان وفادار بوده و اگر اول نشدند، در صحنه نمانند./ در مورد کاندیداتوری لاریجانی اطلاعی ندارم و بهتر است که از خودشان بپرسید، ایشان گفته است که من نیستم.

نسیم

محمدرضا باهنر

( عضو ائتلاف پنج‌گانه اصولگرایان )

جبهه پیروان

موضع فراکسیون روحانیون مجلس درباره انتخابات هفته آینده مشخص می‌شود .

موضع فراکسیون روحانیون مجلس در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هفته آینده مشخص می‌شود.

نسیم

رضا آشتیانی‌عراقی

( رئیس فراکسیون روحانیون مجلس )

 

تهدیدکنندگان رأی اصولگرایان در انتخابات از زبان زاکانی / کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر تهدیدی در انتخابات متوجه «رأی اصولگرایان» باشد باید این طیف به سمت کاندیدای واحد پیش برود به تشریح تهدیدات موجود برای «رأی اصولگرایان» پرداخت./اگر تعدد کاندیداها در انتخابات رای اصولگرایان را تهدید کرد، باید به سمت انتخاب کاندیدای واحد پیش برویم، اما در غیر این صورت قائل به تکثر هستیم./ برنامه اقتصادی بنده طی سه گام طراحی شده و با هدف رفع مشکلات اجرا خواهد شد./ منظور از دولت حداقلی که بنده گفتم دولت لیبرالی نیست.

فارس

علیرضا زاکانی

اصولگرای تحول خواه

( ایثارگران )

در واکنش به گزارش روزنامه الحیات

روزنامه جمهوری اسلامی: هاشمی نمی‌آید

روزنامه نزدیک به آیت‌الله هاشمی نوشت: درحالی که روزنامه الحیات نوشته چشم منطقه به آمدن هاشمی است اما آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با قاطعیت اعلام کرده در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نخواهد شد.

روزنامه جمهوری اسلامی امروز شنبه 07/02/92 نوشت: درحالی که روزنامه الحیات نوشته چشم منطقه به آمدن هاشمی است، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با قاطعیت اعلام کرده در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نخواهد شد.

روزنامه الحیات در گزارشی به بررسی شرایط سیاسی کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت و نوشت: کارشناسان سیاسی منطقه و جهان به دلیل ابهام و پیچیدگی در صحنه انتخابات 24 خرداد در پیش‌بینی رئیس‌جمهور آینده ایران دچار مشکل شده‌اند اما این مسئله نظارت بر جریان‌های سیاسی در انتخابات را متوقف نمی‌کند بخصوص در شرایطی که ملت ایران در انتظار تغییر و تحول عظیم برای حل مشکلات و بحران‌های اقتصادی است که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

روزنامه الحیات در ادامه گزارش خود نوشت: «در چنین شرایطی اکثر کارشناسان سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی بر این باورند که ورود هاشمی به انتخابات باعث می‌شود که بازی‌های سیاسی طراحی شده بهم خورده و در انتخابات، پازل "حماسه ای" تکمیل شود که رهبر انقلاب در نامگذاری امسال برای جمهوری اسلامی آن را پیش‌بینی کرده بودند .»

روزنامه جمهوری اسلامی در پایان مطلب فوق نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکنون بارها اعلام کرده برای انتخابات آینده ریاست جمهوری داوطلب نخواهد شد.

فارس

گزارش

 

حضور بسیاری از کاندیداهای حاضر به معنای ماندن تا انتهای کار نیست ./ کاندیدای مورد حمایت دولت، به هیچ عنوان امکان پذیرش از سوی مردم را ندارد و انتخابات در نهایت بین اصولگرایان صورت می‌گیرد ./ معقولانه است که کاندیداها با یکدیگر ائتلاف کنند ./ جریان فتنه هیچ امیدی نداشته باشد ./ در صورت حضور فتنه‌گران نظام باید پاسخگوی خانواده‌های‌ شهدای فتنه باشد ./ انتخابات در نهایت بین اصولگرایان صورت می‌گیرد .

فارس

زهره طبیب‌زاده نوری

( نماینده مردم تهران )

پایداری

محمد‌رضا عارف معاون اول دولت اصلاحات برای سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم و حدیث به شهرری می‌رود./ این دیدار روز سه شنبه 10اردیبهشت از ساعت 11 تا 13 و به دعوت دانشگاه علوم و حدیث است.

فارس

محمد‌رضا عارف

اصلاح طلب

متکی و لنکرانی به دانشگاه آزاد واحد کرج می‌روند ./ به دعوت بسیج دانشجویی، برای حضور در نشست «آگاهی برای حماسه» متکی و لنکرانی به دانشگاه آزاد واحد کرج می‌روند./نخستین نشست از این سلسله نشست‌ها، روز یکشنبه 8 آبان‌ماه ساعت 14:30 با حضور منوچهر متکی در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه برگزار خواهد شد.

فارس

خبر

 

ستاد مردمی دعوت از جلیلی در مازندران تشکیل شد ./ ستاد دعوت از دکتر جلیلی در مازندران توسط جمعی از فعالان و دانشجویان انقلابی مازندران طی بیانیه‌ای اعلام موجودیت کرد.

فارس

خبر

 

بنده، جهانگیری و عارف دو نشست برای اجماع داشته‌ایم ./ بنده، جهانگیری و عارف دو نشست برای اجماع داشته‌ایم ، افراد موثر در جبهه اصلاح‌طلبان از برخی اشتباهات گذشته درس بگیرند.

فارس

محسن مهرعلیزاده

( عضو کابینه خاتمی در دولت اصلاح طلبان )

اصلاح طلب

مصطفی پورمحمدی در جمع نمازگزاران مسجد امام صادق(ع): در انتخابات باید سوابق و تجارب کاری کاندیداها مورد بررسی دقیق قرار دهیم و بعد دست به انتخاب بزنیم/ گرانی امروز کالاها در نتیجه عدم توجه به تولید است ./ با شرکت در انتخابات به دشمن پیام اتحاد و ایستادگی می‌دهیم  .

این دولت با تمام نقاط قوت و ضعفی که داشت رو به پایان است، اما بنا به فرموده مقام معظم رهبری دولت آینده نباید ضعف‌های این دولت را داشته باشد. از سوی دیگر حماسه اقتصادی باید از سوی دولت آینده رقم بخورد. بنابراین ملت باید در قدم اول با حضور هماهنگ و وسیع خود حماسه سیاسی رقم بزند./اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم باید زیربنایی عمل و بستر آن را خشک کنیم .

نسیم

مصطفی پورمحمدی

 

 

محمدرضا باهنر در دانشگاه گیلان: کاندیدای 3+2 تا روز ثبت‌نام انتخابات اعلام می‌شود./ اگر رئیس جمهور شوم سازمان برنامه و بودجه را احیا می‌کنم./ هاشمی در فتنه 88 می‌توانست به نظام و رهبری کمک کند ولی کوتاهی کرد./ در نظرسنجی‌ها وضعم از بقیه بهتر است ./ اشتغال و گرانی مهم‌ترین معضلات کشور هستند./ دولت سیاست راهبردی ندارد.

نسیم

محمدرضا باهنر

جبهه پیروان

ساز و کار انتخابات در ایران بسیار مستحکم است و برخی اعتراضات واقعا غیرمنطقی و بی‌جا است .

کسانی‌ که داوطلب می‌شوند در محاسبات خود اشتباه نکنند و بدانند عرصه مدیریت اجرایی کشور یعنی چه

دشمن به دنبال ناامید کردن مردم در عرصه اقتصاد و کاهش انگیزه مردم از حضور در عرصه سیاست بویژه انتخابات است.

در سلای رئیس‌جمهور باید کسی باشد که به خداوند، انقلاب، قانون و مردم ایمان داشته باشد و دارای روحیه مقاوم در مقابل دشمنان باشد و زود نترسد و از میدان خارج نشود./ روزمره فکرکردن و تغییر دادن دائم سیاست‌ها در همه بخش‌ها مضر است .

نسیم

رهبر معظم انقلاب

 

موضوع هسته‌یی ربطی به انتخابات ندارد.

 

ایسنا

علی‌اکبر صالحی

 

شکست‌ هاشمی در انتخابات92 سنگین‌تر از 84خواهد بود./ با کاندیداهای فعلی تردیدی بر ماندن ندارم .

ما نسبت به مهندسی انتخابات از سوی سپاه موضعی نداریم و نگران هم نیستیم./ستادهای انتخاباتی ما در حال شکل‌گیری است و آنچه مورد توجه جدی ما قرار دارد این است که حضور پرزرق و برق در صحنه‌ انتخابات نه تنها مسرفانه است بلکه بی‌اثر می‌دانیم. حضور ما یک حضور کم‌خرج که اصلا قابل مقایسه با حتی مخارج جریان‌های دیگر تاکنون انجام داده‌اند، نیست./ دولت یازدهم باید توان تعامل داشته باشد.

ایسنا

کامران باقری لنکرانی

پایداری

هر نوع جانبداری صداوسیما در انتخابات موجب بدبینی مردم می‌شود ./ با توجه به اینکه جامعه قدری از این مناظره‌ها آسیب دید انتظار می‌رود در انتخابات پیش‌رو تدبیر بیشتری در این زمینه به کار گرفته شود.

ایسنا

غلامرضا تاجگردون

 

یارانه سبز به مردم می‌دهیم ./باید وضعیت اقتصادی کشور را همچون زمان جنگ از بن‌بست خارج کنیم .

ایسنا

محسن رضایی

ایستادگی

انتخابات می‌تواند در جدیدی به سوی مساله هسته‌یی بگشاید ./ رویکرد غیرسازنده و غیرمنطقی برخی کشورهای غربی نشانگر مخالفت آنها با بهره‌مندی ملت ایران از حقوقش است.

ایسنا

علی باقری

( معاون دبیرشورای عالی امنیت ملی )

 

می‌خواهند دولت سوریه را قبل از انتخابات ایران سرنگون کنند .

دشمنان خارجی مانند آمریکا و صهیونیست‌ها که دشمنان قسم‌خورده انقلاب هستند و برخی کشورهای عربی و ترکیه، بدنبال وارد کردن فشار به سوریه هستند تا حکومت آن را قبل از انتخابات ایران سرنگون کنند.

از مهم‌ترین شاخصه‌های رییس‌جمهور آینده کارآمدی و میدانی بودن و تلاش وی در حل مشکلات مردم و خدمت رسانی صادقانه، همراه با اخلاص به مردم، باید باشد.

ایسنا

سردار صفوی

 

کاندیداها تنها به مشروعیت خود تکیه نکنند ./ رسانه‌ها تا انتخابات ریاست جمهوری فعال‌تر می‌شوند و ابعاد تازه‌ای را در این موضوع ایجاد می‌کنند که باید مراقب فریب‌های شیطان باشند و اخلاق را رعایت کنند.

انتخابات باید جشن ملی شود ./ در موتلفه اسلامی کسی در مخالفت با معرفی دکتر آل‌اسحاق برای ریاست جمهوری صحبت نکرد. تا به امروز نیز ندیده‌ام در جایی کسی با آقای آل‌اسحاق مخالفت کند.

ایسنا

حبیب‌الله عسگراولادی

جبهه پیروان

برخی کاندیداهای احتمالی رجل مذهبی نیستند/اصولگرایان برای شوراها لیست واحد بدهند .

تعدد نامزدهای انتخابات زیاد شده است ، برخی از کاندیداها رجل مذهبی نیستند و اولین ماده اصل 115 این است که نامزدها رجل مذهبی و رجل سیاسی باشند./ باید همراه با سایر اصولگرایان با رعایت مصالح نظام، کشور و مردم تا کمتر از دو ماه دیگر یک فهرست نهایی داشته باشیم و اگر در برخی شهرها و روستاها به یک فهرست اجماعی نرسیم، محل اشکال نیست و مهم این است که بنا بر حسب وظیفه و اقتضا عمل کنیم./ رییس‌جمهور باید گفتمان داشته باشد ./ رییس‌جمهور ضعیف نمی‌تواند حماسه بیافریند .

ایسنا

اسدالله بادامچیان

جبهه پیروان

رقابت نیروهای انقلاب در انتخابات برای ریاضت کشیدن است .

اطاعت از قوانین دولتی از وظایف شرعی است/مدیرانی در کشور وجود دارند که مایه افتخارند./ مردم ما برای شکم انقلاب نکردند./ اهتمام به حفظ ارزش‌های اسلامی از سوی مسئولان باید مورد توجه قرار گیرد.

ایلنا

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی

 

برگزاري نشست‌هاي تخصصي نامزدهاي ائتلاف پيشرفت با حضور نخبگان

بنا داريم تا زمان آغاز تبليغات انتخابات يازدهم رياست جمهوري در نشستي با نخبگان و صاحبان انديشه، نقطه نظرات آنها را دريافت کنیم و با برنامه‌اي جامع‌تر وارد فضاي رقابت شويم.

باشگاه خبرنگاران

حسين مظفر

( رييس ستاد انتخابات ائتلاف پيشرفت )

ائتلاف سه گانه

نخستین همایش خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت در گلستان برگزار شد ./ ولایتمداری، سابقه مدیریت اجرایی مرتبط، برنامهمحوری توأم با عمل، مقبولیت اجتماعی و قومیتی از جمله شاخصههای كانديداي مورد حمایت این تشکل است./دشمن درصدد اختلافافکنی است/ اینکه فقط بگوییم ولایتمدار هستیم کافی نیست.

باشگاه خبرنگاران

قربانعلی جمشیدی

(دبير ستاد خدمتگزاران آباداني و پيشرفت )

 

رهبری اجازه تبدیل ریاست‌جمهوری به دیکتاتوری را نمی‌دهد./ رییس‌جمهور هم یک رای دارد .

تسنیم

محمدرضا تویسرکانی

 

 

روحانی به نفع جهانگیری کنار نمی‌کشد/ هاشمی در جلسات بر عدم حضورش تاکید داشت ./ ما هر جلسه‌ای با آیت‌الله هاشمی داشتیم، وی همواره در خصوص فعالیت دوستان نسبت به معرفی شخصیت ممتاز روحانی به جامعه تاکید داشت، از نظر آیت‌الله هاشمی، حسن روحانی شخصیت معتبر و مناسبی است و آنچه که در جلسات ما از وی دریافت کردیم، این بود. اما من سخنگوی وی نیستم و خودش، نظر خودش را اعلام می‌کند.

تسنیم

محمد باقر نوبخت (سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی )

 

حمایت دانشجویان دانشگاه کرمانشاه از حضور جلیلی در انتخابات / جمعی از فعالان و دانشجویان انقلابی دانشگاه کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای از سعید جلیلی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.

فارس

خبر

 

نتیجه خدمت‌رسانی شایسته حضور حداکثری مردم در انتخابات است ./ چنانچه مردم از خدمت‌هایی که به آن‌ها ارائه می‌شود رضایت داشته باشند در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نیز شرکت حداکثری خواهند داشت.

فارس

محمدعلی علوی‌گرگانی

 

آیین نامه جدید برای بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری تدوین شد ./ آیین نامه ای جدید به منظور بررسی دقیق صلاحیت کاندیداها توسط اعضای شورای نگهبان در این دوره از انتخابات تدوین می شود. / ملاک جدیدی نسبت به گذشته در نظر گرفته نشده است و مطابق قانون عمل خواهد شد./ این آیین نامه بیشتر یک آیین نامه اجرایی است و به اعضای شورای نگهبان کمک می کند تا بتوانند در بررسی صلاحیت کاندیداها در این دوره از انتخابات دقیق تر عمل کنند.

فارس

عباسعلی کدخدایی

 ( سخنگوی شورای نگهبان)

 

حدادعادل اعتقادی به هزینه‌های گزاف تبلیغاتی برای ساخت فیلم انتخاباتی ندارد ./ حدادعادل چنانچه بخواهد فیلم انتخاباتی بسازد با کمک دانشجویان هنر و مستند‌سازان مردمی این اقدام را بدون هزینه‌های گزاف انجام می‌دهد.

فارس

امیر ابراهیم رسولی  

( مشاور و رئیس دفتر حداد عادل )

 

اطلاعیه های جدید سیاسی / قابل توجه جویندگان کار: به تعدادی مستمع جهت حضور در جلسات انتخاباتی‌ام نیاز دارم. با ما تماس بگیرید و دل یک کاندیدای ضد احمدی نژادی را شاد کنید. با حضور خود گرمابخش میتینگ‌های سیاسی ما باشید. وسیله ایاب و ذهاب شما جهت حضور در جلسات تهران و نیز سفرهای من به استان‌ها فراهم است.

شبکه ایران

خبر (شیپورچی )

 

در واکنش ‌به اظهارات رئیس‌جمهور در خصوص یارانه ۲۵۰ هزار تومانی، گفت: مردم به ‌بلوغ سیاسی رسیده‌اند، این گونه شعارها را قبول نمی‌کنند/ بیان اینگونه مطالب بیشتر جنبه سیاسی دارد و بدون در نظر گرفتن مصالح نظام است .

نسیم

مسعود میرکاظمی

پایداری

انتخاب رئیس‌جمهوری بوسیله حزب، مقابله با خودکامگی است./ در فرآیند انتخابی خود در موتلفه برای ریاست‌جمهوری ثابت کرده‌ایم که اعتقاد به شایسته‌سالاری داریم./ در انتخابات حق نداریم با افشاگری دیگران را تخریب کنیم .

نسیم

مصطفی میرسلیم

 ( رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه )

جبهه پیروان

انتخاب باهنر به عنوان گزینه ائتلاف پنج گانه صحت ندارد ./ توافقات خوبی بین اعضای پنچ گانه حاصل شده است.

تسنیم

محسن کوهکن

 

جبهه پیروان

حسن سبحانی به دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی می‌رود .

حسن سبحانی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دوشنبه ۹ اردیبهشت ماه برای بیان دیدگاه‌های خود به دانشگاه علامه طباطبائی می‌رود.

تسنیم

حسن سبحانی

کارگزاران

محمد سعیدی‌کیا دردانشگاه شهید بهشتی: مردم از اختلافات مسئولین رنج می‌برند/ رئیس‌جمهور برای رضای خدا باید خود را بشکند تا کار مردم راه بیفتد/ با تعامل میان قوا هر کار مهمی انجام می‌شود/ با قانون مداری می توانیم بین خودمان و مردم اعتماد سازی کنیم .

نسیم

محمد سعیدی‌کیا

 

حسن سبحانی در دانشگاه بهشتی: اصول مختلفی در قوانین اساسی هستند که درست نتوانستیم قانون درستی برای آن تعریف کنیم؛ همانند برنامه بودجه در حوزه اقتصاد/ ما نتواستیم تا به امروز اساسی‌ترین نهادهای مربوط به قانون اساسی را تشکیل دهیم ./ قانون اساسی آرمان های یک کشور را بیان می کند و ممحوری یاست که علیرغم دولت ها و مجلس ها که عوض می شوند محورهای قانون اساسی ثابت می ماند./ اصلی ترین و بنیادی ترین سوالی که در ثلث قرنی که از انقلاب ما گذشته این است که تا چه اندازه نهادهایی که در مورد قانون اساسی تشکیل شده را تقویت کنیم./ رد پای قانون اساسی را در نهادهای انقلابی مشاهده نمی‌کنیم./ هیچ کس نمی‌تواند میان اقتصاد و فرهنگ و سیاست جدایی بیندازد./ نیازهای اساسی مانند خوراک ، آموزش، بهداشت، مسکن و نیازهایی در مورد مسائل ازدواج باید برای همه یکسان باشد.

اصول مختلفی در قوانین اساسی هستند که درست نتوانستیم قانون درستی برای آن تعریف کنیم همانند برنامه بودجه در حوزه اقتصاد./ برنامه بودجه همیشه باعث شده که بین دولت و مجلس اختتلاف صورت بگیرد قانونی برای برنامه بودجه نتواستیم تعریف کنیم لذا هرکاری که دولت انجام بدهد غیر قانونی نیست

هرسال در بودجه بین دولت و شرکت ملی نفت ایران مناسبات ملی موقتی تعریف می شود ./ ترازنامه شرکت نفت برای سال 65 است و قرار بر این بود که این اساسنامه سال 67 به مجلس برسد که تاکنون به مجلس نرفته است./ پول بر دانشگاه، فرهنگ و آموزش حاکم شده است؛ نباید بهداشت و درمان را پولی میکردیم./ نمی شود بین اصلاح طلب و اصلح طلبان تطابق داد و همچنین میان اصولگرا و اصولگرایان.

ما نتواستیم اساسی‌ترین نهادهای مربوط به قانون اساسی تشکیل دهیم.

نسیم

حسن سبحانی

کارگزاران

دبیر کل جمعیت اصولگرایان جوان سه‌شنبه معرفی می‌شود .

شورای مرکزی جمعیت اصولگرایان جوان با حضور شورای مرکزی و نمایندگان بعضی از استان‌ها به منظور انتخاب دبیر کل جلسه تشکیل می‌دهد و در روز سه‌شنبه این هفته دبیرکل این تشکل سیاسی فرهنگی و اجتماعی را معرفی می‌کند.

فارس

خبر

 

گفت و شنود” خواندنی کیهان / گچ

گفت: یکی از سران فتنه در جمع تعدادی از مدعیان اصلاحات گفته است نباید برای نامزد شدن من اصرار کنید. گفتم: نگفته است چرا؟!

گفت: پرسیده است؛ اگر صلاحیت من رد شود آنها که به آمدن من امید بسته بودند چه حالی پیدا خواهند کرد؟!

گفتم: همان حالی که جرج سوروس صهیونیست و امیر عبدالله سعودی و شیمون پرز و نتانیاهو و اوباما و منافقین و بهایی ها و سلطنت طلب ها بعد از شکست فتنه ۸۸ پیدا کردند.

گفت: اصلا به روی خودشان هم نمی آورند که دست به وطن فروشی و جنایت زده اند.

گفتم: چه عرض کنم؟! شاگرد تنبل کلاس از شاگرد زرنگ و در س خوان پرسید؛ چی شده که آقا معلم به من نگاه می کند و پشت سر هم با گچ به تخته می زند؟! شاگرد درس خوان گفت؛ برای اینکه مبادا چشمت بزنند!

تا انتخاب ۱۱

گفت و شنود

 

لنکرانی رجل سیاسی نیست .

در انتخابات مجلس نهم به باقری لنکرانی گفته بودند که کاندیدای نمایندگی مجلس شود که گفته بود در خود این توانایی را نمی‌بینم، حال اینکه وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری شده، یک نوع بازی خوردن از طرف افرادی است که او را کاندیدا کرده‌اند./ آنچه که ما از عملکرد وزیر سابق بهداشت و درمان دولت نهم می‌دانیم این است که او مدیر و مدبر نیست. خودش هم باید انصاف داشته باشد که با این سابقه خدمتی می‌تواند جزو رجال سیاسی باشد یا نه؟!

تا انتخاب ۱۱

عوض حیدرپور

( نماینده مجلس )

اصولگرای تحول خواه

 ( ایثارگران )

در جلسه کامرانيه چه گذشت؟

آيا کانديداتوري هاشمي قطعي شد؟

در نشست کامرانيه چه تصميمي گرفته شده است که بر سرنوشت انتخابات تاثير خواهد گذاشت؟

 

گفته مي شود در محلي در خيابان کامرانيه تهران نشستي بسيار محرمانه برقرار شده و تصميم گرفته شده است که آيت الله هاشمي کانديداي انتخابات رياست جمهوري شود.

قرار است روز يکشنبه آينده نشستي از اهالي مطبوعات نزديک به هاشمي برگزار و تصميم مذکور اعلام شود.هنوز از کم و کيف اين نشست خبري بدست نيامده است. در سال 84نيز نشستي مشابه اين با حضور خانواده و نزديکان هاشمي برگزار و تصميم به حضور او گرفته شد.

از چندي پيش بدنبال ياس از خاتمي براي کانديداتوري،طيف هاي مختلف اصلاح طلب هم هاشمي را به عنوان تنها اميد مطرح کردند.اعضاي حزب کارگزاران نيز در رايزني هاي فشرده اي براي قانع کردن هاشمي و فضا سازي براي حضور او دخالت داشته اند.خبرهايي از ديدار شيخ قدرت عليخاني با سيد حسن خميني در اين راستا در محافل شنيده مي شود.

در تحليل هاي سياسي گفته مي شود با انصراف خاتمي از کانديداتوري بدلايلي منجمله احتمال رد صلاحيت خاتمي در شوراي نگهبان ،حجاريان در اتاق فکر اصلاح طلبان گفته بود که خاتمي مي خواهد ملوس بماند و تنها کسي که مي تواند با نظام تعامل داشته باشد هاشمي است.

 

از سوي ديگر در تحليل هاي درون گروهي تيم هاشمي و اصلاح طلبان اعتقاد براين است که با آمدن هاشمي ،ولايتي،حداد و اصولگرايان سنتي کنار کشيده و با عدم تاييد مشابي و نارضايتي موجود اصولگرايان از احمدي نژاد، ميدان براي پيروزي قاطع هاشمي مهياست.آنها معتقدند که مي توانند روي حمايت اصلاح طلبان،اصولگرايان سنتي وتيم لاريجاني حمايت کنند.

از طرف ديگر طيف اصلاحات هم معتقدند آمدن هاشمي امکان تحرک براي آنها بوجود آورده و راه بازگشت را براي آنان مي گشايد و مي توانند تشکيلات خود را بازسازي کنند.

در محافل سياسي گفته مي شود ، احمدي نژاد هم از آمدن اصلاح طلبان و هاشمي از اين رو استقبال مي کند که برآنند با آمدن هاشمي ديگر شوراي نگهبان مجوزي براي رد صلاحيت مشايي ندارد،به همين دليل در ديدار سرپايي معروف به `گفتگوي زير درخت` مي گويند احمدي نژاد از هاشمي براي حضور در انتخابات بصورت غير رسمي دعوت کرده است.از سوي ديگر برآنند با آمدن هاشمي مجددا فضا دو قطبي شده و اتفاقات و پيروزي سال 84 البته اين بار با محوريت مشايي تکرار خواهد شد.

از طرف ديگر ، جبهه پايداري نيز در تحليل هاي گروهي مخالف حضور هاشمي نيستند،آنها معتقدند با آمدن هاشمي و رد صلاحيت کانديداي احمدي نژاد اين بار دو قطبي با محوريت پايداري و لنکراني که به تکرار گفتمان احمدي نژاد در سال 84پرداخته ، شکل خواهد گرفت و هاشمي براي آخرين بار شکست خورده و از صحنه حذف خواهد شد.

اخبار محرمانه

گزارش

 

مشایی کاندیدا نمی شود./ ارتباطی با رئیس جمهور ندارم./ او مرا بی دین خوانده/ با جانبداری از احمدی‌نژاد دنیا و آخرت خود را فنا نمی‌کنم ./ با جانبداری از احمدی‌نژاد دنیا و آخرت خود را فنا نمی‌کنم و ولایت را به او ترجیح می‌دهم. احمدی‌نژاد در سه نامه‌ای که تاکنون برای بنده نوشته، مرا بی‌دین خوانده و این امر حجت را برایم تمام کرده است./مشایی ثبات هویتی ندارد ./جریان انحرافی خالق بی‌بندوباری در جامعه است .

انتخاب

داود احمدی‌نژاد

 

هویدا هم مثل احمدی نژاد حرف می زد و می‌گفت: «برای هر خانواده ایرانی یک پیکان» / امکان ندارد گزینه اصلاح طلبان رد صلاحیت شود .

اگر از موسوی و کروبی سئوال کنید می‌گویند در انتخابات 92 شرکت کنید ./ آقایان موسوی و کروبی و خاتمی اندک زاویه‌ای با اندیشه‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی پیدا کرده باشند و به‌نظرم الان هم حاضر نمی‌شوند سال‌های ابتدای انقلاب را نقد کنند؛ اما تصور برخی جوانان معترض در خیابان این نبود. آنان از ما می‌خواستند نسبت به گذشته ابراز ندامت کنیم.

آمدن یا نیامدن خاتمی، وضعیت تراژیکی ایجاد کرده ، از یک طرف انتظاری عمومی به بدنه اصلاح‌طلبان وجود دارد که آقای خاتمی وارد میدان شود؛ از آن طرف آقای خاتمی هم می‌داند اگر شرط ورودش تقلیل سطح مطالبات و شعارها به زیر توقع کنونی جامعه باشد موجب گلایه خواهد شد و اگر به‌عنوان مدافع وضع موجود و بازار‌گرمی انتخاباتی حضور یابد به ریزش هواداران اصلاح‌طلب منجر می‌شود.

انتخاب

ابراهیم اصغرزاده

( فعال سیاسی اصلاح طلب )

اصلاح طلب

الحیات: چشم منطقه به آمدن هاشمی است

این در حالی است که اصولگرایان براین باورند که عدم توافق بر سر کاندیدای واحد، منجر به شکست آنان در انتخابات می باشد و تاکنون موفق به اجماع نشده اند و از اردوگاه اصلاح طلبان نیز خبر موثقی در این رابطه به گوش نمی رسد وهمین موضوع احتمال اجماع اصلاح طلبان را بر کاندیداتوری هاشمی قوت بسیاری بخشیده است.

 

الحیات  - کارشناسان سیاسی منطقه و جهان به دلیل ابهام و پیچیدگی در صحنه انتخابات ( 24 خرداد) در پیش بینی ( پیش گویی) رئیس جمهور آینده ایران دچار مشکل شده اند اما این مسئله نظارت بر جریان های سیاسی در انتخابات را متوقف نمی کندبخصوص در شرایطی که ملت ایران در انتظار تغییر و تحول عظیم برای حل مشکلات و بحران هایی اقتصادی است  که امروزه با آن  دست و پنجه نرم می کنند.

دو جریان اصلی سیاسی در جمهوری اسلامی امروز با مشکلات متفاوتی روبرو هستند ، اصلاح طلبان با شرایط دشواری برای حضور خود روبرو هستند و  اصولگرایان نیزاز پراکندگی و اختلاف بین نامزدها رنج می برند، در این میان تنها کسی که می تواند با حضورش مشکلات جناح های سیاسی را به نوعی مرتفع و اجماع سیاسی را در جمهوری اسلامی شکل بدهد، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است که اعلام حضورش در انتخابات به 2 هفته آینده موکول شده است .

محسن هاشمی فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی که در انتخابات شورای شهر ثبت نام کرد، بیان داشته که در حال حاضر فشارها برای حضور هاشمی در انتخابات بسیار زیاد شده و ایشان ظرف 15 روز آینده برای حضور در انتخابات اعلام نظر خواهد کرد.

این در حالی است که اصولگرایان براین باورند که عدم توافق بر سر کاندیدای واحد، منجر به شکست آنان در انتخابات می باشد و تاکنون موفق به اجماع نشده اند و از اردوگاه اصلاح طلبان نیز خبر موثقی در این رابطه به گوش نمی رسد وهمین موضوع احتمال اجماع اصلاح طلبان را بر کاندیداتوری هاشمی قوت بسیاری بخشیده است.

 

در چنین شرایطی است که  اکثر کارشناسان سیاسی منطقه ای و بین المللی  بر این باورند که ورود هاشمی به انتخابات باعث می شود که تمام ورق ها ( بازی های سیاسی طراحی شده) بهم خورده و در انتخابات پازل "حماسه ای"تکمیل شود که رهبر انقلاب در نامگذاری امسال برای جمهوری اسلامی آن را پیش بینی کرده بودند.

انتخاب

گزارش

 

وزن کشی سیاسی، کدام کاندیدا سنگین تر است؟

هرچه به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک تر می شویم اظهار نظرهای گاه و بیگاه کارشناس نماها افزایش می یابد. البته قابل ذکر است که این اظهار نظرها در بین مردم کوچه و بازار رواج بیشتری دارد که این خود شرایطی را برای فرصت طلبان فراهم می آورد تا با سوار شدن بر موج افکار عمومی سبد آرای خود را سنگین تر کنند.

آنچه تا به الان از زبان برخی ها با عنوان وزین نبودن کاندیداهایی که اعلام حضور کرده اند شنیده شده جدای از زیر سوال بردن شخصیت این فعالان سیاسی به سیاه نمایی فضای عمومی جامعه منجر می شود.

بطور مثال با مقایسه نامتجانس کاندیداهای کنونی با منتخبین دوره های قبل سعی در وزن کشی کاندیداها دارند. البته در پاسخ به چنین اظهار نظرهایی می توان گفت مگر جمهوری اسلامی تاکنون چند رئیس جمهور داشته؟ علاوه براین، این ادعا باعث می شود که قدرت و کرسی ریاست جمهوری مدام بین چند نفر رد و بدل شود که این خود باعث نزول سطح پویایی جامعه می شود و نیز در تعارض با شعار شایسته سالاری است.

قدر مسلم چنین ابراز عقایدی از سوی برخی افراد در سطح جامعه که واجد تریبون هایی هرچند محدود از لحاظ مخاطب هستند، خود می تواند باعث تشکیک اذهان عمومی در رابطه با مسئولین و رئوس مدیریتی مملکت شود.

توضیح بیشتر اینکه، افرادی که در گذشته به هر نحوی دچار سرخوردگی سیاسی شده و مورد طرد اجتماعی قرار گرفته اند بیشتر حول این محور صحبت می کنند.

آنچه مشخص است تائید صلاحیت کاندیداهایی است که دستگاه نظارتی شورای نگهبان درباره آن تصمیم می گیرد و نظر دادن درباره کاندیداها تا قبل از قطعی شدن آن امری ساده انگارانه است.

از آنجا که هر کاندیدایی برای ورود به عرصه انتخابات باییستی حداقل هایی داشته باشد بسیاری در وجود خود این حداقل ها را می بینند و پا به عرصه انتخابات می گذارند، در این زمان ایرادی با عنوان تعدد کاندیدا و سردرگمی مردم مطرح می شود. اما قانونگذار برای این مواقع نیز قطعا قانون و تبصره هایی دارد علاوه براینکه خود کاندیداها هم تمایلی برای پراکنده کردن آرا ندارند.

افتخار فرد منتخب و حامیان او به کثرت آرا و حضور حداکثری است.

پس می توان کاندیدایی را سنگین و وزین تر دانست که به موجب شعارهای مردمی، عاملی برای حضور حداکثری و خلق حماسه سیاسی را محور امور انتخاباتی خود قرار دهد.

بولتن

تحلیل

 

نظر مردم برای ائتلاف پیشرفت مهم است

با توجه به تجربه های انتخابات گذشته مردم الان هم بدنبال یک تغییر هستند تا از این شیوه مدیریت سیاست زده کشور که از بعد جنگ تحمیلی گریبانگیر جامعه ما بوده است خلاص شوند و دوباره شیوه مدیریت جهادی دوران طلایی دفاع مقدس را تجربه کنند. متاسفانه سایه سیاست زدگی در طول این سالها همواره بر سپهر کلی جامعه ما سایه انداخته و همه امورات کشور ما را تحت الشعاع قرار داده است.

فردا

حسین قربانزاده

 ( مدیر مسئول روزنامه تهران امروز )

 

برنامه‌ای برای ائتلاف و یا کناره‌گیری به نفع کاندیدای دیگر را ندارم .

داشتن یک کاندیدای جوان که متولد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است حق نسل جوان و نسل سوم انقلاب است؛ بنابراین برنامه ای برای ائتلاف و یا کناره‌گیری به نفع کاندیدای دیگر را ندارم./بنده یکی از مهم‌ترین اقداماتم در دولت یازدهم برای کاهش گرانی‌ها و تورم، حمایت از تولید داخلی است چرا که یکی از مسائل تأثیرگذار بر قیمت تمام شده کالاها، محاسبات حاکم بر تولید و صنعت است./امروز این انتخابات نشان از این دارد که ایران در رأس جریان مردم سالاری در دنیا قرار دارد.

نامه

روح‌الله احمدزاده کرمانی

دولت

ماموریت منافقین در انتخابات 92 لو رفت

کشورهای عربستان، قطر و امارات قصد دارند از طرح آمریکا و انگلیس برای حمایت از مخالفان جمهوری اسلامی ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنند.

سایت خبری «الوعی نیوز» عربستان با اعلام خبر حمایت عربستان، قطر و امارات از طرح سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس، اعلام کرد که این حمایت به صورت مالی بوده و برای سال 2013 مبلغ 45میلیون دلار می‌باشد.

 

به گزارش فارس، بر پایه این خبر بخشی از این کمک مالی به سازمان منافقین اختصاص خواهد یافت و این گروهک تروریستی وظیفه دارد که در صورت ایجاد شلوغی در ایران، همانند سال 88 با اقدامات تخریبی و تروریستی فضای کشور را ملتهب کرده و باعث رادیکالیزه شدن اعتراضات و همچنین حرکت اغتشاش به سمت اقدامات مسلحانه و خشونت بار شود.

انتخاب سازمان منافقین برای انجام این ماموریت بعد از حضور افسران اطلاعاتی دستگاه‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و فرانسه در کنفرانس پاریس در 14 فوریه 2012 صورت گرفت.

ماموریت اعضای منافقین در اتاق طراحی عملیات 2 کشور آمریکا و انگلیس و با حضور نمایندگانی از این گروهک تدوین شده و طی آن منافقین مامور به انجام سلسله اقدامات و فعالیت‌هایی شدند که ثبات ایران را برهم بزند. این گروه همچنین موظف شده که تظاهرات و اعتراض‌هایی را با عناوین مختلف سازماندهی کرده و در نتیجه درگیری‌هایی بین طرفداران این نامزدها در تهران و سایر استان‌ها ایجاد کنند.

همچنین سایت «النهرین نت» نیز در گزارشی با اشاره به استفاده دوباره از رمز تقلب در انتخابات 92 همانند انتخابات ریاست جمهوری 88 نوشت: رسانه‌های غربی و فارسی زبان همانند بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و همچنین شبکه‌های عربی وابسته به دستگاه اطلاعاتی عربستان و قطر از جمله شبکه‌های العربیه و الجزیره و الشرقیه نیز ماموریت یافتند تا هجمه گسترده رسانه‌ای علیه نظام ایران راه‌اندازی کنند و احساسات منفی به مردم ایران در قبال این انتخابات تزریق کنند.

دستگاه‌های اطلاعاتی غربی همچنین از کشورهای عربستان و قطر و امارات خواسته‌اند که در حین انجام این پروژه با رعایت پوشش‌های اطلاعاتی از برهم خوردن روابط خود با ایران جداً پرهیز کنند، زیرا آشکار شدن حمایت این کشورها از مخالفان ایران خصوصاً سازمان مجاهدین خلق نه تنها موجب تیرگی در روابط با نظام ایران می‌شود، بلکه سبب رویگرداندن مردم ایران از تبلیغات و فضاسازی‌های رسانه‌ای آنها نیز می‌‌شود.

جام

گزارش

 

نامزد اصلح یک گروه سیاسی در لبه پرتگاه قرار گرفت

درخواست طلاق همسر یک نامزد اصلی ریاست جمهوری

در پی اعلام کاندیداتوری یکی از افراد حاضر در صحنه انتخابات، همسر وی که پیش از این با کاندیداتوری او به شدت مخالفت کرده بود، اعلام کرده در صورت عدم کناره گیری آقای کاندیدا ، به زودی دادخواست طلاق خود را به دادگاه خانواده تهران ارائه خواهد کرد.

این نامزد متعلق به یک گروه سیاسی که از سابقه تصدی پست وزارت در پرونده کاری خود برخوردار است، توسط لیدر این تشکیلات انتخاباتی از اظهارنظر در این خصوص نهی شده است.

گفته می شود، این موضوع موجب سردرگمی این شخصیت مشهور و گروه سیاسی حامی او شده است و احتمال تغییر یافتن کاندیدای این گروه را تقویت کرده است. در غیر اینصورت باید شاهد تردد این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به دادگاه خانواده باشیم .

صراط

 

 

هاشمی رفسنجانی و سیاست تعلیق انتخاباتی

کسانی که در یک ماه اخیر ، شخصاً با هاشمی دیدار کرده اند ، از قول خود او روایت می کنند که گفته است تمایلی برای کاندیدا شدن ندارد. با این حال ، روند سریع رویدادهای منتهی به انتخابات ، او را مدام در معرض تقاضاهای مختلفی برای اعلام کاندیداتوری قرار داده است.

از یک سو ، تقریباً مسجل شده که سیدمحمدخاتمی کاندیدا نخواهد شد و از سوی دیگر ، افرادی که از آنها به عنوان نامزدهای اصلاح طلبان یاد می شود ، به حدی مقبولیت اجتماعی ندارند که بتوانند بی دغدغه ، پیروز انتخابات شوند.

در حال حاضر ، نه حسن روحانی می تواند موجی همانند دوم خرداد بیافریند ، نه محمدرضا عارف پایگاه اجتماعی گسترده ای دارد ، نه کواکبیان - که در انتخابات مجلس از شهر خودش رأی نیاورد - قادر به کسب آرای میلیونی است ، نه اسحاق جهانگیری ، کاریزمای لازم را برای اجماع اصلاح طلبان و جلب آرای مردمی را دارد و نه محمدشریعتمداری چهره شناخته شده ای به شمار می رود که بتوان روی او حساب کرد.

علاوه بر خاتمی ، عده ای از چهره های اصلاح طلب نیز مانند محمدعلی نجفی ، از همین حالا اعلام کرده اند که هرگز کاندیدا نخواهند شد. برخی از اصلاح طلبان نیز که در حبس به سر می برند و گروهی نیز در فرض کاندیداتوری رد صلاحیت خواهند شد.

در چنین شرایطی ، چند گزینه پیش پای اصلاح طلبان است:

1 - عدم مشارکت در معرفی کاندیداها و عبور بی آرام از کنار آن

2 - حضور با چند کاندیدا

3 -اجماع بر روی یک نفر و حمایت همه جانبه اصلاح طلبان از او

4 - کاندیداتوری هاشمی

رفتار و گفتار چهره های اصلاح طلب، نشان می دهد آنها با گزینه اول موافق نیستند و گزینه دوم نیز به معنای شکست قطعی شان است.

لذا آنها هم اکنون ، بر روی گزینه شماره 3 متمرکز هستند ولی هنوز نتوانسته اند به جمع بندی برسند و کسی را به میدان بیاورند که خیالشان از پیروزی او راحت باشد. با این حال ، آنها بر روی افرادی مانند روحانی و جهانگیری در حال سرمایه گذاری هستند و البته زمان نیز به سرعت می گذرد و قدرت مانورشان را می گیرد.

در صورتی که اجماع قطعی حاصل نشود ، گزینه چهارم ، امکان وقوع می یابد. اطلاعات موجود نشان می دهد که خود هاشمی ، شخصاً تمایلی به آمدن ندارد ولی در صورت عدم تحقق گزینه 3 ، احتمال حضورش تقویت می شود. حضور هاشمی ، محقق کننده اجماع اصلاح طلبان خواهد بود.

در چنین شرایطی ، اطرافیان هاشمی از استراتژی تعلیق و ابهام استفاده می کنند و مدام خبرهای ضد و نقیضی درباره حضور یا عدم حضورش منتشر می کنند: یک پسر هاشمی می گوید او خواهد آمد ، دیگری می گوید تصمیم نگرفته و در همان حال ، یک سیاستمدار دیگر نزدیک به هاشمی خبر می دهد که خبر دارد هاشمی نمی آید و این داستان ، هر روز ، با حرف ها و افراد جدید ادامه می یابد.

با این حال ، تنها چند روز به ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و معمای هاشمی و انتخابات یازدهم ریاست جمهوری به زودی حل می شود.

مبهم بودن وضعیت نهایی کاندیداها و صف بندی های انتخاباتی تا لحظات آخر ، از اختصاصات این دوره از انتخابات است که البته نشانه خوبی برای مردمسالاری نیست.

عصر ایران

تحلیل

 

میزان اقبال عمومی به کاندیداها

قالیباف و خاتمی در صدر نظرسنجی صدا و سیما

براساس نظر سنجی صورت گرفته توسط  صدا و سیما، محمد باقر قالیباف و سید محمد خاتمی در صدر میزان اقبال عمومی به نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری قرار دارند.

یک منبع آگاه در گفت و گو با فرارو جزییات نتایج مرکز نظرسنجی سازمان صدا و سیما را اعلام کرد. بنا به اعلام این منبع آگاه  این نظر سنجی در روز 25 فروردین ماه انجام شده است.

بر اساس این گزارش نتایج به دست آمده از میزان اقبال عمومی مردم به نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری به این شرح است:

1-محمد باقر قالیباف             19.4    درصد

2- سید محمد خاتمی           14.5    درصد

3- علی اکبر هاشمی           13.2    درصد

4- علی اکبر ولایتی               6.8    درصد

5- غلامعلی حداد عادل          6.7    درصد

6- علی لاریجانی                     6    درصد

7- محسن رضایی                    5    درصد

8- اسفندیار رحیم مشایی       4.2    درصد

براساس اعلام این منبع آگاه اقبال عمومی نسبت به بقیه نامزدهای احتمالی کمتر از 8 نفر ذکر شده است.

 

فرارو

نظرسنجی

 

*محمد خاتمی علت عدم کاندیداتوری خود را رویگردانی مردم از اصلاح طلبان عنوان کرده و گفته است: "بعید می دانم بیش از 20 درصد رای داشته باشیم. من در سال 84 در دور اول از معین، در دور دوم از هاشمی و در انتخابات 88 از میرحسین موسوی حمایت کردم اما هیچکدام رای نیاوردند."

*در حالی که خبرهایی مبنی بر سفر فائزه هاشمی به انگلستان مخابره می شود اما هنوز خانواده وی درباره صحت و سقم و دلایل این سفر سکوت اختیار کرده اند. سفر به انگلیس پیش از برگزاری انتخابات شائبه هایی را در اذهان به وجود آورده است.

*علیرغم آنکه کمتر از دو ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است تاکنون رئیس ستاد انتخابات کشور انتخاب و معرفی نشده است.علت عدم معرفی رئیس ستاد انتخابات تاکنون از سوی دولت اعلام نشده است.

*هاشمی رفسنجانی جهت به اجماع رساندن اصلاح طلبان طرح ائتلاف چهار نفره را مطرح کرده است تا از میان روحانی، عارف، مهرعلیزاده و جهانگیری یک کاندیدا نهایی شود و دیگر کاندیداها خود را ملزم به همکاری با نامزد نهایی نمایند. برخی اصلاح طلبان با رد این پیشنهاد می گویند خروجی این ائتلاف حسن روحانی کاندیدای مطلوب هاشمی رفسنجانی خواهد بود.

*دکتر احمدی نژاد در حالی بر طبل مشارکت 50 میلیونی مردم در انتخابات ریاست جمهوری می کوبد که آمار واجدان شرایط رای در انتخابات ریاست جمهوری کمتر از 50 میلیون نفر هستند.

*در حالی که اسحاق جهانگیری شرط ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را اجماع اصلاح طلبان بر کاندیداتوری خود اعلام کرده است، اما افرادی چون حسن روحانی، محمد رضا عارف ، مهرعلیزاده ، محمد شریعتمدار و کواکبیان حاضر نیستند به نفع وی کنار بروند.

*علیرغم دعوتی که از وزرا، استانداران، نمایندگان و معاونان وزرا برای میتینگ ورزشگاه آزادی به عمل آمده بود اما شاهد کمترین حد ممکن از این حضور بودیم. اگر برگزار کنندگان این میتینگ گزارشی از میزان حضور این افراد بدهند مقیاس خوبی به دست خواهد آمد. خبرنگاران مشرق در روز 29 فروردین با دهها تن از معاونان وزرا تماس گرفت تا از حضور آنان در این میتینگ مطلع شود اما همه این تلفن ها خاموش بود!

*یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در اقدامی قابل توجه خود را موظف به حضور هفتگی در پای درس اخلاق آیت الله مصباح یزدی نموده است تا در صورت رسیدن به صندلی ریاست جمهوری اسیر مستی قدرت و هواخواهی نشود.

* شنیده ایم عبدالرضا شیخ الاسلام مسوول انتخابات شوراهای حامیان دولت احمدی نژاد شده است. وی در انتخابات شوراها ثبت نام کرده و برخی اطرافیان وی می گویند او روابط خوبی با مشایی ندارد.

*شنیده ایم در ماه جاری میتینگ ها و همایش های متعددی از سوی دولت خدمتگزار برگزار خواهد شد. میتینگ هایی چون حماسه حضور با حضور منتخبین اقشار از سراسر کشور، اجلاس زنان و جوانان غیر متعهد، همایش ایرانیان مقیم خارج در سالن اجلاس سران، همایش نمایندگان شوراها از سراسر کشور، همایش شعر بهار، جشنواره اقوام ایرانی، همایش عکس بهار و همایش وبلاگ نویسان برگزار خواهد شد.

*علیرغم در خواست مقام معظم رهبری از دولت و آقای احمدی نژاد برای بیان اقدامات خود در مهار و مبارزه با گرانی و گذشت چند ماه از این مطالبه، دولت نه تنها هنوز پاسخی ارائه نکرده بلکه روند افزایش قیمت کالاهای اساسی همچنان ادامه دارد.

*اسحاق جهانگیری در جمع اصلاح طلبان گفته است که پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب مصمم شده ام که با ارائه یک برنامه جامع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم.

*اطرافیان محمد خاتمی در روزهای اخیر فعال شده اند تا بتوانند با به میدان آوردن برخی علما و مراجع و درخواست آنان از رهبری برای پذیرش محمد خاتمی، مقدمات ورود وی را به انتخابات فراهم آورند.

*در جلسه گروهی از اعضای مجمع روحانیون، حاضران با کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی مخالفت کرده و معتقد بودند هاشمی فاقد پایگاه اجتماعی است و آمدن او به معنای انشقاق و شکست حتمی اصلاح طلبان است.

*موسوی خوئینی ها در جمع اعضای مجمع روحانیون گفته است:" ما باید با پیش شرط آزادی زندانیان و رفع حصر موسوی و کروبی و تایید صلاحیت خاتمی پای به میدان انتخابات بگذاریم. در این صورت نامزد ما چه رای بیاورد یا نیاورد ما پیروزیم."

*در میان حامیان دولت از افرادی چون هاشمی ثمره، مشایی، نیکزاد، صالحی، حاجی بابایی، الهام،حسینی، شیخ الاسلام و دانشجو به عنوان کاندیداهای دولت در انتخابات یازدهم نام می برند.حلقه انحرافی از طرح تعدد کاندیداهای دولت اظهار ناراحتی کرده است.

*تصاویر سفرهای استانی نشان می دهد بخشی از جمعیتی که در محل سخنرانی دکتر احمدی نژاد حاضر می شوند با وعده ارتقای بخش به شهرستان و ... حاضر شده اند. این در حالی است که بر اساس مصوبه دولت تقسیمات جدید کشوری فعلا ممنوع شده است.

*محمد خاتمی در جمع اصلاح طلبان گفته است با توجه به مشکلاتی که در آن دست و پا می زنیم اگر فرستاده خداوند هم بیاید نمی تواند بین ما را به صلح و صفا و اجماع برساند!

 

*برخی عکاسان و خبرنگارانی که در سفرهای استانی حضور دارند معتقدند فلسفه مهم دور جدید این سفرها رونمایی از اسفندیار رحیم مشایی است. در حالی که وی هیچ مسوولیت دولتی ندارد در جلسات هیات دولت شرکت می کند، احمدی نژاد با او عکس می گیرد، پرچم از احمدی نژاد تحویل می گیرد، پلاکاردهایی با عکس مشایی چاپ و توزیع می کنند و اگر مردم اجازه دهند می خواهد سخنرانی هم  بکند.

*شنیده ایم در صورتی که اسحاق جهانگیری کاندیدای ریاست جمهوری شود محمد علی نجفی رئیس ستاد وی خواهد شد.

*محمد رضا عارف نسبت به معرفی اسحاق جهانگیری به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح طلبان معترض است. وی به خاتمی گفته است بیایید منصفانه ترازویی برای سنجش میزان اصلاح طلبی من و جهانگیری بر پا کنید. آیا سابقه و خدماتی که من به جریان اصلاح طلبی داشته ام قابل مقایسه با جهانگیری است؟

مشرق

خبر

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا