جلسه شورای اداری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد با حضور مدیر کل دفتر  آموزش روستایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای كشور برگزار شد .

جلسه شورای اداری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد با حضور مدیر کل دفتر  آموزش روستایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای كشور برگزار شد .

     به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد: در جلسه شورای اداری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان که با حضور مهندس کشاورز، مدیر کل دفتر  آموزش روستایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای كشور ، حبیب ا... کارگر مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان ،معاونین ،مسئولان ستادی و روسای مراکز در سالن ولایت این مجموعه برگزار شد؛ کشاورز ضمن اشاره به تصویب طرح توانمند سازی و ارائه آموزش‌های مهارتی برای روستائیان، عشایر و مناطق مرزی و محروم توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در ششمین جلسه شورای عالی اشتغال در سال 93 افزود: اجرای این طرح از مهاجرت روستائیان به شهرها که باعث حاشیه نشینی می‌شود جلوگیری می‌کند .

وی تاکید کرد: در موضوع کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها مهمترین بحث بالا بردن سطح ارائه خدمات و رفاه اجتماعی در روستاها است.

 وی اذعان داشت: یکی از مسائلی که می‌تواند در حوزه رفاه اجتماعی برای روستاها موثر باشد در وهله اول نیاز سنجی آموزشی در روستاها با توجه به شرایط اقلیمی و محیطی منطقه و در وهله دوم توانمندسازی و ارئه آموزش‌های مهارتی است.

مدیر کل دفتر  آموزش روستایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش های طرح توانمندسازی روستائیان را در سه دسته عمومی، فنی و تخصصی شغل و کسب و کارآفرینی تقسیم بندی کرد و گفت: ویژگی این طرح آموزشی، سیار بودن آن است.

وی اعلام کرد: در طرح توانمندسازی روستائیان، به جای اینکه افراد در مراکز فنی و حرفه‌ای حضور پیدا کنند و آموزش ببینند، ما با تجهیزات در روستاها حضور پیدا می‌کنیم و آنان را آموزش می‌دهیم.

وی افزود: در دوره های عمومی، روستائیان ارتقای مهارت‌های مدیریت اقتصاد و خانواده، حفظ و نگهداشت محیط زیست و منابع طبیعی، مدیریت آب و سالم ساختن آن و مهارت‌های کار با رایانه درجه یک و دو و در بخش فنی و  تخصصی مهارت‌های شغلی و کسب و کار و کارآفرینی، توسعه کسب و کار و بازاریابی، بسته بندی، تجارت الکترونیک آموزش داده می‌شود.

مدیر کل دفتر  آموزش روستایی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از طراحی پرتال ثبت نیازسنجی روستائیان برای اولین بار در کشور خبر داد و گفت: در این سامانه تمام نیازسنجی های روستائیان ثبت می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از پرتال نیاز سنجی روستائیان در آینده ای نزدیک، اظهار کرد: سطح دسترسی این پرتال به وزارتخانه‌های وزارت کشور، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی متصل می‌شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا