مدیر بورس منطقه ای استان یزد با بیان اینکه در دو سال دولت تدبیر و امید شاهد رشد شاخص های بورس بوردیم گفت: در دو سال گذشته حجم معاملات بورس 88 درصد، ارزش آن 60 درصد و تعداد سهامداران جدید برای سرمایه گذاری در بورس 85 درصد در مقایسه با دو سال قبل از آن افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بورس استان یزد در  سطح کشور رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است گفت: اگر بخواهیم به لحاظ جمعیت با سایر استان ها مقایسه کنیم در جایگاه نخست قرار داریم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد" علی اکبر جعفری " در نشست خبری مشترک مدیران کل دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: در این مدت، شش میلیارد و 500 میلیون سهم به ارزش 22 هزار  و816 میلیارد ریال در بورس یزد مورد معامله قرار گرفت و این رقم در پنج ماهه اول امسال  یک میلیارد و 635 میلیون سهم به  ارزش سه هزار و 183 میلیارد ریال می باشد.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از 10 هزار نفر به تعداد سرمایه گذاران بورس استان اضافه شد، تعداد سرمایه گذاران را بیش از 100 هزار نفر معادل 10 درصد جمعیت استان یزد اعلام کرد.

وی با اشاره به نقش بازار سرمایه را در تجمیع سرمایه های خرد و کلان مردم و جلوگیری از رشد نقدینگی در جامعه گفت: بورس منابع پس انداز خرد مردم را تجمیع کرده و در قالب منابع مالی به سمت تولید هدایت می کند و تامین مالی بنگاههای اقتصادی و کارخانجات را نیز عهده دار است.

وی فضای ثبات اقتصادی دو سال گذشته را امیدوارکننده و با نشاط برشمرد و گفت: این امر تاثیر خود را در بازار سرمایه گذشته است.

وی تصریح کرد: تعداد تالار بورس استان یزد طی دو سال دولت یازدهم از دو تالار به چهار تالار افزایش یافت و تا پایان اسمال دو شهرستاان دیگر دارای تالار بورس خواهند شد.

وی  توسعه شبکه سامائه معاملات و توسعه شبکه کار گزاری بورس را از دیگر اقدامات  دولت تدبیر و امید در استان بیان کرد و گفت: تعداد کارگزاران فعالت بورس که مهمترین عرضه کننده بورس هستند در دوسال گذشته 30 درصد افزایش یافت و در حال حاضر 40 کارگزار بورس در استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه فضای مناسب فعالیت اقتصادی در دولت یازدهم فراهم است افزود: طی دو سال گذشته بر تعداد شرکت های پذیرفته شده در بورس اضافه شد و تنها استانی بودیم که طی این سال ها توانستیم سه شرکت فولادی از جمله فولاد ارفع اردکان وارد بورس و زمینه تامین مالی و عرضه اوراق آنها را فراهم کنبم.

مدیر بورس منطقه ای یزد اضافه کرد: علاوه بر آن اقدام کم نظیری که برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد انتشار اوراق صکوک بود و از این طریق 300 میلیارد ریال از طریق بورس  جمع آوری و در اختیار صنعت کاشی و سرامیک قرار استان دادیم.

وی استقبال مردم از بازار سرمایه را خوب ارزیابی و تامین مالی بنگاههای را از سیاست های بازار سرمایه بیان کرد و گفت: پول های خرد که در جامعه است و می تواند تورم زا باشد در اختیار بخش صنعت و تولید قرار می گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا